Det är inte föris uppgift

Det är inte otroligt, jag förstår bara inte varför man måste ringa innan om man är tidig om det är helt självklart att man alltid får hämta tidigare om man blir tidig. Om det alltid går bra varför då ringa och förvarna?
ifall personal med barn är iväg på ngt är ju väldigt bra att få veta om ngn skall hämtas tidigare.

Nu behöver man ju inte ringa för 20 min tidigare hämtning
 
Jag är också övertygad om att det löser sig med kommunikation, vilket i sig är en del av problemet. Som @SaraMara var inne på tidigare, höginkomsttagarna med fria arbetstider och bra förmåner kan fortsätta i princip som vanligt utan att det ens behöver vara att bryta mot reglerna. Medan den ensamstående mamman i låglöneyrke som inte har råd att gå ner från heltid jagas ännu mer av både stämpelklockan på jobbet och utcheckningsappen på förskolan.
Tja, jag har varit den ensamstående mamman. Mycket kan jag tycka vara bittert under ungarnas småbarnsperiod, men just det såg jag inte som något problem... Mycket möjligt att just Eslöv gör det för att jaga ensamstående mammor, jag vet inte. Men som sagt, här får man lämna in sitt schema, det är vad jag vet inget större problem.
 
Tja, jag har varit den ensamstående mamman. Mycket kan jag tycka vara bittert under ungarnas småbarnsperiod, men just det såg jag inte som något problem... Mycket möjligt att just Eslöv gör det för att jaga ensamstående mammor, jag vet inte. Men som sagt, här får man lämna in sitt schema, det är vad jag vet inget större problem.
Av ren nyfikenhet lämnar du in två scheman då ett för när du jobbar och ett för när du hämtar och lämnar eller räknar de själva ut mellanskillnaden?
 
Men du behövde inte ange när du ska hämta och lämna? För det måste man göra här, man måste ha ett schema för hämtning och lämning.
Klart barnen har schema också?

Alltså. Idag går Helga 07-17.30. Det är ju hennes schema. Mitt schema styrker ju bara att jag jobbar 08-16.45 till exempel. Det är ju mitt arbetsschema. Självklart har barnen också ett schema utifrån mina arbetstider? Tror du tror det är lite mer omständigt och krångligt än det faktiskt är.
 
Ja, har man inte det antar jag att man kommunicerar om det med den enskilda förskolan? Samma gäller väl alla som inte kan svara på sina arbetstider, till exempel timvikarier.

Jag har alltid lämnat in det schemat jag fått av arbetsgivaren. De flesta har väl sitt schema i något program så de kan skriva ut och skicka in? Hade dock varit lättare nu när jag jobbar kontorstider såklart och det står i anställningsavtalet än det var då då jag hade schema som innehöll skift och länge var timvikarie (vet att de frågade chefen en gång när jag inte kunde lämna tider som timvikarie, vilket de flesta ju inte kan, det löstes ändå genom kommunikation. Mjölk och fredagsvinet var ändå helt ok att handla, men beror säkert på var man bor, vi hade tre mil hem från förskolan och jobbade i stora staden vid det tillfället en mil åt andra hållet).
Vi la in våra hämtning/lämningar via hemsidan de använde gällde både dagis och fritids.

Bra barnets tider inget annat.
 
Vi la in våra hämtning/lämningar via hemsidan de använde gällde både dagis och fritids.

Bra barnets tider inget annat.
Ja det är väl schemat? Det läggs in här också. Och arbetsschemat lämnar man till förskolans personal som säkerligen lämnar det till kommunen (i samma veva som inkomstuppgifterna som styrker vad man ska betala). Som sagt, är ju rätt uppenbart att det är en nyhet för många, det finns dock uppenbarligen kommuner där det redan är så i, och det funkar. I alla fall har jag aldrig haft problem och inte hört någon som haft det heller. Å andra sidan har jag inte lämnat barnen på förskolan för att jag ska storhandla eller laga mat heller, vilket verkar vara anledningen till att Eslöv begär in underlag. Det kan jag väl ändå tycka är rätt. Sanningen att säga är ju att förskolan faktiskt är till för att föräldrarna ska kunna arbeta. Sedan är jag rätt övertygad om att kommunikation i övrigt löser det mesta, det var väl uppe tidigare i tråden men jag har för mig att jag fått ha barnen på förskolan någon timme i samband med eget läkarbesök etc. Inte heller har någon kollat upp om eller hur jag flexat. Finns ju ingen chans att de ska kunna kolla allt tänker jag.
 
Ja det är väl schemat? Det läggs in här också. Och arbetsschemat lämnar man till förskolans personal som säkerligen lämnar det till kommunen (i samma veva som inkomstuppgifterna som styrker vad man ska betala). Som sagt, är ju rätt uppenbart att det är en nyhet för många, det finns dock uppenbarligen kommuner där det redan är så i, och det funkar. I alla fall har jag aldrig haft problem och inte hört någon som haft det heller. Å andra sidan har jag inte lämnat barnen på förskolan för att jag ska storhandla eller laga mat heller, vilket verkar vara anledningen till att Eslöv begär in underlag. Det kan jag väl ändå tycka är rätt. Sanningen att säga är ju att förskolan faktiskt är till för att föräldrarna ska kunna arbeta. Sedan är jag rätt övertygad om att kommunikation i övrigt löser det mesta, det var väl uppe tidigare i tråden men jag har för mig att jag fått ha barnen på förskolan någon timme i samband med eget läkarbesök etc. Inte heller har någon kollat upp om eller hur jag flexat. Finns ju ingen chans att de ska kunna kolla allt tänker jag.
Märkligt att det inte blir ståhej när föräldrarna måste lämna in inkomst uppgifter. Det borde väl vara ännu känsligare att avslöja hur mycket man tjänar O_o
 
Börjar fundera på varför det finns behov av förskola som barnpassning när föräldrar är på gym eller är det bara här gym erbjuder barnpassning när föräldrar gymar?
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
5 877
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb Jag jobbar delade pass och har egentligen ganska många timmar ledigt varje dag - men spenderar dem på att vara trött och stressad över...
2
Svar
30
· Visningar
1 715
Senast: Migo
·
Relationer Jag har en pojkvän som jag upplever blir utnyttjad av sin bonusfamilj (bonussyster med man) både för pengar och för tjänster och skulle...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
10 662
Senast: Oh_really
·
L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
9 534
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp