Delat boende på olika orter när skolan börjar - hur???

Sv: Delat boende på olika orter när skolan börjar - hur???

Petruska har rätt, han förminskar dig. Och att han lyckas måste bero på att han trycker på dina GAMLA knappar. .

Nej.

De funkar inte.

Det var de slutade göra det som hans behov av vidar ökade, inser jag nu :crazy::crazy::crazy:

Däremot trycker han på knappen "inte slänga skit på varann inför barnet" och "inte utpeka barnet ytterligare genom att mamman försöker förhindra pappan att träffa barnet"
 
Sv: Delat boende på olika orter när skolan börjar - hur???

Obehaglig person. Vidars välmående måste ju komma i första hand.
Men uppenbarligen förstår han inte det.
 
Sv: Delat boende på olika orter när skolan börjar - hur???

Hur har pappan hanterat när Vidar fått akut mamma-brist och behövt avbryta vistelsen hos honom?

Vi har åkt dit och hämtat eller tagit en minisemester och hälsat på som stöd, eller så har pappan kommit tidigare med honom. Han har, historiskt sett, sällan stannat den avtalade tiden ut.
 
Sv: Delat boende på olika orter när skolan börjar - hur???

Nja. han ser det nog så här:

V har jobbigt i skolan.

Pappan kan komma och RÄDDA honom.

Mer pappatid löser allt :idea:
 
Sv: Delat boende på olika orter när skolan börjar - hur???

Nej.

De funkar inte.

Det var de slutade göra det som hans behov av vidar ökade, inser jag nu :crazy::crazy::crazy:

Tja, det var ungefär det jag menade. Han har hittat de gamla knapparna med hjälp av en Vidartvist. Hjälper inget annat så... :mad:

Känner mig inte särskilt trygg med att skriva offentligt men... Du viker dig för honom och överskattar honom. Varför skulle han vara trovärdigast, t ex? Kom igen nu!
 
Sv: Delat boende på olika orter när skolan börjar - hur???

Ju mer jag läser ju mer våndas jag med dig. Man känner sig ju så förbaskat hjälplös ibland. Det känns som att det pratas mer om pappors rättigheter än om barnens i många fall. När en pappa tar hand om sitt barn är han duktig, när en mamma gör exakt samma sak är det hennes plikt och ansvar.....

För att du ska kunna få stöd och belägg som du kan använda i denna processen kring Vidar så tror jag nog du behöver blanda in en advokat tyvärr. Jag har aldrig kommit så långt, har väl inte vågat ta steget då jag med mitt dåliga självförtroende trott att jag ska förlora allt istället. Jag har dock läst på väldigt mycket om det här med växelvis boende och hur man ska lösa saker och det mest grundläggande för att det hela ska fungera och barnet ska må bra är att föräldrarna är överens. I de fall när föräldrarna är oense är det bästa för barnet att slippa konflikter och istället ha annan typ av umgänge.Sen kan man ju aldrig dra alla över en kam.

När det gäller måndagen? Finns det möjlighet att du kan hinna till skolan och hämta Vidar tidigare? I det här läget blir ju du helt underminerad inför Vidar om pappan kommer och hämtar.

Sen har jag tänkt på en sak till som iaf hjälpt min son och det är det här med kluvenheten och sådant. Vi har pratat i timmar och åter timmar att de egna känslorna är ok, man får tycka att ens föräldrar är dumma, det betyder inte att man slutar älska dem. För Viktor idag är det en enorm frihet att han kan säga till mig när han tycker jag är orättvis eller dum, utan att jag för den skull dömer honom. Likväl ser man att trycket släpper de gånger han känner sveket från sin pappa och han klarar av att säga att han är arg på pappa. Det låter kanske fånigt men Viktor har i sin rädsla att bli än mer övergiven än hen redan är förträngt allt sådant och bara spelat på sina glada sidor när det handlat om pappan.
 
Sv: Delat boende på olika orter när skolan börjar - hur???

Det var de slutade göra det som hans behov av vidar ökade, inser jag nu :crazy::crazy::crazy:

Ja för han behövde nya knappar på dig att trycka på.
Och vägen till dig går via Vidar.
Lysande.

Bäst är ju att lyckas att sabba både Vidars lugna vecka och din jobbhelg samt få det till att bli ditt fel.
Lysande.

Men Kvinna - ser du inte mönstret?
 
Sv: Delat boende på olika orter när skolan börjar - hur???

Det har jag också. Och visst, han är stark. Men inte starkare än du.

Det här handlar inte om styrka.
Utan om att vinna till varje pris.

Om man inte bryr sig om priset så vinner man.
Den som bryr sig om vad det kostar är den som förlorar.

Jmf Historien om 2 kvinnor som träter om samma barn.
Och modern som avslöjas genom att föreslå att dela på barnet med ett svärd.
Den ena kvinna säger "Ja det är bra och rättvist"
Den andra kvider "Nej nej ge hellre barnet till henne".
Vem är den rätta mamman?
 
Sv: Delat boende på olika orter när skolan börjar - hur???

Stark är kanske inte det bästa ordet, nej - men det är heller inte det viktigaste. Vad jag menar är att Silverkedjan visst kan matcha V-pappan - fast i den här tråden får hon det att låta som att hon inte kan det. Hon gör sig mindre kapabel än hon är, just för att han aktiverat det gamla knapptryckandet igen...
 
Sv: Delat boende på olika orter när skolan börjar - hur???

Ja de där knapparna.
Och vad han skall njuta av att känna att han fortfarande har makten.
Det nöjet måste omedelbart tas ifrån honom.
 
Sv: Delat boende på olika orter när skolan börjar - hur???

Varför skulle han vara trovärdigast, t ex? Kom igen nu!

Precis sådant menar jag med att Silverkedjan låter sig domineras och idoliserar karln. Vi andra, som inte har honom som idol, tror helt enkelt inte på det där utan vidare.
 
Sv: Delat boende på olika orter när skolan börjar - hur???

Exakt. Vi andra vet dessutom en del om Silverkedjans kapacitet och står därför som fågelholkar inför det här...
 
Sv: Delat boende på olika orter när skolan börjar - hur???

Nej han är inte min idol :D

Men Vidars.

Jag har inte hängt med i förändringen, helt klart. Men mönstret ses ju tydligt retrospektivt.

Jag är så van att trixa för att Vidar ska kunna FÅ pappatid och behålla kontakten.

Det har aldrig någon ifrågasatt :angel: :smirk:

Förut handlade det liksom om att pappan ville vara barnfri.

Varannan helg (max) tillkom för att de andra helgerna var inte sambons dotter hemma så då skulle den helgen inte förstöras. V fick komma den som liksom ändå var förstörd :crazy:

(dottern är helt underbar, gillar inte v något särskilt men tar hand om honom som en mycket god storasyster och jag skulle lätt adoptera henne vilken sekund som helst :love: )

Samma sak med hans semester - då skulle han ju vara LEDIG och det innefattade inte barnpassning.

Den senaste månaden har det dock svängt helt, olyckligtvis i samband med den hittills känsligaste perioden i Vidars liv, dvs skolstarten.
 
Sv: Delat boende på olika orter när skolan börjar - hur???

Jag är så van att trixa för att Vidar ska kunna FÅ pappatid och behålla kontakten.

Det har aldrig någon ifrågasatt :angel: :smirk:

Du har liksom inte inbjudit till ifrågasättanden på den punkten;)

Fast du har ju sett problemen hela tiden och verkat fullt medveten om hur mycket du har trixat för att Vidar ska ha en nära pappakontakt. Så har iaf jag uppfattat det.

Men nu pallade inte Vidar längre. Det var en tidsfråga.
 
Sv: Delat boende på olika orter när skolan börjar - hur???

Nej han är inte min idol :D

Men Vidars.

Jag är så van att trixa för att Vidar ska kunna FÅ pappatid och behålla kontakten.

Okej. Och jag fortsätter min kärleksfullt hårdhänta linje. :love:

Snälla, svara mig på den här frågan: Är det så att du inte ser att du idoliserar honom/underordnar dig honom orimligt mycket och gör honom orimligt stor och stark och lyckad?

Utifrån egna erfarenheter kan man givetvis inte säga något generellt, men det är dock så att jag känner till två typer av fall där barn idoliserar föräldrar:
a. Frånvarande föräldrar.
b. Mycket auktoritära föräldrar.

Om du hade sagt till mig förut att du är van att trixa för Vidars pappakontakts skull, så skulle jag ha ifrågasatt det. Och i viss mån förutsagt någon variant av det som nu sker. Du går ju spikrakt mot allt vad du brukar säga om att lämna pappa-barnrelationen till pappan att ta ansvar för. Ser du inte det?
 
Sv: Delat boende på olika orter när skolan börjar - hur???

Om du hade sagt till mig förut att du är van att trixa för Vidars pappakontakts skull, så skulle jag ha ifrågasatt det. Och i viss mån förutsagt någon variant av det som nu sker. Du går ju spikrakt mot allt vad du brukar säga om att lämna pappa-barnrelationen till pappan att ta ansvar för. Ser du inte det?

Här hakar jag på din undran Petruska. Jag har "alltid" vetat om ditt trixande och fixande med umgänget Tim, men samtidigt går det stick i stäv med det du tycker om kvinnor här på buke som får lämna upp till pappan att ta ansvar för pappa-barn relationen.

Jag får inte ihop det. (Jag är också kärleksfull men hård i min undran, inte fördömande. Vi vill nog alla få klarhet i det här. Gulletim.)
 
Sv: Delat boende på olika orter när skolan börjar - hur???

Petruska och Sissa, trixandet hon menar är nog att hon själv anpassat sig och sin nya familj efter när V-pappan velat ha V... Och har alltså inte med pappans ansvar för relationen att göra.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 194
Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
3 106
Övr. Barn Har en 15 åring som just nu driver mig till vansinne. Han har betygsvarning i SEX ämnen nu inför terminsavslutet i 8an och han skiter...
Svar
18
· Visningar
3 634
Senast: Tassa
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 724

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp