Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

härligt att det är lite bättre med axlarna, alltid något! :)

Jag har iaf upplevt bra bättring av laserbehandling på onda höfter, trokanterit, onda händer, onda axlar, ungefär som akupunktur. Någon som fått det?
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

kl

Har haft migrän och nu när det släppt är jag fortfarande rätt matt.

Är sjukt trött på min RLS nu. Det började i juni förra året och jag har fortfarande inte fått nån medicin :crazy:
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

härligt att det är lite bättre med axlarna, alltid något! :)

Jag har iaf upplevt bra bättring av laserbehandling på onda höfter, trokanterit, onda händer, onda axlar, ungefär som akupunktur. Någon som fått det?

ja, vad jag kan läsa mig till så bör det vara trocanterit :)
Jag har tänkt testa laser, men jag behöver hitta någon här som gör det, tänkte börja fråga sjukgymnasten om de vet någon.
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

har googlat lite för mycket ikväll tror jag ;) Men känner mig som ett kronvrak (ont i bägge höfterna, men vänster så pass att det är jobbigt att gå, tog en krycka men då gör det skitont i axeln... va fan..) så jag letar efter vad jag kan göra själv för att underlätta det hela. Läst en del om stötvågsbehandling som verkar positivt, men då får man inte äta nsaid och det gör jag ju och behöver för andra delar av kroppen.. Laser verkar intressant, men inte hittat mer info om det (än..)
Vad som gjorde mig lite mer nedslagen är att jag läste att trokanterit tar 2-6 månader att bli bra.. Jag som ska börja jobba i fält i maj, dvs gå i varierande terräng 6 timmar om dan! Nu vet jag ju inte säkert vad orsaken är och borde behärska mig tills jag får svar på skiktröntgen och fått prata med läkaren, meeeeeeen tankarna snurrar ändå..
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

Vi brukar ge kortisoninjektioner på trokanteritpatienter. Det brukar ha snabbast effekt..bara ett tips.. ;)
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

KL

Jag är mörbultad i axlar, armar och rygg efter fallet igår men jag är iaf inte sängliggande :D
Jag ska på kurs med hunden i em/kväll så det hade varit väldigt olyckligt om jag varit dålig. Får hoppas bara att hon inte rycker åt höger och vänster så jag måste blåhålla henne ;) Det gjorde hon en söndag och jag hade sådan träningsvärk i armarna på måndagen att jag höll på att avlida haha. Min träningsmaskin :love:
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

kl

Har haft migrän och nu när det släppt är jag fortfarande rätt matt.

Är sjukt trött på min RLS nu. Det började i juni förra året och jag har fortfarande inte fått nån medicin :crazy:

Åh din stackare, migrän är ju vidrigt. Har det inte själv men har hört just om mattheten och att man nästan lever i en bubbla ngt dygn när det släppt? Har du medicin för migränen? Den verkar sjukt dyr!

Varför har du ingen medicin för RLS då?

Många frågor :laugh:
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

KL

Jag är mörbultad i axlar, armar och rygg efter fallet igår men jag är iaf inte sängliggande :D
Jag ska på kurs med hunden i em/kväll så det hade varit väldigt olyckligt om jag varit dålig. Får hoppas bara att hon inte rycker åt höger och vänster så jag måste blåhålla henne ;) Det gjorde hon en söndag och jag hade sådan träningsvärk i armarna på måndagen att jag höll på att avlida haha. Min träningsmaskin :love:

Skönt! Hundträning piggar upp helt klart :) Hoppas hon håller sig fokuserad på dig!

Enligt senaste läkaren var jag för ung för att få kortisonsprutor, men det känns som dagsnotering beroende på vilken läkare man råkar få träffa på vc.. :crazy:
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

det kostar 70 spänn för två tabletter. Denna gången klarade jag med en.

Åh RLS historien är låååång, en läkare menade att jag inte hade RLS trots att jag uppfyller alla kriterier. Två läkare har slutat innan dom följt upp mig. Den läkare jag har nu har skickat två remisser till neurologeerna, varav den första skickades tillbaka direkt med kommentaren att det va mina antidepp (som jag tagit i mer än 6 år) min psykiatriker gick igenom det och sa att nej det va inget som tydde på det och nu är alltså remiss skickad igen. För över en månad sen utan så mycket som ett knyst från neurologen.

Suck.. det va den snabba versionen :crazy:
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

det är så härligt med att försöka ta sig fram i sjukvården.. Och aningens frustrerande!

*kl*
själv försöker jag få fatt i sjukgymnasten som enligt läkaren skulle höra av sig. Eftersom det gått en vecka har jag gett upp på det och försökte ringa själv. De har telefontid en halvtimme varje dag.. Har lämnat ett meddelande till dem iaf och hoppas på någon kontakt. Börjar känna mig lite desperat för att få hjälp, både axlarna och höfterna är väldigt handikappande. Håller på med mitt exjobb om kontinuitetsskogsbruk och behöver ut i fält och samla data så fort snön behagar försvinna, men har jag svårt att gå mer än 100 m kommer det bli väldigt jobbigt.. Utöver den mentala härdsmältan och att det mesta av min energi går åt att klara vardagen och för att hantera smärtan. Köra bil är ju så där lagom skojigt också med ont i axlarna och begränsad rörlighet.
Gnäll, gnäll, gnäll, men det har känts rätt hopplöst sista tiden. Igår bröt jag ihop ett tag och grinade pga smärta och frustration. Jag är rätt bra på att bita ihop och köra på, men nu har jag passerat reserven i den tanken och kör på ångorna känns det som. Röntgen på onsdag och sedan en veckas väntan på det resultatet.. Hoppas det går att få någon fingervisning direkt, men det kanske inte går..
 
Senast ändrad:
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

*pratar med mig själv :D *

Sjukgymnasten ringde upp som väl var, har fått en tid och passade på att fråga lite om råd runt träning och rörelse, det var väldigt skönt. Ska fortsätta simma men får dra ner så att det bara gör lite ont. Lär rätt snabbt komma upp i det, men att kunna röra lite på mig utan att det gör saken sämre är skönt. Ikväll hoppar jag över simningen däremot, måste skriva lite mer, men tänkte ta en liten ridtur och hoppas isen har försvunnit i skogen så det fungerar. Så får jag väl se vad höfterna säger om den saken, gå promenad är iaf uteslutet.
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

Ja det låter som att du har en massa symtom på EDS. Du kan googla o göra överrörlighetstestet (Beightonskalan lr ngt liknade). Och precis som du säger så äe övertöjbar hud inte inom alla sorters EDS, utan bara inom 1 av sorterna!
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

KL

Varit hos reumatologen idag. Som det ser ut kommer jag operera min onda hand i slutet på april. Snabba ryck.. Hinner ju knappt förbereda mig eller bli nervös :D Tur att jag jobbar där jag jobbar så jag kan terra sköterskorna med all info om och om igen :D

Angua: Hoppas ridturen går bra och att det inte gör allt för ont. Skönt att sjukgymnasten ringde tillsist!
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

Usch, det låter som att det går tungt för dej:( Man får bryta ihop i självömkan och frustration! Man måste få det ur sej ibland när man tycker att allt jävlas. Det är befriande!!!
Simma är skönt! I alla fall om det är riktigt varmt vatten. Hoppas sjukgymnasten hittar ett bra program!

*kl*
Jag har fått tid hos ortopeden för att kolla min hand nu. Ringde dem idag och blev uppringd av sköterskan 1timme senare så nu på onsdag får jag komma till samma (!!!) läkare som opererade handledsfrakturen, måste vara rekord i kort väntetid:bow: Sköterskan trodde att det var läge för operation av karpaltunneln efter att hon beskrivit för läkaren vad jag sagt, så det är väl bara att se fram emot att få ett ärr till på handleden och mer arbetsterapi.

De senaste dagarna har jag gått i ett töcken, trött, sömnlös, värk och kramp. Man kan inte bli annat än uppgiven.. -Kaffe tack!!
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

Gud vad bra! Skönt att du fick komma sån snabbt :) Håller tummarna att du då inte behöver vänta så länge på operationen.
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

Skönt med snabb tid! Vad ska de göra med handen, har nog missat det?

Och ridturen var skön, höfterna sa inte ett pip och isen är hanterbar i skogen :) Livet blev med ens myyyycket bättre !
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

Skönt att t gick fort! Bara hande låter som det är nog. Håller tummarna för att det blir bra snabbt!
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

Skönt med snabb tid! Vad ska de göra med handen, har nog missat det?

Och ridturen var skön, höfterna sa inte ett pip och isen är hanterbar i skogen :) Livet blev med ens myyyycket bättre !

Va härligt det låter med en ridtur!! Det är 2år sedan jag sålde min sista häst, jag klarade inte ens av att få upp sadeln det sista så jag kunde inte fortsätta rida. Värken vann den gången.

Jag har troligtvis fått karpaltunnelsyndrom efter en fraktur som de spikade ihop i februari. Har haft domningar och känselbortfall sedan jag bröt handleden. Istället för att gå den långa vägen via vc så drog jag en rövare och ringde till avdelningen på ortopeden direkt. Och sedär, 2dagars väntetid istället för att vänta på remiss och dessutom så får jag träffa samma läkare som opererade mej:bow:
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

KL

Tjenixen alla :) åh jisses vad jag är trött idag, hade en riktigt dryg dag på jobbet igår då vi hade kvällsmottagning så jag jobbade hela dagen. Kom hem jättesent och sov 4 timmar. Dagen har gått i slow motion riktigt :D Ska ta mig en promenad med hunden nu innan vi lägger oss igen. Stappla runt på isen.. Men så svårt att slita sig från datorn.

LazyLady: Lycka till hos ortopeden i morgon :)
Angua; Härligt :) Hoppas det fortsätter så några dagar nu så du får lite ny energi
 

Liknande trådar

Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
11 521
Senast: SiZo
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 983
Senast: Blyger
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 804
Senast: Whoever
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Är det möjligt att ta sig ur en depression? Klart det är ... Men det känns rätt tröstlöst. Jag har varit inne i en rätt djup depression...
Svar
18
· Visningar
1 888
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp