Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Han sa att han vet att han inte fixar detta nu, just för att han redan har en unge som han bara har 3 dagar i veckan. Att det är så bakvänt att börja nåt såhär och det är det ju. Han tycker om mig och vill att vi ska ha något eget innan. Men håller vi ihop så vet vi nu att vi kan få barn ihop iallafall.
Å jag förstår honom, det gör jag. Men jag vet inte om han fullt ut förstår varför det inte är självklart för mig. Han svor över att hans semester är slut efter denna veckan och att han kanske inte kan va med om jag ska göra abort.
Men han sa även att det är världskrig i hans huvud också, så det känns som att nån liten del av honom vill nog inte att jag gör abort och hade det vart om ett halvår hade han nog inte vart alls så säker.
för honom finns det just nu inga alternativ mer än abort. Och jag börjar känna att jag måste göra det, för att det är det enda rätta.
*knapplån*
Det verkar som om folk här bestämt sig för att TS aldrig mera kommer att kunna bli gravid.
Konstig inställning!
*knapplån*
Det verkar som om folk här bestämt sig för att TS aldrig mera kommer att kunna bli gravid.
Konstig inställning!
Hon har blivit gravid trots sina endo. Vad är det då som säger att hon inte kan bli det igen?
Jag har massor av bekanta som har bekymmer med endo, men vad jag vet har ingen av dom haft bekymmer med att få barn, tvärtom!
En kompis har 4 oplanerade barn, och en annan 3 stycken.
Här ska vi inte måla faan på väggen och måla upp skräckscener.
Till TS
Gör som ditt och din killes hjärta säger NU! ingen kan ändå sia i framtiden om eventuella barn.
Lycka till
* Jenny *
Jag har så fruktansvärt svårt för att du gör mannen till ett offer och samtidigt förminskar kvinnans konsekvens bara för att det var lätt för dig.
Det vet ingen. Men det var han som sa så..
*kl*
Jag blir alltid beklämd när jag hör talas om sådana här situationer.
Kvinnor som verkar kasta allt vad jämlikhet heter överbord.
Jag har så svårt för "det är kvinnans kropp, hon bestämmer".
Enligt mig är man två om att få barn. Utan en man, inget barn.
Varför ska hans vilja nonchaleras?
För mig personligen framstår kvinnor som väljer att behålla ett barn mot mannens vilja som fruktansvärt egoistiska!
Betänk att det finns många personer, i synnerhet barnet själv, vars liv blir styrda av vad EN kvinna bestämmer sig för!
I det här fallet en man som tror att chansen till graviditet är obefintlig då kvinnan äter P-piller.
Denna lilla "slant" i månaden han får betala för att inte TS hade koll på vilka mediciner hon äter uppgår i slutändan till 3-400 000:-
Läste i ett svar att du är 27 år... vad jag vet så är en frisk kvinna mest fertil mellan 20-25 år, efter 30 så försämras chanserna för en graviditet radikalt....
Kl
En snabb offtopicfråga. Hur får man reda på om man lider av endometrios? Blir ju alldeles nojjig av tråden, så många som känner någon eller själv har denna sjukdom. Upptäcks de på vanliga gynekologundersökningar? Eller om man tidigare gjort abort? Eller lever de flesta i ovisshet tills de plötsligt inser att de inte kan skaffa barn?
Till TS, tänker på dig men har inget vettigt att komma med. Hoppas det löser sig för dig.
Du kan inte alls veta att ni kan få barn ihop igen. Det du vet är att du är gravid nu men du kan aldrig veta om du någonsin kan bli gravid igen. Du vet att du har endomentrios och endomentrios gör det väldigt svårt för väldigt många att bli gravida.
Jag fick mina barn tidigt, jag var nästan 18 och nästan 20 när de föddes. När jag var 21 hade jag så många och så svåra sammanväxningar att min gynekolog sa att jag förmodligen var steril redan då. Ju äldre man är desto svårare är det att bli gravid och ännu svårare ju längre tid man har haft endomentrios.
Jag tycker att du ska fundera ett varv till och verkligen fundera på hur ditt liv skulle gestalta sig om du faktiskt inte skulle kunna bli gravid igen. Jag är absolut inte emot abort men jag tycker att i sådana här lägen ska man verkligen fundera ordentligt.
Till dig och några andra.
Jag tycker att jag redan har tagit för stor plats i den här tråden.
Intresset ska därför inte riktas emot mig, analyserande av mina aborter etc.
TS befinner sig i en jättejobbig situation och fokus bör ligga på henne
-Inte på en oliktänkande användares åsikter.
Jag har redan sagt vad jag tycker.
Med facit i hand ångrar jag det då det inte hjälper TS ett dugg.
Ibland glömmer man att det här är inte bara är ett allmänt cybertorg där åsikter har rätt att framföras hur som helst. Det finns en människa bakom nicket.
Om ni har ett fortsatt intresse av min ståndpunkt får ni gärna PM:a. :-)
Vad vet han om endometrios och cystor?? Vad säger din gynekolog om chanserna att bli gravid i framtiden och lyckas genomföra en graviditet?
Läste i ett svar att du är 27 år... vad jag vet så är en frisk kvinna mest fertil mellan 20-25 år, efter 30 så försämras chanserna för en graviditet radikalt....
Jag skulle se graviditeten som ett mirakel... och de brukar ju inte inträffa så himla ofta...
/Lizzie