Nä då är vi ute på hal is eller in på en mörk vägBarnen kallar pedagogerna för fröken också. Vi vill nog inte att dom ska förkorta pedagog...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nä då är vi ute på hal is eller in på en mörk vägBarnen kallar pedagogerna för fröken också. Vi vill nog inte att dom ska förkorta pedagog...
Lön är ju öppna uppgifter. Men alltså man får ju välja, men då får man betala maxtaxa om man väljer att inte dela med sig. Vet att de kontrollerar inkomstuppgifterna också, där åkte jag dit ett år, det var när jag var timvikarie, hade lämnat in för 75% men jobbade betydligt mer. Bara att bita i det sura äpplet och betala såklart, är ju svårt att veta hur mycket jobb man har som timvikarie när man pluggar dessutom och inte kan jobba för mycket.Märkligt att det inte blir ståhej när föräldrarna måste lämna in inkomst uppgifter. Det borde väl vara ännu känsligare att avslöja hur mycket man tjänar
Min kompis arbetar inom samma myndighet som dig, förr på PKC men nu inom annat, och hon hade med problem när hon arbetade skift.
Främst blev det synd om dottern när hon arbetade em eftersom hon inte fick lämna dottern förrän vid lunch vilket gjorde att dottern missade en hel del aktiviteter (som hon blev ledsen av). Plus då att min kompis inte fick ordentlig återhämtning då barnen ju inte ville ta sovmorgon direkt
Jo men man ser väl när man fyller i sina timmar och får lönenLön är ju öppna uppgifter. Men alltså man får ju välja, men då får man betala maxtaxa om man väljer att inte dela med sig. Vet att de kontrollerar inkomstuppgifterna också, där åkte jag dit ett år, det var när jag var timvikarie, hade lämnat in för 75% men jobbade betydligt mer. Bara att bita i det sura äpplet och betala såklart, är ju svårt att veta hur mycket jobb man har som timvikarie när man pluggar dessutom och inte kan jobba för mycket.
Fast man anmäler inkomst för kommande år.Jo men man ser väl när man fyller i sina timmar och får lönen.
Å den inkomsten kontrolleras väl inte förren deklarationen är fastställd? Eller när kontrolleras den inkomsten?Fast man anmäler inkomst för kommande år.
Såg det på F&S i Sollentuna. Alltså, erbjuder barnpassning.Börjar fundera på varför det finns behov av förskola som barnpassning när föräldrar är på gym eller är det bara här gym erbjuder barnpassning när föräldrar gymar?
Fast vi har aldrig lämnat in föräldrarnas tider utan bara barnets.Ja det är väl schemat? Det läggs in här också. Och arbetsschemat lämnar man till förskolans personal som säkerligen lämnar det till kommunen (i samma veva som inkomstuppgifterna som styrker vad man ska betala). Som sagt, är ju rätt uppenbart att det är en nyhet för många, det finns dock uppenbarligen kommuner där det redan är så i, och det funkar. I alla fall har jag aldrig haft problem och inte hört någon som haft det heller. Å andra sidan har jag inte lämnat barnen på förskolan för att jag ska storhandla eller laga mat heller, vilket verkar vara anledningen till att Eslöv begär in underlag. Det kan jag väl ändå tycka är rätt. Sanningen att säga är ju att förskolan faktiskt är till för att föräldrarna ska kunna arbeta. Sedan är jag rätt övertygad om att kommunikation i övrigt löser det mesta, det var väl uppe tidigare i tråden men jag har för mig att jag fått ha barnen på förskolan någon timme i samband med eget läkarbesök etc. Inte heller har någon kollat upp om eller hur jag flexat. Finns ju ingen chans att de ska kunna kolla allt tänker jag.
Såklart efter deklarationen. I mitt fall tog jag dock hellre den smällen än att ändra fram och tillbaka per månad. Vissa månader pluggade jag med CSN (lägsta betalning) och vissa månader arbetade jag för maxtaxa. Men som sagt, de uppgifterna är ju öppna så bara att lämna in, gör man inte det så får man betala maxtaxa.Å den inkomsten kontrolleras väl inte förren deklarationen är fastställd? Eller när kontrolleras den inkomsten?
Jag förstod att det var det du menade.Fast vi har aldrig lämnat in föräldrarnas tider utan bara barnets.
Hur menar du nu?Jag tycker det är rimligt att barnen är på förskola när föräldrar jobbar eller pluggar. Inte när de tränar eller storhandlar. Eller åker skidor eller jagar älg (om det nu inte är ens yrke). Jag tycker det är extremt provocerande när föräldrar ser förskolan som en barnvakt när de själva ska kunna göra sina hobbies eller aktiviteter
Ungarna säger ju föris
Nej, det var inte alls så utbrett som man påstod. Det var några som fuskade mycket, och en majoritet som inte fuskade alls.Är ju många som fuskvabvar ochså Det har försäkringskassan bevisat
Märkligt att det inte blir ståhej när föräldrarna måste lämna in inkomst uppgifter. Det borde väl vara ännu känsligare att avslöja hur mycket man tjänar
Vad tror du själv att jag menar? Du får exakt en gissning.Hur menar du nu?
Vi hade både gym och organiserad jumpa a la Friskis och Svettis i jobbets lokaler, organiserad av jobbet för att folk skulle uppmuntras att "träna på lunchen".
Tänker du att man ska åka hem (typ en timmas restid) - hämta barnet - åka tillbaka till jobbet (en timmas restid), träna, utan barnpassning på plats, åka tillbaka med barnet (en timmes restid), och åter till jobbet (en timmes restid)?
Eller menar du "ordinarie arbetstid är 8-15 (11-17), men man hämta/lämnar barnet så sent som möjligt för att kunna träna/storhandla före eller efter jobbet"?
Det är viss skillnad på de olika situationerna.
Eller vill du att all annan aktivitet under arbetsdagen, som läkarbesök, gå en promenad på rasten för att få frisk luft, gå till apoteket m.m., ska vara förbjuden om man har barn i förskola?
Det är ju skitsvårt att uppskatta sin kommande lön om den varierar. Jag var till stor del föräldraledig och jobbade lite timmar, och har dessutom bonus som kommer årsvis i efterskott. Helt omöjligt att gissa inkomsten. Frågade då barnomsorgstaxaadminiatratören hur jag skulle göra för jag vill ju göra rätt men det var inte helt lätt, om det gick att ändra retroaktivt, men det gick inte utan jag fick vara snäll att gissa rätt. I e-tjänsten informerar dom numera om att dom minsann kontrollerar mot deklarerade inkomstuppgifter.Jo men man ser väl när man fyller i sina timmar och får lönen
Ja alla säger det då här i mina krokar.
Daghem --> dagis
Förskola --> föris
Fritidshem --> fritids
Eller ja, inte dagis då, då får man skäll .
Barnen kallar pedagogerna för fröken också. Vi vill nog inte att dom ska förkorta pedagog...
Vad kallar man manliga pedagoger?
Det kan väl inte vara föräldrarna som lär barnen föris. Kan det vara personalen på föris som lär ungarna att dom går i föris?Gör de?
Har haft barn på förskola sen 2017 och har aldrig hört ”föris” i verkligheten. Bara läst i diskussioner på nätet.