Självdör, herregud ... Det kan ju vara en enda utdragen plåga. I helgen såg jag ett par som var ute med en golden och jag hade lust att gå fram och fråga om de visste hur halt deras hund var. Den KAN ju ha varit konvalescent, men ...
Sedan är det nog lite en fråga om vilken person man är också. När jag förlorade min sista katt åkte jag in med en katt som jag trodde var förstoppad. Nån timme senare åkte jag hem med tom bur, i chock. Men på röntgen upptäcktes en stor tumör i magen så jag fick frågan om jag ville ha honom hemma några dagar till, för att vänja mig vid tanken, eller om jag ville välja sprutan med en gång. Det kändes inte rätt att utsätta honom för stressen med ett veterinärbesök en gång till, dessutom skulle jag gråta mig sönder och samman under de där dagarna - så jag valde sprutan och när allt var över åkte jag hem. För mig var det bättre att göra det direkt än att få några sista dagar tillsammans.
Din hund är nog lycklig över att han fick dig till matte. Som din kommande hund också kommer att bli. Men just nu avundas jag dig inte en enda sekund.