Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

En ledtråd är att man har väldigt ont vid mens. Mer än normalt alltså, kanske kräkningar och svimningar. Men säkert många som inte får diagnos förrän de försöker få barn.

Men nu blev jag lite rädd och började Googla. Mycket stämmer på mej. Fast jag har haft lätt att få barn iaf och det är några år sen jag hade riktigt ont. Behöver man söka hjälp?
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Men nu blev jag lite rädd och började Googla. Mycket stämmer på mej. Fast jag har haft lätt att få barn iaf och det är några år sen jag hade riktigt ont. Behöver man söka hjälp?


Fast vissa har ju extrema problem vid mens även utan cystor, så jag tycker absolut inte att du behöver söka hjälp om du inte har besvär som du måste göra.

Dom gör liksom ingenting med det, visst kan man få smärtlindring och dom rekommenderar oftast nån form av tex p-piller för att det kan lindra. Och cystorna tar dom inte bort eller åtgärdar på något vis om dom inte ä väldigt stora, oftast går dom sönder av sig självt(det är då man mår som sämst och har ondast) och så kommer det nya..
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Jag söker nog ingen hjälp då. Men mensen som beskrevs va bara en del av det som stämde. Jag har under många är känt mej som en jojo mellan hemma och sjukhuset/hc. Till slut tröttnade jag på att känna mej som en hypokondriker och har pinat mej igenom det själv. Nu mår jag oftast bra och även när jag får ont så är det inte så farligt.
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Vill han inte ha barnet å inte stå sitt kast går det ju att ljuga om vem pappan är, så va de problemet ur världen.
Man måste ju inte va en "bitterfitta" och kräva att pappan SKA ta sitt ansvar. Tillräckligt många singelmammor visar att det funkar utan kille, alt med ny kille...

Så enkelt är det faktiskt inte.
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Jag söker nog ingen hjälp då. Men mensen som beskrevs va bara en del av det som stämde. Jag har under många är känt mej som en jojo mellan hemma och sjukhuset/hc. Till slut tröttnade jag på att känna mej som en hypokondriker och har pinat mej igenom det själv. Nu mår jag oftast bra och även när jag får ont så är det inte så farligt.


Jag har fått höra att det kan inte vara så allvarigt eftersom jag inte behövt vara sjukskriven för det och fått till mig att det är bara ägglossningen som gör ont när jag kommit in dubbeltvikt på akuten och knappt kunnat gå.. så tyvärr måste nab lyckas träffa rätt läkare :/
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Min första styvmor, en underbar människa, hade endometrios.
Hon och min pappa fick därför inga barn, det förstörde bådas liv.
Jag fick inte heller några syskon, vilket är en sorg för mig.

Med den erfarenheten i bakfickan så kan jag bara råda dig till att behålla barnet.
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Jag är inte så förtjust i att råda folk om beslut i denna "klass", men jag PERSONLIGEN, hade gjort abort.
Av den anledningen att jag vill inte vara tvungen att ha kontakt med pappan vid eventuell seperation och hålla på med delad vårdnad. Så antingen abort eller så hade jag gjort som min kollega - fader okänd. Nu ville han inte ha barnet så det löste sig för henne. Men hon tyckte det var bättre så, då slapp hon att han måste vara med på alla beslut gällande bebis.
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Hur har hon kunnat få igenom det? Idag ska alla barn i Sverige veta vem deras biologiska föräldrar är så man ska inte kunna skriva fader okänd längre. Det var ganska längesedan man kunde det.
Några beslut gällande barnet behöver han ändå inte vara med på. Mamman har alltid enskild vårdnad när barnet föds och vill hon inte ha delad vårdnad så behöver hon inte skriva på att hon vill ha det. Har de inte delad vårdnad så har pappan inget att säga till om vad gäller olika beslut som rör barnet.
 
Senast ändrad:
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Vill du inte ha kontakt med barns pappa vid separation kan du ju aldrig skaffa barn!
För, tro det eller ej, de flesta par skiljer sig nån gång i livet....

"och fader okänd". Gud så barnsligt. Då har man ingen aning om vad man utsätter barnet för, den dagen barnet vill söka sina rötter.
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Jag vill inte ha barn. Det är en av anledningarna, jag vill inte behöva ha kontakt med ett ex hela tiden.

Mamman till barnet har kontakt med pappans syskon så hon får ändå veta sitt ursprung. Men han vill inte vara delaktig och det tackade hon för.
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

"och fader okänd". Gud så barnsligt. Då har man ingen aning om vad man utsätter barnet för, den dagen barnet vill söka sina rötter.

Fast vadå barnsligt ?

Tycker jag inte alls... Om en kille får valet att va med eller inte och vägrar, varför ska denne stå som pappa ? För att jävlas ?
Du kan ju fortfarande berätta för barnet vad som gäller så fort det blir äldre.


Om det är svårt eller inte vet jag inget om ... Men nog sätter jag hellre "fader okänd" än en pappa som vägrar ha med barnet att göra.

Nu är ju TS "pappan" inte så att han vägrar ta sitt ansvar, han ser bara helst att det blir en abort. För att prova igen om ett år :banghead:
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Det är väl inte så svårt?
Man kan ju bara säga att man var full på krogen, pippade någon främling och det blev visst en bebis. Vem ska man då DNA-testa?
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Fast vadå barnsligt ?

Tycker jag inte alls... Om en kille får valet att va med eller inte och vägrar, varför ska denne stå som pappa ? För att jävlas ?
Du kan ju fortfarande berätta för barnet vad som gäller så fort det blir äldre.


Om det är svårt eller inte vet jag inget om ... Men nog sätter jag hellre "fader okänd" än en pappa som vägrar ha med barnet att göra.

Nu är ju TS "pappan" inte så att han vägrar ta sitt ansvar, han ser bara helst att det blir en abort. För att prova igen om ett år :banghead:


Han sa inte att han ville försöka om 1 år igen, han sa att om det hade vart om 1 år så hade han nog känt annorlunda och att abort då inte hade vart så självklart.
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

En väldigt märklig fråga, men är det nånstans man kan ställa märkliga frågor så är det på buke :p

igår kväll bestämde jag mig för att försöka skingra tankarna en stund och slappna av.. Så jag tog hjälp av min kära vibrator, MEN efter jag kommit så förvärrades den molande "mensvärk" jag haft till och från nu i dagarna.. Och det tog 5 min innan det avtagit.. Kan det ha att göra med att livmodern och allt därinne är lite utmattat eftersom det växer?
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Nej en graviditet skall inte göra ont i tidigt skede.
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Jo, det är supervanligt att det moler efter orgasm. Hände mig också, kolla valfritt familjeforum så finns hundratals trådar om detta..
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Men håller vi ihop så vet vi nu att vi kan få barn ihop iallafall.

Är det så? Vet du säkert det?
Om inte, så förstår han inte problemet och du behöver kanske få hjälp av sjukvårdspersonal att berätta hur det ligger till.
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Precis, är själv gravid i vecka 13 och har låtit bli att ha sex där jag kommer under början av grav då det leder till en molande "mensvärk". Har fått lära mig att alla smärta i magen är normal så länge det inte blöder typ. Det kan vara molande mensvärk eller mer huggande hos mig.
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Men fatta att det inte är så enkelt som att mamman bara kan "sätta fader okänd"
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 387
Senast: Anonymisten
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 851
Senast: Nixehen
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 046
  • Artikel Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 836
Senast: Tofs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp