Den ENDA tråden... 2.0

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har någon av er ridit 100-klass i Örebro senaste åren? Det var typ 100 år sen jag var där med gamla hästen.
En bana att debutera 100-klass på?
Nej. Det är vissa 1* linjer och enligt mig (som inte ens vågar över 90cm) en skit läskig bana ^_^.
Är iofs alternativ till de svåra delarna och har man varit med på många svåra 90 klasser och är mer än väl förberedd för 1m så är den inget problem, men det är mycket att titta på, ett par hinder i skugga och flera rejäla bord aktiva hinder.
Du kan gå in på hemsidan och se bilder på hinderna :).
Deras 90 bana är dock snäll :).

Tack för svaret @Buck :)
Hästen har gått många 90-klasser (10-12 st) men jag har ju valt att inte gå upp av en anledning (mycket spänd på tävling) men hoppas att poletten trillar ner denna säsong :)
Har hört andra som tycker att deras 100-klass är ganska snäll. Har anmält mig till 90 nu så får jag se hur hon känns på tävlingarna innan, kanske är möjligt att byta klass om det blir aktuellt.

Har någon av er ridit 100-klass i Örebro senaste åren? Det var typ 100 år sen jag var där med gamla hästen.
En bana att debutera 100-klass på?
Jag red den både 2013 och 2014.
Jämfört med de andra 100-banorna "häromkring" (alltså typ dina trakter) är den tuff, snarare en bana att förbereda sig för 1* på än att debutera. Men samtidigt är den rejäl och välbyggd så för en häst som går på bra framåt är den egentligen inga problem.

....nä, men vi förväntar oss massvis av filmer och bilder på spektaklet så att vi kan bli ännu mer avundsjuka. :p:D

Själv har jag inte suttit på min häst på lite drygt en vecka eftersom hon blev öm och spänd i musklerna i ländryggen. Kändes lite smålurig vid hoppträning vi var på dagen innan. Hon fick skav av shabrakkanten bakom sadeln när hon började fälla och först trodde jag att det berodde på det men jag vette f-n. Nu har vi traskat runt i skogen och sprungit i snöre istället och ömheten och spändheten har släppt men vi åker iallafall till veterinären på torsdag för att kolla om det ligger något lurt bakom fenomenet.

Givet! Rappor i film och bildtråden!

Jag red den både 2013 och 2014.
Jämfört med de andra 100-banorna "häromkring" (alltså typ dina trakter) är den tuff, snarare en bana att förbereda sig för 1* på än att debutera. Men samtidigt är den rejäl och välbyggd så för en häst som går på bra framåt är den egentligen inga problem.
Det kanske blir debut på hemma-tävlingarna istället :)

Han skulle väl igång nu och tävla denna säsong. Verkar ju dock som en rätt rejäl senskada så är väl tveksamt om det blir så mycket mer tävling. Han är ju ändå femton år nu...

Tack för svaret @Buck :)
Hästen har gått många 90-klasser (10-12 st) men jag har ju valt att inte gå upp av en anledning (mycket spänd på tävling) men hoppas att poletten trillar ner denna säsong :)
Har hört andra som tycker att deras 100-klass är ganska snäll. Har anmält mig till 90 nu så får jag se hur hon känns på tävlingarna innan, kanske är möjligt att byta klass om det blir aktuellt.
som @the_connemara konstaterade så läste jag fel på banan ^_^.

OMG :eek::eek::nailbiting::nailbiting:

Har varit härifrån så länge att jag inte ens känner igen mig på Buke... Är nog dags att ta sig tillbaka tror jag.
På våran front händer det väl inte jättemycket just nu har lånat ut Duna till medryttaren för att rida Div3 hoppning,
jättekul såklart även om det förstås känns lite motigt att det inte blev den säsong jag tänkt mig när det är som det är
med mitt ben men hellre det än att Duna inte får hoppa och tror faktiskt deras chanser är rätt så bra. :banana:

Istället ägnar vi oss åt att upptäcka lite andra saker i livet, blivit mycket lek från marken och ska på läger i Akademisk Ridkonst m.m.

Bjuder på lite bilder på vad vi gör nu förtiden:
temporary-image1427722284175_551950322a6b2213ff5a657b.jpg

duna_22_3_16_550ff4f09606ee672e4aad4e.jpg

ogonblicksbild_1_2015-03-22_15-33_550ff4f6ddf2b31c6dcd019b.png

=)// Pink

Åh, nej, måste ev ut i sadeldjungeln igen. Vilket osökt får drömmarna om en terrängsadel att blossa upp igen :p Måste ta ta i detta och åminstone provrida några! Så kanske jag kan släppa det sen, haha.

Eftersom @fio å det bestämdaste inte rekommenderade en terrängsadel och istället rekommenderade Amerigo så provade vi det i somras. Hästen sa dock Hell NO!! och ville inte röra en enda kroppsdel ovanför kotorna typ så det blev avskrivet.

Anlitar som vanligt min sadelutprovare men hon har inte tidigare haft några passande direkt så jag tänkte mig snarare en roadtrip till ryttare som har eller liknande :p

Alla tankar o tips är välkomna, även generella!

Hästen har rak rygg, är suuuuperbred "på mitten", bred framme vid manken, vill ha en "öppen" bom som min sadelutprovare uttrycker det för att ens vilja röra sig (hans bogar tar plats) och allt åker bak så fort det inte ligger hundra. I övrigt är vi normala båda två!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Tänkte på det där med fobier och hur man faktiskt kan vända dom själv, när jag i går kväll åkte till ett ställe jag aldrig varit på och...
Svar
10
· Visningar
833
Senast: hundtant
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 440
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
771
Senast: ryujaneiro
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 661
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar