Dessa hundägare =(

J

jappisen

En familj här i området har köpt en valp som idag är 12 veckor. Fick höra av min kompis idag att de hade varit ut eoch cyklat med denna stackars valpen. de hade cyklat så fort att hunden knappt hann med och fick nästan släpas efter med svansen mellan benen. De cyklade runt hela kvarteret vilket är jättelångt för en valp.

Hur fasen tänker folk att cykla så fort med en så pass liten valp. Vet de inte att valpar inte ska motioneras och framför allt inte cyklas med från de är ett år tidigast. Jag har tidigare sett denna familj med hunden då den var 8 veckor och de skulle gå på långrunda. De gick inte i hundens takt utan de gick så fort att de halvsprang ( i rask takt) Denna stackars lilla vap med sina korta ben han inte med i den takten och drogs efter även här med svansen långt mellan benen. Då hör man mannen säga till kvinnan "men kom igen dra i honom så han får lite fart, han får väl springa fortare".

Tycker detta är så hemst och det gör ont i hjärtat av att se denna lilla valp som inte alls är en glad liten krabat som de ska vara i denna ålder. Den är rädd och osäker och vill inte gå i koppel, man kan undra varför.

Sv: Dessa hundägare =(

man blir ju mörkräddd för hur en del beter sig mot sina djur.
Våra grannar har precis köpt en valp. Den kraken ligger inne i deras hus från 5.45 på morgonen tills de kommer hem vid 17. helt själv hela dagarna.
Varför skaffar man hund då undrar jag ?????

Man kan ju hoppas att d gör så för att de inte vet att det är farligt :confused:.
Om du vågar lite fint att påpeka det så kanske det visar sig??
Tråkigt iaf!

Tror tyvärr inte det hjälper. Jag försökte fint påpeka för dem att det inte rekomenderas att man låter en valp som inte är vaccinerad hälsa på alla hundar ute som man inte känner och som man inte vet om de är friska. De blev lite sura. :crazy:

Hmm ja då vet man ju inte vad man ska göra men synd är det iaf!
Hemskt för dig att behöva se sådant i din omgivning, jag hade blivit jättebesvärad! :crazy:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 825
Senast: Maniac123
·
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 429
Senast: Tonto
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 729
Senast: fixi
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 271
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka