Måste flika in nu när jag läst ett par inlägg av sådana som påstår sig vara anställda på anicura eller evidensia och påstår att de inte vet och aldrig frågar vad djurägarna har för tak på sina försäkringar, eller vad de har för bolag. Det stämmer iaf inte alls här- när man skriver in ett djur första gången i systemet (vaccination eller vad som helst) frågar de om bolag. Så fort djuret ska opereras eller läggas in eller tja nåt som kan kosta över självrisknivå ska göras så frågar de om vilket tak man har. De SKULLE ju kunna säga ett uppskattat pris och fråga om man tycker det är värt det eller dylikt, men nej, de frågar endast efter vad man har för tak och sedan rasslar det iväg.
Har detta purfärskt eftersom en av mina uppfödningar opererades igår efter benbrott. Det första de frågade var vad taket på försäkringen var, och ägaren ringde mig och förstod inte alls varför de måste veta det (de var oroliga o rädda o hade inte tagit med såna papper dit och hade inte siffran i huvudet). De hade ju betalat oavsett om de behövt ta det ur egen ficka liksom. Själv var jag och ögonlyste så sent som i fredag och utfrågades om bolag de är försäkrade i. Så att det inte frågas om är bullshit om man ser till kedjorna i stort, sedan om någons egen klinik aldrig frågar så är det i vart fall inte så överlag.
OffT: För övrigt har lokala Anicura åtminstone haft en urjävligt dålig personalpolitik och behandlat sina veterinärer som skräp, vilket jag vet då jag hört det av de veterinärer själva som inte klarat av detnutan tagit jobb på annan klinik. Vilket jag antar gör att de som är mer åt det hårdhudade hållet blir kvar..? Mina valpköpare fick iaf århundradets sämsta bemötande, fick höra att (liten ras) "Benbrott får man räkna med när man har liten hund, de tål ingenting" till att när hunden (fullt frisk i övrigt, ung) höll på att inte vakna av narkosen och sedan blev rejält nedkyld "Sånt får man oxå räkna med när det gäller små hundar" (vilket är bullshit, jag är gammal djursjukvårdare och vi sövde massor av mindre hundar utan problem) och nu idag när de åkte hem fick de veta att "Vi letade reda på ett rosa bandage för sånt vill väl ni med den här rasen ha".
Jag är aningen skogstokigt förbannad på attityden.