Men ge mig ett svar, VAD gör jag fel. Jag är ju ärlig med min vänskap, med att vara intresserad av andra människor, med att fråga dem hur de mår mm
Och vad är då problemet?
Att du inte tycker att andra är lika bra på att vara vän som du?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men ge mig ett svar, VAD gör jag fel. Jag är ju ärlig med min vänskap, med att vara intresserad av andra människor, med att fråga dem hur de mår mm
TS har inte en terapeut (har hon sagt i alla fall) som kan hjälpa henne i den processen. Än.Jag har själv tyckt att offerkoftan är oh så skön och snygg och perfekt så när jag slutligen skulle ta av den i terpain blev kallt som satan när verkligheten kom in som en nordanvind men med offerkoftan på kan man inte heller bli skönt värmd av solen och få fina fräknar.
Nej jag är medveten om det men jag förklarade hur det var för mig. Jag har också sagt upprepade gånger att jag tror att en terapeut är den enda som objektivt och effektivt kan hjälp TSTS har inte en terapeut (har hon sagt i alla fall) som kan hjälpa henne i den processen. Än.
Det spelar ju ingen roll vem jag är, jag är en person som är snäll, vill ställa upp, gärna hjälper mina medmänniskor. Här får jag svar att jag är ett offer, att jag inte står upp för mig, att jag är mesig, inte är äkta mm. Jag är 100% äkta, jag vill vara en snäll person. Att jag är snäll är inte detsamma att jag vill bli utnyttjad, inte vara något värd, inte att någon ser mig.
Men ok, ska försöka sansa mig och inte bete mig som ett stampande barn..Vi tar bort ordet försöker och ersätter det med att jag alltid hjälper dem som behöver. Det är inget jag gör för att få något tillbaka, men likväl anser jag att vänskap handlar om att finnas där även i problem. Håller ni inte med?
Det spelar ju ingen roll vem jag är, jag är en person som är snäll, vill ställa upp, gärna hjälper mina medmänniskor. Här får jag svar att jag är ett offer, att jag inte står upp för mig, att jag är mesig, inte är äkta mm. Jag är 100% äkta, jag vill vara en snäll person. Att jag är snäll är inte detsamma att jag vill bli utnyttjad, inte vara något värd, inte att någon ser mig.
Men ok, ska försöka sansa mig och inte bete mig som ett stampande barn..Vi tar bort ordet försöker och ersätter det med att jag alltid hjälper dem som behöver. Det är inget jag gör för att få något tillbaka, men likväl anser jag att vänskap handlar om att finnas där även i problem. Håller ni inte med?
Ok.. och hur ska då det förändras? Om du inte vill bli utnyttjad?
Har du fått några idéer av tråden?
Handlar inte vänskap om att tycka om varandra?Men ok, ska försöka sansa mig och inte bete mig som ett stampande barn..Vi tar bort ordet försöker och ersätter det med att jag alltid hjälper dem som behöver. Det är inget jag gör för att få något tillbaka, men likväl anser jag att vänskap handlar om att finnas där även i problem. Håller ni inte med?
Nä, jag har inga ideer. I min egna värld trodde jag att egenskaper som snäll, pålitlig, ärlig. juste, trevlig, hjälpsam räckte..
Tack för att du säger att du blir tårar!Blir för mycket tårar här nu, jag får ge upp tråden innan jag går under. Säger inte att ni har fel, men jag kan tyvärr inte ta till mig era tips, då de flesta handlar om att allt jag gör är fel. Jag förstår inte hur det är fel att vara snäll, hjälpsam och omtänksam mot sina medmänniskor...
Hoppas att du uppdaterar oss när du gråtit färdigt o haft tid att smälta alla svar o frågor du fått i tråden.Blir för mycket tårar här nu, jag får ge upp tråden innan jag går under. Säger inte att ni har fel, men jag kan tyvärr inte ta till mig era tips, då de flesta handlar om att allt jag gör är fel. Jag förstår inte hur det är fel att vara snäll, hjälpsam och omtänksam mot sina medmänniskor...
Blir för mycket tårar här nu, jag får ge upp tråden innan jag går under. Säger inte att ni har fel, men jag kan tyvärr inte ta till mig era tips, då de flesta handlar om att allt jag gör är fel. Jag förstår inte hur det är fel att vara snäll, hjälpsam och omtänksam mot sina medmänniskor...
Nej ingen VILL bli utnyttjad men ibland kan det vara svårt att se skillnaden på att känna behov av bekräftelse och bli utnyttjad. Vidare är det ofta svårt att inse att just behovet av bekräftelse är en stor del av varför man gör saker.Men ok, ska försöka sansa mig och inte bete mig som ett stampande barn..Vi tar bort ordet försöker och ersätter det med att jag alltid hjälper dem som behöver. Det är inget jag gör för att få något tillbaka, men likväl anser jag att vänskap handlar om att finnas där även i problem. Håller ni inte med?
Om du låter folk utnyttja dig och du mår dåligt av hur de behandlar dig... Ja då gör du ju dig till ett offer eftersom du inte gör ngt för att förändra det.Må hända att jag gör fel, men ärligt, jag förstår inte era budskap. "Ni" säger så olika, jag fattar inte på riktigt. I mitt hjärta är jag en så kallad snäll person. Jag vill ställa upp på personer. jag vill vara en bra vän, jag vill hjälpa om jag kan. Är det fel? Gör det mig till ett offer?
När jag säger ifrån, är det när folk verkligen sårar eller är elaka, då anser jag att det är rätt, men förlåter dem ändå. Alla kan ha en dålig dag, tappa tålamodet och bara de ber om ursäkt eller förklarar så förlåter jag.
När mina vänner ber om hjälp, finns jag till 100%. Klart de har en sängplats, får låna pengar, får komma hit och snacka när de vill. Jag har aldrig bett om den hjälpen, men hoppas att de finns där om jag behöver någon gång. Det är naturligtvis inte det första jag tänker om vänner, men en självklarhet att ge och ta.
Nu är det faktiskt så att mina vänner inte är mina största problem, utan släkten. Det är de som förminskar, gör mig till åtlöje, som inte ser mig för den jag är.
Här har jag hjälpt dem med djurvakt, gräsklippning, målat staket, bjudit in på fest, ställt upp som barnvakt och alltid vart tillgänglig. Tillbaka får jag bara att jag inte finns. De pratar inte med mig mer än när de behöver hjälp, de låtsas som att jag inte finns när det är "trevligheter" på gång. Och betyder något, likväl som jag i ursprungsinlägget skrev att jag inte finns och betyder något.När festligheter kommer när jag inte kan, när det är mitt fel att jag inte kan dessutom. När kalas bjuds in och ingen vill prata med mig, när ingen säger hejdå när man går ( förra tråden).
Jag tror att mycket av problematiken ligger i att du fastnat i vad andra gör och säger och hur det får dig att känna. Försök istället ta nästa steg och ta tag i:Må hända att jag gör fel, men ärligt, jag förstår inte era budskap. "Ni" säger så olika, jag fattar inte på riktigt. I mitt hjärta är jag en så kallad snäll person. Jag vill ställa upp på personer. jag vill vara en bra vän, jag vill hjälpa om jag kan. Är det fel? Gör det mig till ett offer?
När jag säger ifrån, är det när folk verkligen sårar eller är elaka, då anser jag att det är rätt, men förlåter dem ändå. Alla kan ha en dålig dag, tappa tålamodet och bara de ber om ursäkt eller förklarar så förlåter jag.
När mina vänner ber om hjälp, finns jag till 100%. Klart de har en sängplats, får låna pengar, får komma hit och snacka när de vill. Jag har aldrig bett om den hjälpen, men hoppas att de finns där om jag behöver någon gång. Det är naturligtvis inte det första jag tänker om vänner, men en självklarhet att ge och ta.
Nu är det faktiskt så att mina vänner inte är mina största problem, utan släkten. Det är de som förminskar, gör mig till åtlöje, som inte ser mig för den jag är.
Här har jag hjälpt dem med djurvakt, gräsklippning, målat staket, bjudit in på fest, ställt upp som barnvakt och alltid vart tillgänglig. Tillbaka får jag bara att jag inte finns. De pratar inte med mig mer än när de behöver hjälp, de låtsas som att jag inte finns när det är "trevligheter" på gång. Och betyder något, likväl som jag i ursprungsinlägget skrev att jag inte finns och betyder något.När festligheter kommer när jag inte kan, när det är mitt fel att jag inte kan dessutom. När kalas bjuds in och ingen vill prata med mig, när ingen säger hejdå när man går ( förra tråden).