Den perfekta uppfödarhemsidan

Roligt med så många svar! Har fått en hel del inspiration och faktiskt suttit och filat lite på * Länk raderad av moderatorn* :D
Får gärna feeback!

På allt utom själva texterna jag skrivit då :angel:

Senast ändrad av en moderator:
Roligt med så många svar! Har fått en hel del inspiration och faktiskt suttit och filat lite på * Länk raderad av moderatorn*:D
Får gärna feeback!

Kikade på Tinjas sida och vet inte om det bara är på min dator, men jag tycker att HD, ED, Ögon -resultaten ska också vara centrerad text som resten. Ser lite konstigt ut när det är till vänster och resten centrerat :)

Skriv på första sidan eller i ev. logotyp eller liknande vilken ras du föder upp :D Är det ingen uppenbar ras för 100% av mänskligheten så duttar man runt där inne och undrar vilken ras det är på bilderna :p

@Monstermom Det är för att det är jag som hittat på det :rofl:

@bollen__ Jag drog in allt till vänster istället. Avskyr egentligen när allt är på ena sidan och den andra helt tom, men jag får väl vänja mig för enkelhetens skull :o

@Modig_Korn Ingen aning om du pratar i allmänhet eller om min hemsida, men på framsidan av min hemsida nämns rasen inte mindre än tre gånger :D

Jag gillar stilrena hemsidor som är lättnavigerade, med mycket bilder samt all relevant info. *länk raderad av moderator* är ju av naturliga orsaker en sida som jag gillar... ;)

Blogg- alltså...jag orkar och hinner inte blogga. Och jag vet inte vad jag ska fylla ut en blogg med för den delen heller.
Jag har en blogg på hemsidan, men absolut inte för att bara sitta och svamla på om nonsens, utan för att kunna skriva lite kring utställningsframgångar, parningar, dödsfall etc. Alltså när jag helt enkelt vill berätta lite mer kring något som hänt. Den uppdateras alltså inte speciellt regelbundet.

Jag har en blogg på hemsidan, men absolut inte för att bara sitta och svamla på om nonsens, utan för att kunna skriva lite kring utställningsframgångar, parningar, dödsfall etc. Alltså när jag helt enkelt vill berätta lite mer kring något som hänt. Den uppdateras alltså inte speciellt regelbundet.

Det är väl sånt som jag skriver under "nyheter" typ. Parningar, dräktigheter, valpningar ligger under egen flik där övrigt om kombon står. Har sett en del blogga om minsta lilla grej "Idag har Fido badat, det tyckte han inte om". Säkert kul för valpköparna från kullen att läsa men för utomstående...njää :p

Det är väl sånt som jag skriver under "nyheter" typ. Parningar, dräktigheter, valpningar ligger under egen flik där övrigt om kombon står. Har sett en del blogga om minsta lilla grej "Idag har Fido badat, det tyckte han inte om". Säkert kul för valpköparna från kullen att läsa men för utomstående...njää :p
Ja, har man plats att sväva ut under nyheter så blir kanske en blogg onödig. På min hemsida finns inte den platsen, då jag bara talar om vilka sidor som är uppdaterade och när.

Kom på en sak till som jag iaf ogillar med hemsidor: För mycket text!!
I bland är det en halv bok med text på varje sida. Mycket utfyllnad med onödiga meningar som ska verka roliga eller personliga men som ist gör att man inte orkar ta till sig all text.

Jag försöker hålla texten lagom kort och informativ. Resten kan avhandlas vid kontakt.

Ja, har man plats att sväva ut under nyheter så blir kanske en blogg onödig. På min hemsida finns inte den platsen, då jag bara talar om vilka sidor som är uppdaterade och när.
Det kanske är olika för olika raser och inriktning? Vi ställer tex inte ut utan resultat handlar om tävlingar, tester och tjänst och sånt görs inte massvis under året .Vi föder heller inte upp i sto skala utan har bara en max två kullar per år, med ibland ett par år utan kull. Men det finns ju de som har 8-10 kullar per år och tävlar och ställer ut nästan varje helg och då blir det förstås mycket att skriva om:)

Det kanske är olika för olika raser och inriktning? Vi ställer tex inte ut utan resultat handlar om tävlingar, tester och tjänst och sånt görs inte massvis under året .Vi föder heller inte upp i sto skala utan har bara en max två kullar per år, med ibland ett par år utan kull. Men det finns ju de som har 8-10 kullar per år och tävlar och ställer ut nästan varje helg och då blir det förstås mycket att skriva om:)
Jag ställer ut kanske 4-6 gånger på ett år och har inte haft valpar sedan 2009... Jag skriver däremot om sådant som jag vill berätta om, t ex hundar som blir sjuka och måste besöka veterinär, hundar som går bort (då blir det i regel en minnesruna), utställningsresultat, andra resultat, tikar som går tomma, planerade parningar etc. För min del så skaffade jag blogg just för att jag inte ville fylla själva hemsidan med en massa text. Dagboksbloggning är däremot helt ointressant för min del, både att skriva och även läsa!

Jag som studerar design och hemsidors uppbyggnad HATAR många kennelhemsidor. Alldeles för plottriga, för mycket/för lite whitespace, ingen struktor, inga tydliga rubriker/menyer och listan kan göras otroligt låg.Musik och föremål som rör sig (exempelvis snöflingor/stjärnor) är bland det värsta man kan göra haha...

Jag vill ha stilrena hemsidor med BRA bilder. Gärna med dova komplementfärger. Ljus bakgrund och mörk text är ett måste.

Roligt med så många svar! Har fått en hel del inspiration och faktiskt suttit och filat lite på * Länk raderad av moderatorn* :D
Får gärna feeback!

Tycker det ser bra ut. Lättöverskådligt och bra med info. Dock önskar jag mer whitespace i textboxen. Dvs att texten inte går enda ut i kanten!

Jag hatar när man ska klättra ner i menyträd och man måste dra med pekaren för att få fram undernivåer som försvinner i samma ögonblock man flyttat pekaren. Jag ogllar också när navigeringen inte är självklar att man kommer tillbaka till den förra sidan om man backar med browserns backfunktion. Tex så är blåbasen (för hästar) så sjukt svårnavigerad om man vill grotta in sig bland en hästs avkommor

Jag som studerar design och hemsidors uppbyggnad HATAR många kennelhemsidor. Alldeles för plottriga, för mycket/för lite whitespace, ingen struktor, inga tydliga rubriker/menyer och listan kan göras otroligt låg.Musik och föremål som rör sig (exempelvis snöflingor/stjärnor) är bland det värsta man kan göra haha...

Jag vill ha stilrena hemsidor med BRA bilder. Gärna med dova komplementfärger. Ljus bakgrund och mörk text är ett måste.

Tycker det ser bra ut. Lättöverskådligt och bra med info. Dock önskar jag mer whitespace i textboxen. Dvs att texten inte går enda ut i kanten!
Jag vill också att texten inte går ända ut i kanten! Blir smått tokig när den går ända ut. (Har pluggat webbdesign :angel:) Dock har jag lite problem med att förstå mig på tabellen. Hur mycket jag än ändrar värden i cellavstånd, ramtjocklek och annat så händer absolut ingenting. :mad:

Jag hatar när man ska klättra ner i menyträd och man måste dra med pekaren för att få fram undernivåer som försvinner i samma ögonblock man flyttat pekaren. Jag ogllar också när navigeringen inte är självklar att man kommer tillbaka till den förra sidan om man backar med browserns backfunktion. Tex så är blåbasen (för hästar) så sjukt svårnavigerad om man vill grotta in sig bland en hästs avkommor
Därför har jag valet med drop-downmeny, men ÄVEN att själva grundfliken (t.ex Tikar) har alla länkar man behöver till de individuella underflikarna :p

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 027
Senast: Sasse
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 039
Senast: MML
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 104
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 517
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar