Nu har jag läst Equipage-artikeln. Sammanfattningsvis så kontaktade man Ultuna, Mälaren Hästklinik, Skara, Strömsholm och Helsingborg. Skara vägrade helt att svara på frågor angående priser, medan Ultuna och Mälaren var väldigt tillmötesgående. Strömsholm och Helsingborg valde att rapportera tillsammans, trots att de har individuell prissättning. De sistnämnda vägrade också att svara på ett antal frågor om pris. Med motiveringen att det är så individuellt när en sjuk/skadad häst kommer in att det inte går att ge ett pris innan besöket. Vilket jag har VISS förståelse för. Men samtidigt så är jag säker på att många veterinärbesök är hyfsat rutinmässiga, och att man skulle kunna ge en prisuppgift plus/minus, säg, 10%. Precis som andra företag lyckas ge offerter, så måste väl veteriärkliniker kunna göra det också?? Tänk om det funkade likadant i alla andra branscher, att man aldrig skulle kunna få en offert på ett arbete. Hur skulle det se ut?