Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
65% på första tävlingen (hon och du?) tycker jag du ska riktigt stolt över för det är inte alls illa pinkat.Och dessutom rider du prydligt och din häst ser ut att trivas med dig.Jag tycker ni är fina tillsammans och jag är inte den som strör beröm över folk för att vara snäll bara så du vet.
Efterblivenhet och total talanglöshet, uppenbarligen. Jag kan inte skylla det på något annat när jag kämpat och kämpat med samma problem i 1,5 år, och även på ridskoletiden som barn, utan att bli ett skvatt bättre.
Det handlar ju inte om tränaren, och jag inser ändå att jag inte kan rida för någon annan här. Jag har ju försökt med andra tränare på närmare håll som komplettering till min nuvarande instruktör, för att få lite mer regelbundenhet i passen, men samtliga försök har antingen slutat med att 1) hästen hatat det och visat det genom att sluta ta styrning, eller 2) att jag blivit totalt knäckt. Det fungerar inte med någon som ska hetsa runt hästen på en volt i 45 minuter eller bara står och vrålar vad jag gör fel (som om jag inte är medveten om det) och kallar mig dålig. Jag vet att den hårda skolan är rätt på oss "negativa" ryttare enligt många, och det kan säkert fungera jättebra för vissa, men inte för mig.
Och jo, jag hade hemskt gärna ridit en riktigt välriden läromästare, men jag har inga sådana i närheten. Dessutom hade det väl ändå bara slutat med att jag skämt ut mig genom att inte ens få en erfaren och välutbildad häst i närheten av något som kan liknas vid form.