Den ENDA tråden... 2.0

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är faktiskt diskriminerande och osolidariskt mot oss här i norr att ni sydlänningar redan har tjuvstartat med terrängträning! Hajjernas terrängbana öppnar 1 maj. 1 MAJ!!! :eek: Det är ju en eeeeeeeeeeeeeeevighet kvar tills dess. :mad:

Jag kör uttnötningstaktik nu för att få någon av fröknarna Carlerbäck i Målsryd eller Wendestam i Tranemo att skärpa till sig. :angel: :D
1 maj? Till och med jag har planerat att vara ute på en terrängbana innan dess. Visserligen 45 mil söderut, men det är väl en bagatell i sammanhanget... :confused:

/Lady_S

1 maj? Till och med jag har planerat att vara ute på en terrängbana innan dess. Visserligen 45 mil söderut, men det är väl en bagatell i sammanhanget... :confused:

/Lady_S

Måhända en bagatell men en intressant sådan eftersom 45 mil söderut från Hajjerna råkar vara mitt i Östersjön halvvägs på väg till Polen, typ. Ska ni träna vattenhinder så blir det strålande bra. :rofl:

Kommer jag bli mobbad om jag rider i min Whitaker-hjälm på tävling? Mer mobbad än vad jag redan är av @Novali01 menar jag? O_o :p
Du kan aldrig bli mer mobbad än av mig. Jag.är allt du behöver för att hålla dig på mattan!:p

@LenaH by the way, jag är inte färgblind alls, vinet jag dricker är rött o @fios öl är gul! Du är bara avis för att vi är ute o roar oss o du får sitta hemma!:devil:

Jahapp, hur kommer anmälningsavgifterna utveckla sig tror ni? Och hur kommer det sig att alla klasser är fulla direkt? Har det hänt någonsin i fälttävlan tidigare? Vad är skillnaden i år? Många nya/färre klasser?

Skäms på dig @the_connemara! Komma här o vara seriös!:rage:

Men för att spinna vidare då så tror jag, efter att ha sett på hopptävlingarna här i trakten, att lågkonjunkturen är över och det blir som det var 2006-2007 vill jag minnas? Då var det knökfullt i 90 och 100 klass o man fick hänga på låset för att få vara med. Anledningen till att det är fullt i årets första tävling trots högt pris är ju att det är årets första tävling och alla vill ut. Dock finns det ju gott om tävlingsplatser i år, terminen ser ju kanon ut!:bump: Så de tävlingar som kommer hålla en mer normal startavgift kommer vara de som vinner i längden. De ungar som tänkte sig en nybörjartid inom ponnyft och ska få föräldrar att betala 800-900 i startavgift kommer raskt få lära sig vad 1+1 är, dvs = hopptävlingar på löpande band istället för 1 fälttävlan. Andra som vi antagligen tappar också är hästägare som kunnat tänka sig att låta sin hopphäst prova FT istället lär dra öronen åt sig eftersom kostnaden då skenar iväg för dom.
Det är ju inte bara startavgifter som är dyrt för oss utan man ska träna dressyr, hoppning och terräng. Som vanlig löntagare så finns det ju bara en påse pengar till fritidsaktiviteter och den har tyvärr inte ökat lika mycket som startavgifterna. Dessutom måste vi Nordbor även resa till Skåne, bo över natten oftast och det kostar ju pengar med. Jag har full förståelse för om Sydborna inte tycker att höjningen är så farlig för de har inte de kostnaderna som vi.

Då kontrar jag med att ni nordbor får väl bygga fler banor och arrangera fler tävlingar :)

Förstår inte varför den privata ekonomin alltid dras in typ 100 gånger oftare än klubbens i sådana här diskussioner. Det är nog sällan så att klubben höjer avgifterna enbart för att skinna folk :p

Men jag förstår dig också Nova!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Tänkte på det där med fobier och hur man faktiskt kan vända dom själv, när jag i går kväll åkte till ett ställe jag aldrig varit på och...
Svar
10
· Visningar
833
Senast: hundtant
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 440
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
770
Senast: ryujaneiro
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 657
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar