Den perfekta uppfödarhemsidan

Jag vill se en enkel design och att det är lätt att hitta på sidan.
Vill kunna få fram info om vilken typ av hund uppfödaren har som mål att ta fram (vad anser uppfödaren är rastypiskt? Vilka egenskaper vill man se i sina hundar och avkommor? Vad vill man inte ha? Vad prioriterar man och vad prioriterar man bort?) och vilken typ av köpare man har som målgrupp. Det behöver inte vara någon lång text, men jag vill kunna se om jag och uppfödaren delar uppfattning om vad som är en "bra" hund.

Sen vill jag självklart kunna läsa all viktig info om uppfödarens hundar samt om alla kullar. Nuförtiden kan man ju länka till SKK avelsdata så ett enkelt sätt kanske är att ha en mindre tabell med kullöversikt (namn, kön, röntgen, MH/MT, meriter) och så en länk till avelsdata. Viktigt att det är en tabell med statistik för hela kullen så att man får en översikt innan man grottar ner sig i avelsdata.
Gärna motsvarande för tiken/hanen som går i avel så att man kan få en översikt även på deras kullsyskon.

Info om planerade och aktuella kullar. Då vill jag se all statistik om avelsdjuren (hälsa, mentalitet, meriter) samt en text om tanken bakom kullen och vad man förväntar sig få fram för slags valpar.

Länken i tråden är ju borttagen, men jag kollade på den sidan som finns i din profil här. Är det den?
Jag tycker att den är snygg osv, men inte som uppfödarhemsida utan som "vanlig-personlig-hundsida. På en uppfödarsida vill inte jag läsa personlig information om uppfödaren eller liknande. Men jag kanske har varit inne på helt fel sida om du har en annan hemsida också :)

Länken i tråden är ju borttagen, men jag kollade på den sidan som finns i din profil här. Är det den?
Jag tycker att den är snygg osv, men inte som uppfödarhemsida utan som "vanlig-personlig-hundsida. På en uppfödarsida vill inte jag läsa personlig information om uppfödaren eller liknande. Men jag kanske har varit inne på helt fel sida om du har en annan hemsida också :)
Jo jag vet det. Tänkte inte på det när jag la in länken. Men är det okej att säga att mitt kennelnamn är Arrowtails? Så kan folk gissa sig till hemsidan? :o

Och nej nej nej, det där är min personliga blogg! Där skriver jag om min hundträning och mina tankar om hunderiet :rofl:

Jo jag vet det. Tänkte inte på det när jag la in länken. Men är det okej att säga att mitt kennelnamn är Arrowtails? Så kan folk gissa sig till hemsidan? :o

Och nej nej nej, det där är min personliga blogg! Där skriver jag om min hundträning och mina tankar om hunderiet :rofl:
Förklarar saken :D

En spontan tanke är att du skulle kunna förtydliga lite kring tävling/arbete. Tex att avelsdjuren ska ha visat duglighet i arbete - vad betyder det? Vilka grenar? Vilken nivå?

En spontan tanke är att du skulle kunna förtydliga lite kring tävling/arbete. Tex att avelsdjuren ska ha visat duglighet i arbete - vad betyder det? Vilka grenar? Vilken nivå?
Nu ville jag ju inte ha någon feedback på texten i sig. Den är mer placeholder.

Jag ville ha feedback på hur själva layouten såg ut och hur färgerna var, med tanke på att det är många som vill ha icke-plottriga och stilrena hemsidor :D

Jag uppfattade också det som att det var en hemsida som helhet TS ville ha feedback på, dvs vad som besökare önskar och icke önskar se :)

Skulle ta några px padding (heter det så?) på texten och bilderna så att det blir lite lite luft och inte bara rakt i kanten. Möjligen centrera texten på kull sidan eller när det beger sig skriva om vad planen med kullen var alt. köpare till valparna i klartext: ser lite tomt ut :p Några stamtavel led med eventuella bilder på farföräldrar kan ju vara ett trevligt inslag på hund(arnas) sidor. En sida om rasen antingen bara skk's eller RAS dokumentet eller en egen sida med bilder och sånt, tex på historiska bilder på rasen och därifrån länkat till RAS dokumentet brukar vara heltrevligt :p

Nu har jag inte följt tråden men jag kan på en gång säga att du ska undvika för många flikar. Jag vet en uppfödarhemsida som har typ över 60 länkar i menyn och där en del av dem är typ årtal. Sånt tycker jag är jobbigt. Så det ska vara lätt att läsa och lätt att finna informationen som man vill åt. Jag tycker att Sampi hade ett väldigt bra förslag om hur man kan bygga upp sidan gällande länkar och sådant.

Mörk bakgrund... whyyyyyyy? Jag vill ha ljus botten, mörkare text. Annars är jag rätt obrydd, de flesta hemsidor ser ut som f-n.
Hellre lite kort info än 57643567 bilder och massa blaj.

Jag har ju en mörkare bakgrund (grå) med ljusgrå text. Vet inte om du sett den men...är den jobbig att läsa el störande på något vis?
Min egen uppfattning är att den är behaglig för ögonen men så kanske inte gemene man (QUINNA) tycker :p

Jag har ju en mörkare bakgrund (grå) med ljusgrå text. Vet inte om du sett den men...är den jobbig att läsa el störande på något vis?
Min egen uppfattning är att den är behaglig för ögonen men så kanske inte gemene man (QUINNA) tycker :p
Jag har tidigare alltid tyckt om ljus bakgrund, men har nu faktiskt en svart bakgrund med ljus text och jag tycker den är snäll för ögonen ändå att läsa :)
Nu har jag inte en ren hemsida, utan en kombinerad hemsida/blogg men det bloggas inte så ofta om bara ditten och datten utan oftast då handlar det om saker som händer inom kenneln då - så ibland går det lång tid mellan uppdateringarna :)

Jag har stalkat den, och jag gillar inte mörk bakgrund. Det är en smaksak. Men spontant: visa den myndighet som har upplägget mörk bakgrund;)

Jag har tidigare alltid tyckt om ljus bakgrund, men har nu faktiskt en svart bakgrund med ljus text och jag tycker den är snäll för ögonen ändå att läsa :)

Utan att ha sett era sidor: VIK HÄDAN!!!

Jag har stalkat den, och jag gillar inte mörk bakgrund. Det är en smaksak. Men spontant: visa den myndighet som har upplägget mörk bakgrund;)

Det är väl det..jag tycker vit bakgrund känns stelt. Som ett papper eller myndighet. Lite opersonligt:D
Därför valde jag att nyttja kennelfärgerna som är svart och grå, för att knyta ihop temat på nått sätt.
Däremot avskyr jag färgade bakkgrunder som gult, blått och grönt! Jag vill att det ska vara "lugnt" för ögonen. Vitt kan jag tycka är ett vasst ljus från skärmen.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 027
Senast: Sasse
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 039
Senast: MML
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 104
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 517
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Härnösand