Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

haha nä men det tar man ju för givet när det heter kedjetäcke, det är ju bollar i bolltäcke haha.
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

Nu är läkarbesöket avklarat, fick inte nytt recept på oxycodone då det är så beroendeframkallande. Fick istället atarax som jag ska kombinera med propavan till natten så jag förhoppningsvis får sova lite bättre. Nästa vecka ska jag tillbaka till läkaren och gå igenom intyg till f-k för sjukersättningen.
Läkaren sjukskrev mej fram till den 30/6 så att jag förhoppningsvis hinner få svar på den innan det går ut så jag ska slippa stressen med kort sjukperiod. Så nu är det bara att vänta och se som gäller.
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

hoppas det fungerar för sömnen, det är nästan det värsta att inte få sova ordentligt, man blir ju mer smärtkänsligt då också.

*kl*

Ska till VC kl 13 med mina inflammerade axlar och se om jag kan få kortisonsprutor så de går att använda igen. Lite lätt handikappande.. Ena handleden får de kolla också, gör grymt ont att använda och ömmar rejält över ett ligament, så det kanske går att spruta den med..
Kan ju inte simma med axlarna i det här skicket heller och simningen är min andningspaus just nu, så skönt för kroppen, knpooen och min rygg blir riktigt jävlig om jag inte kan röra mig ordentligt. Så som det är nu är det damned if I do, damned if I don't.. Som väl är är mina föräldrar här nere just nu så jag får avlastning med allt tungt av dem när maken är på jobbet. Är hemskt glad för städhjälpen som var här idag också, klar lättnad, maken har långt till jobbet så han är borta mycket i veckorna och skönt att han inte behöver ta hela lasset när han kommer hem.
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

träffade en väldigt grundlig läkare som tyckte jag var för ung för kortisonsprutor (bra argument *S*) men han skulle skicka över remiss till sjukgymnasten så jag får hjälp med att träna axlarna för att få tillbaka mer rörlighet. Simma var jättebra att göra som väl var, så det blev simhallen efter det. Kunde inte ta i något i simtagen för det gör gröndjävla ont, men rörelsen får jag iaf. Jag ska inte belasta lederna, men röra på dem.
Han var otroligt grundlig, fick göra massa tester och han kollade även reflexerna i armarna. De fanns inte däremot. Får ha tålamod och vänta på skiktröntgen nästa vecka och se vad som syns där, skulle inget synas där sa han att de ska röntga min nacke och axlar.
Så det är bara att bita ihop. Är tacksam för min familj som hjälper mig och avlastar så länge.
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

Fast att Oxycodone är beroendeframkallande är en sanning med modifikation. Så länge man tar anpassad dos för svåra smärtor så är det helt okej och så länge man inte får ett behov av att hela tiden höja dosen så anser jag att det är en bra medicin men givetvis ska den skrivas ut med försiktighet. Visst mår man dåligt om man slutar tvärt med dem men man mår väldigt dåligt av att ha ont också och risken för ökad smärtkänslighet stiger om man inte får ordentlig smärtlindring.
I vilket fall så håller jag tummarna för att du får hjälp av den medicin du fått.
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

KL

Hur har ni det allihop? Jag har varit iväg och tagit prover och idag ska jag göra lungröntgen, pratade med min reumatolog i onsdags som ville ha detta upptjeckat. Ska äta kortison nu några veckor och Arcoxia för att se om jag blir piggare och får mindre ont. Jag som just gått ner alla kortisonkilon sedan förra omgången.. jaja ;) Bara jag blir piggare så. Jobbade heldag igår och var helt däckad när jag kom hem. Det är mer regel än undantag nu att jag måste sova en stund på dagen, men jag kanske måste acceptera det istället för att kämpa emot.. Men mitt hem..och mina barn..och min hund..Det är jobbigt.
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

Jotack! Det går! Troligtvis har jag fått karpaltunnelsyndrom i armen jag bröt, senorna är inflammerade och det domnar ifrån armbågen ut i fingertopparna. Men jag ska testa antiinflammatoriskt först innan jag går till doktorn. Annars så är det som vanligt, ont som skam men det går i alla fall att ta sej ut på promenader i fina vädret.

Strongt att orka jobba en hel dag när det gör ont! Hoppas arcoxian hjälper dej. Vad är det de tagit prover för?
Just att acceptera att man inte orkar är jobbigt.. Men man måste det i viss mån! Man behöver inte ha hus och hem i uppvisningsskick jämt, lägg istället din energi på det som ger mest tillbaks.
:)
 
Senast ändrad:
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

Om du har råd, skaffa städhjälp. Jag är så glad för Rut avdraget och att vi kan ha det, det tar bort pressen att orka och klara att städa.

Jag hade en riktig skitdag igår, knappt någon sömn och ont och stel som jag vet inte vad. Men jag la ispack på korsryggen när jag gick och la mig och körde sedan back on track padd över hela natten och jag har fått sova en HEL natt! Fullständigt underbart! Lite mindre stel på morgonen också. Får bli kvällsrutinen, ska nog investera i ett bot ryggskydd, nu har jag en hästpadd :D
Har yoga i em, brukar simma innan men jag får se hur jag orkar idag. Har det försummade exjobbet att ta tag i, gäller att passa på när hjärnan är lite utvilad iaf!

LazyLady, hoppas antiinflammatoriskt hjälper, domningar är obehagligt.
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

Det hoppas jag med! Vill helst slippa en operation till:)

Va skönt det lät att sova en hel natt!! Back on track är bra skit, har handledsstöd, armbågsstöd och ryggbältet, värmer så skönt:)
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

Ett tips är att skaffa den lilla botfilten istället för ryggskyddet och sova på filten. Ryggskyddet har en ganska liten pad så den täcker inte så stor del av ryggen men den lilla filten är jätteskön att sova på när ryggen krånglar. Jag tycker iallafall att jag får ut mer av den än av ryggskyddet men det är givetvis olika.
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

Jag köpte ett BoT ryggstycke åt hästen men det hamnade i sängen. :D
Djuren älskar den så det blir trångt på den.
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

tack för tips, ska kolla på det :) SkorpSmulan, delar redan täcke med katterna så det blir nog ingen skillnad ;)

Älskar fö även Radital värmesalva, även det ger lite lindring och mjukar upp stela muskler. MAn får testa sig fram vad som kan fungera.
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

Strongt att orka jobba en hel dag när det gör ont! Hoppas arcoxian hjälper dej. Vad är det de tagit prover för?

Jag jobbar 75% (7,30-14,30), glömde skriva det :) Men jag kände mig rätt duktig ;) Idag slutade jag kl 12 men var betydligt tröttare än igår.. och kom hem till ett hem där äldsta dottern möblerat om på ett sätt som jag absolut inte vill ha det.. De tog vanliga infektionsprover, CRP, SR, blodbild. Idag gjorde jag lungröntgen.
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

Men åh hoppas det räcker med antiinflammatoriskt, vore ju trist om du måste op:as igen :(
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

Håller tummarna att proverna går bra! Härligt med en egen homestyler;)
Handen har helgen på sej att bli bättre, om inte så blir det ett samtal till ortopeden på måndag:confused:
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

haha jaa vi har bara lite olika smak på hur möblerna ska se ut :p
Jaa du får berätta hur det går, men visst hade du redan nattskenor eller hur var det?
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

Haha! Tycke och smak kan vara väldigt olika:D
Nattskenor har jag, har jag inte det på så ser handleden ut som en boll på morgonen.. Det domnar nåt förbaskat ändå:mad: men som sagt, den får helgen på sej! Uppdaterar om detta:)
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

Åh jag har ramlat och slagit mig så jäkla illa i ryggen och min onda arm, såå onödigt!! Nu är det ryggläge i soffan. Nu vill jag ha vår och slippa denna jäkla is!!!
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

Åh jag har ramlat och slagit mig så jäkla illa i ryggen och min onda arm, såå onödigt!! Nu är det ryggläge i soffan. Nu vill jag ha vår och slippa denna jäkla is!!!

Usch då, inte roligt! Håller med dig, det har varit bedrövligt med is. Jag gillar vinter och snö, men inte skridskobana. Nu börjar det bli bättr ehär (Mullsjö) men det har varit broddar som gällt i flera månader.
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

hade en riktigt bra dag igår, men idag är det sämre trots att jag sovit vettigt (ispack och BoT padd igen). Har ont i höfterna ordentligt sedan lite över en vecka, men nu är de sämre. Gör ont att gå, vi var och handlade på fm, sen vilade jag innan vi gick över till svåger m familj som bor 100 m bort och jag hade nästan behövt krycka :/ Vad ag kan googla mig till så är det inte själva leden som gör ont, då har man visst ont i ljumsken, utna jag har ont på utsidan, kunde vara någon slemsäck som är inflammerad alt senfäste. HAr inte fått tid till sjukgymnasten för axlarna än, får ringa på måndag och höra vad som händer. De är iaf lite bättre efter lugn simning, yoga och ingen belastning (fått hjälp med alla lyft och allt tungt i stallet), så det är ju lite positivt iaf.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
11 521
Senast: SiZo
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 984
Senast: Blyger
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 804
Senast: Whoever
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Är det möjligt att ta sig ur en depression? Klart det är ... Men det känns rätt tröstlöst. Jag har varit inne i en rätt djup depression...
Svar
18
· Visningar
1 888
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp