Sv: Den 21:a RIDTRAVARTRÅDEN
Ja helt bedårande
Ja helt bedårande
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Och jag hade ju sålt direkt och skaffat travhäst igen istället om det inte vore för att jag TYCKER OM den där satans hästen. Hon lär ju inte bry sig om vem hon hamnar hos, men när hon visar en sådan tillgivenhet till mig från marken så slår ju den ologiska/sentimentala genen till. Trots att jag vet att det är egoistiskt och fel av mig att ha kvar henne.
Alternativet är ju att sluta rida själv och hitta en duktig ryttare som vill ta över träningen helt och även tävla, men det har jag inte ekonomi till.
Jag tog mig iväg på tävlingen ändå och Anna skötte sig så jävla bra, helt över förväntan, den lilla kraken som körde upp huvudet och knappt kunde skritta rent på Ridtravarriks för ett år sedan pga. stress var kolugn från första sekund, spänd men kolugn, och var som en dröm att rida. 65% fick hon, det hade hon knipit segern på på den lokala tävlingen i juni förra året, och alla låga poäng nu var enbart och enbart min skuld. Jag vågade inte rida fram henne mer till tygeln, jag var orättvis mot henne vid inridningen och något hörn där jag bad henne gå för snävt, jag gav henne dubbla signaler i halten, jag hamnade i obalans i traven vid något steg etc. etc.
Så nu har jag verkligen fått det svart på vitt att den här hästen gör sig bäst hos, eller åtminstone med någon annan. Hon kan bli så himla fin hos någon som kan ta vara på henne, och det är inte rätt att jag ska sitta där och dra henne tillbaka. För hon tycker ju det är så kul och försöker verkligen, trots att jag hämmar henne i varje steg. Min fina lilla med guldhjärtat.
Efterblivenhet och total talanglöshet, uppenbarligen. Jag kan inte skylla det på något annat när jag kämpat och kämpat med samma problem i 1,5 år, och även på ridskoletiden som barn, utan att bli ett skvatt bättre.Så länge du vet vad du gör för fel så vad kan då hindra dig från att rätta till det?
Det handlar ju inte om tränaren, och jag inser ändå att jag inte kan rida för någon annan här. Jag har ju försökt med andra tränare på närmare håll som komplettering till min nuvarande instruktör, för att få lite mer regelbundenhet i passen, men samtliga försök har antingen slutat med att 1) hästen hatat det och visat det genom att sluta ta styrning, eller 2) att jag blivit totalt knäckt. Det fungerar inte med någon som ska hetsa runt hästen på en volt i 45 minuter eller bara står och vrålar vad jag gör fel (som om jag inte är medveten om det) och kallar mig dålig. Jag vet att den hårda skolan är rätt på oss "negativa" ryttare enligt många, och det kan säkert fungera jättebra för vissa, men inte för mig.Vrf inte prova en ny tränare? eller rid en läromästare för tränare någon gång i veckan för att utvecka dig själv lite?