Den 21:a RIDTRAVARTRÅDEN

Sv: Den 21:a RIDTRAVARTRÅDEN

+ black coffee

Nej, hon har tävlat lite klubb samt en lokal tidigare, det enda försöket med hoppning slutade dock med att vi vägrade ut oss på tredje hindret. Höjden låg på 40 centimeter. :angel: Men det är mest för miljöträningens skull. Hon blir ju ett nervvrak av nya miljöer och kan knappt hålla form och takt, så nu i år är målet bara att åka runt på en massa skittävlingar och P&R på sådana här skritt-nivåer, så att hon får vänja sig. :) ska på lokal dressyr i maj så jag hoppas vi hinner miljöträna lite till dess.

Jag känner igen det där....min blir nervös oxå om hon kommer hemifrån.
Jag har oxå planer att åka på småtävlingar som privatstall anordnar eller ja träningstävlingar mest. För miljöträning för henne..sen är det skit i samma om man vägrar ut sig.
Jag håller tummarna för er :)

Han är 20 år, haft honom i 9, och han har bara varit halt en gång för c:a 3 år sen (vrickning) och sen då för drygt 1 vecka sedan och då var symtomen den samma. Veterinären ansåg det var en lättare sträckning högt upp på framsidan av bakbenet.

Jag hoppas att det bara är en sträckning...håller tummarna för er.

black coffee:
Jo, det bästa är väl att ta det väldigt lugnt med hoppningen! Jag kollar alltid på Ponnyakuten (känner mig som ett litet barn, men det är bra tips till en själv också :angel:) och där gjorde de en liknande övning med en häst som gärna sprang iväg efter hinder. Efter varje hinder skulle han stanna och de satte till och med hindret några meter ifrån väggen på ridhuset.

ponnyfantast:
Ah okej! Jag har tyvärr inte så mycket koll på distansritt, men det är ju jättekul att det är många travare/korsningar med travare som är med! :)

stormkast:
Okej, men det är ju som du säger en bra erfarenhet och bra miljöträning att bara komma ut och se olika ställen, hästar, hinder osv. :idea:

Tack! Min blir väldigt taggad när det gäller hoppning, men ju mer vi tränar för tränare och utvecklas så ju mer hittar jag rätt knappar och rätt sätt att hantera situationer när hon blir spänd/stressad/taggad. Och det gäller även dressyren, ju mer vi utvecklas där så ju bättre går även hoppningen.

black coffee: Tackar!! :)

Tack så jätte mycket.:) Ni andra också som gillade bilderna..

Någon frågade ang hoppning och dressyr.
Mina går genomgående mest motionsridning och lite dressyr.Hoppar gör vi inte öht .Mest pga att jag inte vill hahaha..(läs törs) ;)

Det låter som en bra idé! Jag är nog inte lika snäll med utvägringar och dylikt numer :D men det där är ju så olika beroende på hur hästarna reagerar. Har insett att min dam måste ta sig igenom hela banan/programmet för att få en positiv upplevelse, sedan är det struntsamma om hon stressar i kamelform eller stannar på varje hinder, bara hon slutför. Det märks ändå efteråt att hon fått bättre självförtroende då än om jag ger upp och avbryter.

kl

Var ett tag sen det kom bilder från oss. Vi var inte speciellt seriösa idag utan efter en del klätter-arbete i skogen släppte jag honom att busa i sommarhagen. Han var dock mer intresserad av gräset än att springa. Nordsvensken som var kvar i vinterhagen däremot drog järnet så torvorna yrde... Lite fart bjöd han dock på ändå.

IMGP0563_small.jpg

IMGP0558_small.jpg

IMGP0554_small.jpg

IMGP0569_small.jpg

Grämer mig så in i helv.. att jag inte fick med hela hästen på denna bilden. Kommer gå och förarga mig över detta resten av veckan känns det som.. Satan...

IMGP0559_small.jpg

Klippt ur en större bild som i sin helhet inte blev speciellt bra.

kl

Och nu har jag varit på träning och tyckte det kändes SÅ jävla bra, ännu ett sådant där hallelujah moment. Sedan såg jag det på film och har nu grinat i en halvtimme över hur jävla illa jag sitter och över hur fet jag blivit, ser ut som en jävla Babben på häststackarn. Så nu blir det väl hem och avanmäla från söndagens dressyrtävling och allt annat och ställa av Anna och hata sig själv igen. Kul det här med hästar, fantastiskt för själen. :cry:

kl

Och nu har jag varit på träning och tyckte det kändes SÅ jävla bra, ännu ett sådant där hallelujah moment. Sedan såg jag det på film och har nu grinat i en halvtimme över hur jävla illa jag sitter och över hur fet jag blivit, ser ut som en jävla Babben på häststackarn. Så nu blir det väl hem och avanmäla från söndagens dressyrtävling och allt annat och ställa av Anna och hata sig själv igen. Kul det här med hästar, fantastiskt för själen. :cry:

Nej då...ställ inte av nu Stormkast....
Jag vet att man avskyr att se sig själv på film,men njut istället att lektionen var kalas.....sitsen kan man alltid slipa på ( säger jag som rider framåtlutat :cool:).......du fixar det här.

Min syster köpte henne 2008 tror jag. Innan dess är hon inte riden mer än i skogen. Men är tränad i hoppning bara 8 månader.

Även om hon har trav stam så är hon inte så mkt "trav häst" mer än att det syns i galoppen. :)

Men hon är ju helt klart bättre dressyr häst än mitt fullblod! ;)

Halvt kl

Om jag endast haft problem med att sitta framåtlutad... :(

Så här kan det se ut i de "bästa" stunderna, observera "bästa". Dvs. jag sitter i stolsits och tappar överlivet, på övre bilden ser man dessutom hur ENORM jag ser ut på hästen, jag är ju bredare än henne och hon ser ju ut som en jäkla ponny under mig. :(

Men mest så blir det bara så här. (Och eftersom hästen inte ser klok ut här så känner jag mig nödgad att påpeka att det svarta på båda fram är bootsen och inte hennes hovar)

vlcsnap-2012-03-31-12h03m23s201.jpg

Jag vet ju precis vad gör fel och jag får ständigt tillsägelser om att räta upp överlivet, dra tillbaka axlarna och "rida" mer med magen för att stabilisera upp hela överlivet, samt passa på så att jag inte spjärnar emot i stigbyglarna. Men det är ju som att jag har en utvecklingsstörning eller något, det fastnar inte hur mycket stackars instruktören än får tjata. Jag börjar bli av med de övriga olaterna jag har, bl.a. att vika mig i volten och sänka handen, men det här bara fortsätter och fortsätter och jag blir så less. :crazy:

Och bortsett ifrån att det är en jäkla knäck för självförtroendet så känner jag ju att jag inte är värd min häst. Alla jag ridit för och som sett henne när någon duktig ridit har ju gett stora lovord, till och med svår klass-ryttare har varit imponerade över att hon faktiskt är travare, och liksom... jag kommer väl aldrig ens kunna rida en L:C. Hur orättvist är det inte mot hästen och vad måste inte folk tänka och tro. :(

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 467
Senast: lizzie
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 977
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
20 747

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka