Delat boende på olika orter när skolan börjar - hur???

Sv: Delat boende på olika orter när skolan börjar - hur???

Jag har sagt vad jag vill och det jag tycker är sant.

Typ:

Du har alltid gjort som du vill. Nu funkar det inte längre för barnet blir otryggt. Jag har informerat dig om allt både i tel och mail. Mitt ansvar är att se till att barnet mår bra. Ditt är tydligen något annat.

Sorgligt.

Det är ingen tävling. Vi har ett olyckligt barn som mår bättre om han får vara i fred och att man alltid håller det man lovar.

Om dina behov är viktigare än V:s kommer du att förbruka din vårdnad.
 
Sv: Delat boende på olika orter när skolan börjar - hur???

Okej.
Och reaktionen var?

Du kan få peka på mig om du vill.
Att jag vet genom min erfarenhet med 3dje barnet i 6-årsverksamhet att de måste vara där.
Så det är fel att ta dem därifrån.
Himmel så elakt att han inte fick vara med på klassfotot.

Och så fakta, fakta och fakta.
Han vet väl varför Vidar inte är med på klassfotot?
 
Sv: Delat boende på olika orter när skolan börjar - hur???

Jag hoppas verkligen att allt kommer att lösa sig för er, den V som du beskriven är inte den V som jag sett.

Jag har sett ett barn reagera på samma sätt som V gör även om föräldrarna var gifta och bodde ihop.

En bekant till mig hade en 4 åring som var otrygg och saknade sin pappa , pappan jobbade lastbilschaufför och hade inget rullande schema utan jobbade oregelbundna tider och kunde ibland komma hem och äta middag med sin familj efter att ha jobbat i 2 dygn och sedan ta farväl av dom igen och åka iväg och vara borta i 2 dygn till.

I detta fall var det dagis personalen som slog larm eftersom sonen dom dgr pappan var hemma också var hemma från dagis och hans reaktion på detta var exakt som V:s.

Dom löste det så att sonen fick en kalender på sin vägg där dom gjorde röda kryss dom dagarna som pappan jobbade och gröna ringar dom dagar som pappan var hemma och detta gjorde att sonen visste när pappa skulle komma hem och hur många dgr han jobbade. Han fick även vara på dagis dom dgr som pappan var hemma.

Sonen deras behövde veta i förväg vad som skulle hända för att kunna förbereda sig för det och det tog inte länge innan resultatet visade sig.

Jag hoppas V:s pappa kan sätta sig ner och prata om det här utan att skylla allt på dig, eran son mår dåligt och det måste lösas nu innan det blir värre för honom.
 
Sv: Delat boende på olika orter när skolan börjar - hur???

Vad ska jag göra då? Kidnappa mitt eget barn? :cool:

Där är det i så fall han som kidnappar. Det kan du förhindra. Jag tycker att du upprepar mönstret här. Vad jag inte fattar är varför du tilltror honom makten att hämta ungen mot alla avtal, men inte dig själv makten att påverka det.

Observera att jag menar väl. :love: Jag ser en mycket mindre Kedja än jag är van vid, bilden förvirrar mig. Jag har svårt att lägga huvet på sned och kalla dig Lilla Gumman, men översätt dessa handlingar till någon variant på temat som du och jag kan stå för, så förstår du vad jag menar.
 
Sv: Delat boende på olika orter när skolan börjar - hur???

Jag är helt övertygad om Silverkedjans förträfflighet ;) men tycker samtidigt att ni förminskar utbildade socialarbetares kompetens genom att tro att han är den första psykopaten som dom inte kan genomskåda!

Exakt så tänker jag också. Jag har förstått att Timmisen har rätt låg tilltro till allting i Karlskoga (utom sig själv ;) i vanliga fall och lite till, kanske).

Och det finns många som gör eller har gjort samma tankevurpa som timmisen gör, och det har visat sig att soc sedermera inte gick på charmtrollets linje.

Jag tror också att psykopat är väl starkt här. Att hjärta och hjärna hamnar i totalkonflikt behöver man inte vara psykopat för. Hur charmig man än är.
 
Sv: Delat boende på olika orter när skolan börjar - hur???

Precis så.
Hej och välkommen.
Vi behöver verkligen litet hjälp här.

Han är något alldeles extra.
Jag lovar.
Och det borde han väl vara om han en gång i tiden har lyckats med att fånga Silverkedjans hjärta eller hur?

Tack! Jag går bet tror jag. Precis som Timmis blir styrd av karln, blir jag styrd av Timmis (det kostar mig dock mindre).

Jag tror på att han är charmig, säljande, fäller vem som helst, vad ni vill. MEN jag kommer inte att gå på att soc/tingsrätten/vem som helst är chanslösa mot hans rådjursblick innan de ens testats. Min erfarenhet är att såna proffs tror mycket mer på mindre charmiga och mer rejäla personer, som pga brist på överväldigande charm istället får kämpa lite för att få vad de vill ha.

Jag vet dock inte om jag tror att en konflikt om vårdnaden är det bästa. Utom om han snor grabben i skolan - då har han satt sig i skiten själv och får ta de juridiska konsekvenserna. Innan dess har han redan flyttat, så hans case borde vara ganska svagt.
 
Sv: Delat boende på olika orter när skolan börjar - hur???

Hans version av att sätta sig ner och prata är att vi gör som han vill.

Och jag kan inte backa för Vidars skull. :(
 
Sv: Delat boende på olika orter när skolan börjar - hur???

Utom om han snor grabben i skolan .

Han har kontakt med lärarna och talat om att V bor hos honom ofta.

Det kan knappast ses som att sno.

Jag VILL VERKLIGEN INTE att han ska komma till skolan, mötas av en överraskad överlycklig superbekräftad Vidar och så ska lärarna ha till uppgift att STOPPA honom från att ta barnet med sig.

Hur skulle V må av det ??????????????????
 
Sv: Delat boende på olika orter när skolan börjar - hur???

Du måste till slut ta smällen.
Du kan inte skydda Vidar från hans pappas nycker.
Fråga Vidar redan innan hur han vill göra och berätta vad som kommer att få stå tillbaka.
Du kan inte platta till vägen för honom till ett salsgolv längre.
Det går inte.

Men du kan företräda Vidars egen vilja.
Och för det så måste du tala med just Vidar.
Han är 6 år och ingen bebis längre.
Det kanske är din tankefälla?
 
Sv: Delat boende på olika orter när skolan börjar - hur???

Ni förstår inte :crazy:

Han FATTAR.

Han är SMART.

Det hjälper inte hur mycket vi pratar. Problemet är inte att han inte förstått.

Utan att han inte håller med.

Eller att han säger att han håller med men ändå gör något annat sedan.


Nu kanske du förstår hur jag menade när jag försökte "reda" upp situationen med min dotter och hennes pappa?

Då berättade du för mig att: "mammor är farliga djur" och undrade om jag även skulle ringa och skälla ut framtida polkvänner för att de inte skött om mitt barn så som jag ansåg vara bäst. Att jag inte skulle lägga mig i utan låta pappan hitta ett fungerande umgänge.

Hoppas att du nu förstår vad det var jag menade, JAG vill att de ska umgås, men jag vill inte att hon ska hamna i kläm och må skit.
Men så är jag ju ett farligt djur...

Jag hoppas verkligen att ni får ihop allt som ska till för att Vidar ska må bra, jag har själv sett hur fruktansvärt dåligt barn kan må/mår när deras känslor försmåas och du har mitt varmaste stöd Silverkedjan. För ni har ett helvete framför er!

Kram.
 
Sv: Delat boende på olika orter när skolan börjar - hur???

Vilken jobbig sits!
Det är inte pappans önskemål och behov som är viktiga, det är barnets. Antingen får pappa flytta eller så får pappa finna sig i att träffa sin son betydligt mindre.
 
Sv: Delat boende på olika orter när skolan börjar - hur???

Vidar vill till alla pris i hela världen inte stöta sig det allra minsta med sin pappa.

För han vet vad det kostar.

Så han KAN inte välja, han kommer alltid välja pappan av rädsla för att att han blir arg och fördömande annars.

Vi eller skolan blir ju inte arga när vi väljs bort.
 
Sv: Delat boende på olika orter när skolan börjar - hur???

Då berättade du för mig att: "mammor är farliga djur" och undrade om jag även skulle ringa och skälla ut framtida polkvänner för att de inte skött om mitt barn så som jag ansåg vara bäst. Att jag inte skulle lägga mig i utan låta pappan hitta ett fungerande umgänge.

.

Jag varken minns eller fattar riktigt :o

Jag lägger mig inte i umgänget, jag släpper alltid barnet till pappan och låter dem göra vad de vill. Jag är oöverens om ifall en hel del av det de gör är lämpligt och vilka prioriteringar pappan har men det sväljer jag. Barnet får lära sig att folk är olika :crazy:

Men nu kan jag inte gå med på att pappan tar barnet från skolan MER än det överenskomna umgänget.

Jag försöker verkligen att inte bli ett blint mammadjur :o
 
Sv: Delat boende på olika orter när skolan börjar - hur???

Så han KAN inte välja, han kommer alltid välja pappan av rädsla för att att han blir arg och fördömande annars.

Han kanske behöver lära sig att välja för sin egen skull och inte för andras skull.

Låt karln bli arg och fördömmande då.
Någon gång så måste det ju i alla fall hanteras.
Så förr eller senare så smäller det.

Jag tycker att Vidar inte skall satsa så mycket på en relation som hela tiden kräver att Vidar ger efter.
Den är inte hållbar.
Jag tycker att Vidar skall satsa på relationer har förutsättningar att bli hållbara.

Ni tassar bara runt för att slippa reta upp "Charmtrollet" hela tiden.
Det bakbinder er så till den grad att det kan försöra allt för er.
 
Sv: Delat boende på olika orter när skolan börjar - hur???

En sak till.
Är det det här du vill lära Vidar?
Att den som blir arg får som den vill?
Inte underligt att han blir arg i skolan då, det är ju det budskapet han får.
Alla krälar för den som är arg och fördömmande.
 
Sv: Delat boende på olika orter när skolan börjar - hur???

Nja, jag har liksom satsat på att han ska slippa se sin pappa annat än trevlig.

Ilskan tar JAG.
 
Sv: Delat boende på olika orter när skolan börjar - hur???

När det smäller så smäller det HÅRT och okontrollerat. Saker/kroppsdelar går liksom sönder.

Oj. Men då så är den gemensamma vårdnaden å andra sidan över.
Bäst är dock om detta sker offentligt.
Det ger ju vittnen.
Hämta Vidar i skolan före och göm honom.
Gå under jorden själva över eftermidagen och låt det explodera i skolan.

Jo, jag vill skona V från det :crazy:

Det finns bara ett sätt.
Avbryta nu.
Annars så kommer de att slåss på riktigt när Vidar blir tonåring och det smäller.
 
Sv: Delat boende på olika orter när skolan börjar - hur???

Nja, jag har liksom satsat på att han ska slippa se sin pappa annat än trevlig.

Ilskan tar JAG.

Visst du, vilken bra grej.
Var inte du älskare av sanningen?
Hur går det ihop med att mörka något sådant?

Det kommer bara att bli fel.
 
Sv: Delat boende på olika orter när skolan börjar - hur???

Jag försöker verkligen att inte bli ett blint mammadjur :o


Undrar om du inte är i det i din om omsorg om Vidar. Jag känner inte riktigt igen dig.

Du har trixat och fixat och skyddat honom från pappans nycker och du har sett till att umgänget med pappan har fungerat, för att du för vill att umgänget med pappan ska fungera bra bra.

Det går nog inte längre att skydda Vidar från hur det faktiskt är. Hur ni ska lösa det med soc och BUP och skola vet du och andra bättre. Du vill skydda Vidar och slippa utredningar, antagligen går inte det om det ska bli någon ordning på det här.

(Du säger ju själv att Vidar vet hur det egentligen är fast pappan säger något annat, tex att det är ok att han kallar sambon för pappa osv.)

Kan det finnas något annat självklart än att V går i sexårs måndag till fredag och träffar sin pappa varannan fredag till söndag? Ur Vidars synvinkel alltså? Jag talar inte om barnlängtande pappan nu. V måste ha stabilitet, lugn och ro och en förutsägbar vardag.

Han råkar ha skilda föräldrar och mår så klart bra av att träffa båda bioföräldrarna mycket, men det här har ju kajkat ihop.

Jag vet inte ett skit om hur BUP och soc och familjerätt och det gänget dömer om de blir inblandade, men jag kan aldrig tänka mig att det blir annat än varannan fredag till söndag hos pappan.

Har du kanske svarat på det tidigare, men vad säger biopappan nu när han vet om allt det här?
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 203
Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
3 106
Övr. Barn Har en 15 åring som just nu driver mig till vansinne. Han har betygsvarning i SEX ämnen nu inför terminsavslutet i 8an och han skiter...
Svar
18
· Visningar
3 636
Senast: Tassa
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 724

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Hur är processen
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp