Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

Tack! Jag upptaderar om läget imorgon:)

Är precis inkommen ifrån vår kvällsrunda med hundarna, kallt som skam men i alla fall isfritt!!
Nu är det läge för att krypa under filten med en stor kopp te.
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

*snörvlar* håller på att bli förkyld. Det blir man fan inte piggare av :crazy:
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

Urk för förkylningar och influensor:crazy: Förra vintern avlöste skiten vartannat, i höstas tog jag influensvaccin och har fanimej knappt snutit mej sedan dess! Första vintern på flera år utan att ligga sjuk:bow::bow:
Blev rekomenderad av läkaren att vaccinera efterom man lättare blir sjuk om man har annat i botten som stör.

Krya på dej!
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

jag har inte haft influensa sen jag va liten och fick "kinainfluensan" så jag verkar klara mig bra mot det. Förkylningar brukar bli jävliga dock,det kliar inuti öronen och jag får ont i huden :crazy:
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

Sen jag började med D vitamin får jag bara lindriga förkylningar, så jag rekommenderar verkligen tillskott. Vi har för lite ljus här om vintern och med den usla sommar som var så blev det ännu sämre. Kombinera gärna med magnesium för bättre upptag/omvandling :)
Går mycket skit nu, här i byn cirkulerar tydligen sex olika virus enligt vc. Och Mullsjö är ju ingen metropol direkt :D

*kl*
Idag är det dags för datormografi, jag hoppas verkligen det kan ge något svar. Sen lär jag väl krevera av otålighet innan jag fått svaret på den, men det är en annan femma ;) Hur som verkar jag träffat på två läkare som tar mig på allvar vilket känns skönt! Bara det faktum att de gjorde fysisk undersökning av mig var första gången faktiskt, kände på leder, var jag ömmar, reflexer och hur jag går. Kan ju tycka det är grundläggande annars?
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

Kom på att titta in på denna tråd igen :)

Jag är lite salig här trots att jag går omkring i halv koma .. för jag har tagit de 2 första ridturerna efter vinteruppehållet !!
Då det smält av på grusvägarna så blev det då dags , sadlade i lördags och knallade iväg och kan bara säja en sak , att denna ponny måste vara sänd från änglarna :love: .... efter 4 månaders uppehåll bär hon sej åt som om vi va ute i förrgår !!
Samma sak igår .. stencool !! :cool:

Jag ökar på mina Tradolan de dagar jag känner att jag nog kan rida framåt kvällen , då är jag uppe 5:e 50 mg vid 17-18 på kvällen och då brukar det gå bra.
Men den andra ponnyn lär det bli lite mera tjosan med antar jag , så det tar vi senare när jag kommit igång lite :p

Jag äter också D-vitamin i år , glömmer tyvärr vissa dagar , så det kanske är därför jag inte känt ngn väldig skillnad .. ?

Lite OT ... men jag har faktiskt varit i Mullsjö (tror jag det va) med min brors familj och köpt världens bästa shettis till dom för några år sedan :)
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

Jahapp, operation nästa! Det fanns inget alternativ än att operera karpaltunneln eftersom det var så mkt besvär och ortoserna inte hjälpte. Inom 4 veckor är det dags och står på återbudslista ifall det finns tid över.
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

Ridning är lycka :) Även om det är jobb så ger hästarna så mycket energi bara av att finnas.

Ang d vitamin, hur mycket tar du? Jag äter 5000 ie / dag (kapslar med olja i eftersom det är fettlösligt) plus magnesium brustablett. 30 min i solsken rätt tid och årstid ger 20 000 ie som jämförelse, så har man brist från början kan det ta ett tag innan man kommer ikapp beroende på dos.
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

skönt med snabba ryck! Hoppas det går bra :)
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

Tack! De har varit suveräna på sjukhuset med hanteringen av frakturen och nu detta:) Ortopeden ville prioritera mej eftersom jag har fibro. Det tackar vi för:bow:
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

Ok .. jag kollade min burk nu och det står 400 ie på den och dessutom visste jag inte att det blir bättre upptag med magnesium , så det tål att tänkas på till nästa vinter.
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

Vilken trevlig inställning av din ortoped ! :)
Har ingen egen erfarenhet av karpaltunneloperation , men både min sambo (båda handleder med ett års mellanrum) och min svägerska har gjort den och båda är väldigt nöjda och det har hållt bra.
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

400 har varit/är rekommendation men är på nivån att inte få skörbjugg. Ska höjas till 2000 IE per dag men det förutsätter att man får mycket sol på sig. Är EU rekommendationer och Spanien och Sverige har ju inte samma förutsättningar direkt :) Jag köper pure pharma d3, den är testad så den innehåller den mängden som står på etiketten också :) Är det torra tabletter du tar är det bra att ta dem med mat eftersom de är fettlösliga, så utan fett tas de inte upp så bra heller.
Har nördat ner mig lite i ämnet *S*
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

jag äter 2000 IE per dag. Och jag har mått mycket bättre psykiskt i vinter, annars brukar jag deppa ihop ordentligt speciellt såhär i slutet på vintern för då är verkligen alla krafter slut. Men D vitaminen har hållt mig flytande :bow:
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

Jag tar tacksamt emot ditt nördande i ämnet ;) .. på så vis slipper jag leta info och kan bara anteckna din kunskap och följa den nästa vinter .. kan det bli smidigare ? :grin:
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

Jag brukar inte deppa ihop direkt , men blir ju så satans trött så det känns som jag bara gör det jag ska varje dag på rutin liksom och minns knappt vad jag har gjort senaste månaderna :crazy:
Det är ett fruktansvärt tillstånd att leva i och kan man avhjälpa det det minsta lilla på ett eller annat sätt så vill man ju prova det !
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

inte skörbjugg, engelska sjukan/rakitis ska det ju vara, skyller på tröttheten :)

Dagens antiklimax blev på röntgenmottagningen när de kom ut och sa att läkaren beställt fel undersökning, de brukar göra en MR för detta och inte DT och bad om ursäkt att de inte uppmärksammat det tidigare. Nu kunde de få fram en tid för MR redan på fredag, så det var ju ok ändå tycker jag. Men rejält antiklimax när jag laddat för detta idag *S* Det blir ju säkrare resultat med MR och de kan se pågående inflammationer också.
Nåja, fick en utflykt iaf!
Kan fö stryka käkarna från de leder som inte gör ont. Kvar på den besvärsfria listan står nu yttre finger och tåleder. Gör ont att tugga så det får bli soppdiet och annat lättuggat ett tag. Bettskena har jag när jag sover. Kan öppna munnen normalt fortfarande som väl är, är väl bäst att vila käften lite så det inte går så långt, har haft det för några år sen då jag fick äta med liten sked och det är verkligen inte roligt..
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

Åh herregud :( jag hoppas verkligen för din skull att de hittar ngt snabbt, att MR visar ngt. Tur att de kunde vaska fram en undersökningstid snabbt som ögat.

KL
Själv har jag ätit kortison i en vecka nu och måste nog säga att jag mår lite bättre. Inte samma krampande muskler och dagarna är hanterbara även om jag är galet trött fortfarande. Håller på att lära upp och delegera arbetsuppgifter inför min operation, dagarna går snabbt!! Känner mig tokstressad. Om det inte blir ngn strykning så har jag fått tid 30 april på morgonen. Nervös!!
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

Åh herregud :( jag hoppas verkligen för din skull att de hittar ngt snabbt, att MR visar ngt. Tur att de kunde vaska fram en undersökningstid snabbt som ögat.

KL
Själv har jag ätit kortison i en vecka nu och måste nog säga att jag mår lite bättre. Inte samma krampande muskler och dagarna är hanterbara även om jag är galet trött fortfarande. Håller på att lära upp och delegera arbetsuppgifter inför min operation, dagarna går snabbt!! Känner mig tokstressad. Om det inte blir ngn strykning så har jag fått tid 30 april på morgonen. Nervös!!

Skönt att det går åt rätt håll! Och att det blev tid så snabbt ändå. Vad är det de ska göra med handen? Har missat det :)

Själv hoppas jag det får gå smidigt idag somomväxling :p Käken har som väl är lugnat ner sig och gör inte alls lika ont nu tack och lov. Dessutom kan jag röra armarna mer normalt igen, ingen belastning och rörelseträning har hjälp med det. Frågan är vad som händer när jag börjar belasta igen, de gör fortfarande ont. Tur jag har snäll familj som hjälper mig med det tunga :love:
 
Sv: Denna extrema trötthet.. Tänk om den gick att stänga av..

Skönt att det går åt rätt håll! Och att det blev tid så snabbt ändå. Vad är det de ska göra med handen? Har missat det :)

Jag var ju till reumatologen i måndags och de kollade på mitt sneda finger som gör väldigt ont. Så de ska öppna och försöka dra åt/sy ihop sena/ledband som blivit försvagade eller t.o.m slitits av. Hur det ser ut ser dom när dom öppnar men det lät som att ledbandet/senan (minns inte vilket) som ska gå uppe på fingret har halkat på sidan och då orkar man inte sträcka ut fingret.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
11 521
Senast: SiZo
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 983
Senast: Blyger
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 804
Senast: Whoever
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Är det möjligt att ta sig ur en depression? Klart det är ... Men det känns rätt tröstlöst. Jag har varit inne i en rätt djup depression...
Svar
18
· Visningar
1 888
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp