Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

Jag fick akut nackspärr och skrek av smärta när jag försökte röra mig. Åkte in till akuten där en sjuksköterska sa att "man känner efter när man är deppig" och vred till mitt huvud (för att visa att jag bara hittade på??) och mamma fick fånga mig när jag svimmade.

Men vad fan!:mad:
Beklagar din pappa.

*kl
Är det fler än jag som upplever att allting blir mycket värre under mensen?
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

Under perioden ägglossning-mens är jag totalt kass, har så ont då att jag knappt vet hur jag ska klara det.

Spinner vidare på detta ämne:

Är det någon mer som fått kortare mensperiod? Jag blöder i regel bara 3dagar nu, och pyttelite? Men det "mensvärken" sitter sitter i de 7-8 dagarna jag brukade ha mens. Har också fåttproblem med acne på ryggen:cool: har aldrig haft det förut och har inte ändrat något i kosten.
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

Allt brukar bli värre, dock inte varje gång! Men ÄL känns också av.
Men jag blöder mycket tre dagar nu och lite sen. Proppar i mej järn också mellan varven.
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

*kl
Är det fler än jag som upplever att allting blir mycket värre under mensen?

Här är en till som mår tusen gånger värre under mensen.. Kroppen skriker och helst vill jag bara ligga i sängen under täcket i tre dagar, problemet är bara att efter ett par timmar börjar kroppen domna bort och rygg, nacke, höfter domnar bort.. Måste byta ställning ofta under såna skov och detta trots jättebra madrass "utprovad" till mej + extra tjock bäddmadrass..:crazy:

Mvh Domino_s
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

Detta har jag oxå, riktigt mycket sista perioden, kanske hänger ihop med mycket stress? Jäkligt obehagligt!

Mitt blir också värre när det blir extra stressigt och är mycket som snurrar i hjärnan..

Mvh Domino_s
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

kl
Jag är dödstrött, hade velat gråta ett par timmar och sen sova ett par dagar. Är psykiskt helt utmattad och kan inte börja på nånting. Igår fick jag reda på att min pappa har cancer :cry:

Men vännen då..:( Stora och många styrkekramar till dej!

Mvh Domino_s
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

Men vännen då..:( Stora och många styrkekramar till dej!

Mvh Domino_s

tack :)

Nu har jag tagit alla mina B12 sprutor, ska fortsätta med tabletter.
Just nu är verkligen tröttheten bisarr, det känns inte som att jag ens är vaken alls :crazy: mår illa av tröttheten och ju tröttare jag är ju mer ont gör kroppen. Samtidigt är jag jättestressad inuti alltid, försöker jag vila tänker jag bara på allt jag borde göra istället, grejen är ju att sakerna blir inte gjorda för att jag stiger upp, eftersom jag inte orkar, men likväl så kan jag inte vila :cool:
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

:crazy:

Intressant att andra också upplever det sämre under mensen.

Jag har alltid enormt svårt att ligga bekvämt, Tumlar runt som ett bowlingklot på speed i sängen. Och vaknar nästan varenda gång. Vilket inte hjälper tröttheten alls.
Har inte haft råd att köpa en bra madrass tyvärr.

Och då på tal om madrasser. Var har ni andra för madrasser? Föredrar ni mjuka eller hårda eller tempur kanske?

Jag har kommit underfund med att jag behöver en jätte jätte mjuk madrass. När jag nu nån gång tar mig råd till en.
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

mår illa av tröttheten och ju tröttare jag är ju mer ont gör kroppen. Samtidigt är jag jättestressad inuti alltid, försöker jag vila tänker jag bara på allt jag borde göra istället, grejen är ju att sakerna blir inte gjorda för att jag stiger upp, eftersom jag inte orkar, men likväl så kan jag inte vila :cool:

Åå det är så drygt :mad:
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

Prata med distriktssköterskan på din vårdcentral. Du kan vara berättigad till att få prova ut en madrass som du sedan får ha så länge du har behovet.
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

Jag har en supermjuk kontinentalsäng med extratjock bäddmadrass men jag ska byta till en TM,ställbar säng så fort jag får råd. Arbetsterapeuten rådde mej till att köpa en sådan. De är gjorda för folk med fibro och reumatisk värk och man får rabatt genom fibromyalgiförbundet.
Sov i ställbar säng på sjukhuset när jag opererade armen för några veckor sedan och jag låg mycket skönare när jag kunde höja fot och huvudända lite.
Så länge ska jag testa ett glidlakan, ska tydligen vara lättare att vända sej i sängen med ett sådant.


*kl*
Började på cymbalta igår och fy fasen vad jag mår illa nu på morgonen och har en huvudvärk utan like:crazy: precis som jag fick av både tryptizol och lyrican. Funderar på om det ens är värt att testa öht..
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

:eek: Jasså.
Men oj, tack för tipset.

Ja jag blev riktigt irriterad när jag av en slump fick veta efter tolv år med svår smärta att jag hade rätt att få ut madrasser som hjälpmedel. Tyvärr var alla deras madrasser för hårda för mig (jag har nervsmärtor i hela kroppen så min säng måste vara extremt mjuk) men att man inte ens får informationen tycker jag är dåligt. Om inte annat så borde ju smärtmottagningen kunnat tipsat om det och arbetsterapeuten borde iallafall veta om att det finns att få.

Annars kan jag tipsa om att köpa en kombimadrass på Jysk och sedan lägga på en av deras absolut mjukaste bäddmadrasser. Det blev inte så dyrt och deras kombimadrass fungerar i en ställbar säng vilket iallafall jag tycker underlättar mycket.
Jysk har ju ofta driver då de säljer sina madrasser för halva priset och jag hade turen att kunna köpa dem just då så jag tror att kombimadrassen gick på 1800 kr + 1100 kr för bäddmadrassen. Den kombimadrassen jag har finns inte kvar men jag tror att det är något liknande Gold F 85 wellpur eller Gold F 40 Wellpur. Till den har jag bäddmadrassen Gold T65 Wellpur också en backontrack bäddmadrass ovanpå. Det blir supermjukt och jag kan ofta sova nästan två timmar i streck, ibland till och med mer med de madrasserna.

Det är ju så olika vad man behöver för madrass men bland dem jag fick prova ifrån vårdcentralen så var det några luftmadrasser och några vaddmadrasser så förhoppningsvis kanske du kan få en bra madrass därifrån. Hon som provade ut åt mig sa att det var många med fibromylagi och många reumatiker som fick god hjälp av madrasserna.
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

Ja men verkligen. Undrar varför dom inte informerar om sådant. När man dessutom klagar på att man inte kan sova.
Kanske kan vara olika mellan landsting också? Men det är definitivt värt att kolla upp i alla fall.
Tack för Jysk tipset också.

*kl
Där jag bodde förut så sov jag alltid i soffan, den var stor och väldigt mjuk och nedsutten på mitten så man låg som i en vagga, där kunde jag sova ganska bra emellanåt. Nackdelen var att jag var tvungen sova på rygg bara, mage var inte att tänka på.
Glidlakan har jag faktiskt provat men det funkade inte för mig, det slutade alltid med att det bara var en korv av det och så blev det lite extra varmt.
Jag måste dessutom alltid palla upp med kuddar lite här och var.

Jag gjorde det klassiska misstaget att bara för att jag haft 2 relativt bra dagar, dels göra på tok för mycket igår och dels göra upp en massa planer för idag och tro att det skulle funka fint.
Å så mår jag som en säck gödsel idag :mad:
Att jag aldrig lär mig.

Lazy Lady: Åh det är så drygt när man mår skit av mediciner också. Det är som att välja mellan pest och kolera.
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

*kl*
Har ätit naproxyn i en vecka, ihop med omeprazol, igårkväll tog jag inte kvällstabletten med maten utan lite efter och det sotar jag för nu. Min mage är INTE glad.. Får se om jag kan hitta något sätt att bidka den så jag kan få sova. Utan tabletter får jag inte sova heller å andra sidan... Diclofenac hjälper inte mycket och jag får diarré av dem, orudis fick jag så ont i magen av att jag nästan svimmade, Alvedon hjälper bara i komb med nsaid och tradolan tar bara smärtan men hjälper ju inte mot inflammationerna och gör mig ännu segare i huvudet.
Fick tid för skitröntgen igår, så om två veckor ska jag göra det, sedan tar det en vecka att få svar, sedan remiss till reumatologen.. Glad att det äntligen händer något, så får vi se vad de kan hitta eller inte på röntgen.

Undrar om samarin kan få magen lite snällare?
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

Prova samarin. Det kan hjälpa. Var också supernoga med att ta medicinen ihop med omeprazolen hädanefter så att du inte utvecklar magkatarr.
Något annat som kan hjälpa är att äta små tuggor av banan eller knäckebröd och tugga mycket noga när magen gör ont.
Jag tycker också att riktigt vichy vatten i små klunkar hjälper. Inte ramlösa eller loka eller annat bubbelvatten alltså utan det som heter vichy vatten. Finns bara i små 33 cl flaskor.
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

samarin hjälpte, tack och lov :) Kommer vara supernoga framöver, ont i magen är inte roligt (kan det där med magkatarr lite för bra) och jag behöver tabletterna.. Avsaknaden av aptit gör det inte lättare heller, jag lyckades nog inte pilla i mig tillräckligt med mat heller, utöver att det blev fel timing.
Man lever och lär..
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

Cymbalta provade jag i ungefär 1 v tid. My god vad jag mådde illa av den. Kräktes och kunde inte äta under dessa dagar. Slutade efter den veckan och fick Lyrica i stället som jag mådde toppen på. Hoppas de kommer på ngn medicin som du klarar av.
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

Det hoppas jag med. Har testat både lyrica och tryptizol och de har inte fungerat heller. Blir totalt kass!! Inatt har jag sovit max 2timmar, legat med hjärtklappning och frossa hela natten och magen har ballat ur fullständigt.. Mår illa så jag skakar och har fruktansvärd diarré och värken är värre. Får diskutera med läkaren på tisdag hur jag ska göra:crazy:
Ska på första KBT'n idag, kommer ju sitta som ett lik i ett hörn känns det som.

Kul nästan jämt!
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

Stackare! Låter värre än värken. Hoppas ni hittar något som fungerar!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
11 521
Senast: SiZo
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 983
Senast: Blyger
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 804
Senast: Whoever
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Är det möjligt att ta sig ur en depression? Klart det är ... Men det känns rätt tröstlöst. Jag har varit inne i en rätt djup depression...
Svar
18
· Visningar
1 888
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp