Det kommer inte gå vägen. Vad ska jag välja för ras?

Min älskade vän somnade in här hemma i köket för drygt en månad sedan. Det blev lugnt och fint, vi fick en fantastisk sista morgon tillsammans och han fick oss, precis som alltid, att le. Den här gången genom tårarna hans sista minutrar i livet. Jag dog inombords när han dog i mina armar. Av mig fanns det bara ett skal kvar. Jag trodde att utan hund är jag halv, det var inte sant, jag fanns inte, jag slutade existera, fungera och sorgen efter honom gjorde att jag inte ens kunde äta.
Sorgen finns kvar men nu ligger det en ny liten hund i min famn och sover :love: och jag börjar bli jag igen.
Jag läste och läste och funderade över andra raser men det blev en dsg. Jag vet ju att det är "min" ras och det känns bara så rätt.

Jag vill tacka er alla för omtanke, rastips, pm, tips om annonser, omplaceringar osv. Det betyder oerhört mycket för mig. Tack :heart

"It came to me, that every time I lose a dog, they take a piece of my heart with them, and every dog that comes into my life gifts me with a piece of their heart. If I live long enough, all the components of my heart will be dog, and I will become as generous and loving as they are." // Anonymous //

Tack alla :heart
Jag vill ju gärna vara lite anonym här och kommer därför inte lägga ut bild. Han är en så fantastisk liten individ och jag är så glad att jag får ha honom i mitt liv. Jag ville ju ha en omplacering runt halvåret, renrasig, bra mentalt och ingen problemhund och att hitta en sådan och dessutom en hane är inte det enklaste. Men, en dag, tack vare era tips om fb-annonsgrupper, så var han bara där. Att han var min tvekade jag aldrig på och tursamt nog ansåg både han och uppfödaren detsamma. För som sagt, att hitta en renrasig dsg som behöver omplaceras där alla kriterier uppfylls är inte lätt och fler tyckte nog som jag för hen överöstes med svar. Att just jag hade turen att få komma och hälsa på honom, möta honom och bli godkänd... det känns fortfarande lätt surrealistiskt. Han levde med ett ganska stort gäng hundar hos uppfödaren och av alla de var det han som genast hoppade upp i mitt knä, gosade in sig och la sig tillrätta som om han bara hade väntat på mig. Så himla häftigt! Jag valde inte bara honom utan blev också vald :heart

"It came to me, that every time I lose a dog, they take a piece of my heart with them, and every dog that comes into my life gifts me with a piece of their heart. If I live long enough, all the components of my heart will be dog, and I will become as generous and loving as they are." // Anonymous //
:heart:heart:heart

Tack alla :heart
Jag vill ju gärna vara lite anonym här och kommer därför inte lägga ut bild. Han är en så fantastisk liten individ och jag är så glad att jag får ha honom i mitt liv. Jag ville ju ha en omplacering runt halvåret, renrasig, bra mentalt och ingen problemhund och att hitta en sådan och dessutom en hane är inte det enklaste. Men, en dag, tack vare era tips om fb-annonsgrupper, så var han bara där. Att han var min tvekade jag aldrig på och tursamt nog ansåg både han och uppfödaren detsamma. För som sagt, att hitta en renrasig dsg som behöver omplaceras där alla kriterier uppfylls är inte lätt och fler tyckte nog som jag för hen överöstes med svar. Att just jag hade turen att få komma och hälsa på honom, möta honom och bli godkänd... det känns fortfarande lätt surrealistiskt. Han levde med ett ganska stort gäng hundar hos uppfödaren och av alla de var det han som genast hoppade upp i mitt knä, gosade in sig och la sig tillrätta som om han bara hade väntat på mig. Så himla häftigt! Jag valde inte bara honom utan blev också vald :heart
Så himla fint! :heart

Jag undrar om jag inte såg den isåfall ... hoppas ni får det fint tillsammans nu! :)

Åh vad fint du skriver om din gamla vän men också din nya - jag blir så glad över att du hittade en familjemedlem som kan skänka dig massa glädje och nya minnen :heart

Liknande trådar

V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 972
Senast: valpköpare
·
Hundavel & Ras Hej! Skulle bli jätteglad om ni ville komma med förslag på vilken hundras som kan passa mig! Tänker mig främst en äldre omplacering så...
2
Svar
20
· Visningar
2 520
Senast: Björk
·
Hundavel & Ras Jag funderar skarpt på att skaffa mig en till hund kanske om ett år. Jag har några raser i åtanke, men tycker det är super svårt...
Svar
14
· Visningar
1 523
Senast: Tonto
·
Hundavel & Ras Jag och sambon har pratat om att skaffa hund ett bra tag. Vi har levt med hundar runt oss hela våra liv och håller på att gå åt i väntan...
2
Svar
29
· Visningar
2 886
Senast: Modig_Korn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V