Tack!Beklagar!
Hur är det med dvärgschnauzer, skulle det kunna vara något? Har inte jättebra koll på rasen, men det bör finnas andra här som har. Tänker pälsen, framför allt, bör ju vara positiv om du är känslig.
Sen måste jag fråga, 10-15 kg på en hund som är max 35 cm hög, är inte det lite väl tungt? Jag tänker att typ fransk bulldog passar in i den beskrivningen och de är ju rätt tunga för sin höjd (säger alltså inte det som ett rasförslag, utan fundering kring vikt/höjd-förhållandet).
Nja, inte riktigt min typ av hund. Jag har haft mest med mellan och riesenschnauzer att göra visserligen, inte haft någon dvärg hemmavid utan mer bara träffat hos andra innan men de är inte min typ av hund. Inte så kvicktänkta eller hur jag nu ska beskriva det. Inte så att de är tröga men de har inte kvicksilvret jag tycker så mycket om.
Nej faktiskt inte. Det beror ju på hur hunden är byggd. Nuvarande är drygt 30 cm hög, väger 15 kg och är enligt alla de veterinärer vi nu har träffat i perfekt hull. Revbenen känns precis lagom och han är mycket välmusklad. Nu är han stor för att vara en sådan blandning som han är. Han har stl 45 i täcken och overaller.