och där hade vi min outfit klar! Hästen är ju grå med lite vita prickar på, så lite röda saker på så kommer ju svampekipaget!Om du sätter på ett rött överdrag med vita prickar på så blir ju effekten toppen! @Hippocampus .....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
och där hade vi min outfit klar! Hästen är ju grå med lite vita prickar på, så lite röda saker på så kommer ju svampekipaget!Om du sätter på ett rött överdrag med vita prickar på så blir ju effekten toppen! @Hippocampus .....
Vad har vi andra missat för intressant diskussion nu? Inte här på buke?
Min åsikt i frågan är att självklart kostar fälttävlan mer eftersom det faktiskt är ett större arrangemang med fler grenar än en ren dressyr/hopptävling.
Jag är dock en "nybörjare" som vill tävla för att det är en kul del av min hobby. Har inga som helst ambitioner att bli proffs och jag tror att det är väldigt många som är som jag som förmodligen aldrig kommer starta högre klasser än H90-H100 men är nöjda ändå.
För mig är naturligtvis privatekonomin väldigt avgörande och om en start skulle kosta runt 600 kr så innebär det absolut färre tävlingar per år. Jag skulle helt enkelt inte ha råd med så många hur gärna jag än vill. Samtidigt så har jag inga som helst problem med att ställa upp som funktionär och gör det dessutom ofta på tävlingar här hemma. Det hör till sporten liksom.
Jag tycker också CO är lite djupa, jag ser ut som en svamp (fast det gör jag nog oavsett om jag tänker efter)
Nu hade du ju otur igen när du tänkte??? Ett litet huvud = liten hjärna.
Det är som du säger, i bedömning A behövs ingen avdelning B och då får äldre ryttare rida avdelning A.Häromdagen slog jag till och anmälde Cinna till en hopptävling. Hon ska få försöka kravla sig över LD och LC. Eventuellt är vi det äldsta ponny-ekipaget någonsin. Ponnyn född 1992 och ryttaren 1986.
Dock tycker jag att det är konstigt att jag står med i grupp 2. Jag trodde att grupp 2 var för ryttaren 17-20 år och grupp 1 för ryttare upp till och med 16 år. (Det är en bedömning A-klass så kanske behövs inte avdelning B då? Där hör vi egentligen hemma på ponnytävlingar.)
Det är som du säger, i bedömning A behövs ingen avdelning B och då får äldre ryttare rida avdelning A.
/Lady_S
Bedömning A är väl samma som unghästbedömning? Alla med samma fel är likaplacerade oavsett tid?Egentligen lite taskigt eftersom det faktiskt är klass med placering men ändå.
Dock förstår jag isf inte varför de har delat upp i grupp 1 och 2.
Ja, vilket innebär att om det är fem startande, en felfri, två på fyra fel och två på åtta fel, så får den felfria en gulblå rosett och fyrafelarna varsin blå, medan åttafelarna blir utan. Så ja, det är ändå en tävling.Bedömning A är väl samma som unghästbedömning? Alla med samma fel är likaplacerade oavsett tid?
Bedömning A är väl samma som unghästbedömning? Alla med samma fel är likaplacerade oavsett tid?
Lycka till, är riktigt avis!Nu är det packat och klart! I morgon utflykt till Revinge och stilterrängen. Förväntar mig inga fantastiska resultat, men hoppas att vi kommer att ha roligt! Har kollat banskisserna och är så sugen att få gå ut på banan.
Nu är det packat och klart! I morgon utflykt till Revinge och stilterrängen. Förväntar mig inga fantastiska resultat, men hoppas att vi kommer att ha roligt! Har kollat banskisserna och är så sugen att få gå ut på banan.
Förväntar mig inga fantastiska resultat....