Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tycker inte jag är svag bara för att han skiter i vad jag säger.
Iofs tycker jag inte att vi ska fastna på airbaghistorien men: hur, rent konkret, skulle man lösa det? Gå till domstol och kräva ensam vårdnad för att pappan sätter barnet fel i bilen? Principiellt har du rätt men jag kan inte se hur man skulle lösa det i praktiken.
Vi måste ställa om våra reflexer från "hur ska vi underlätta så V får träffa sin pappa öht" till "hur ska vi freda den tid V uppenbarligen behöver i hemmet och skolan"
Men jag tycker det verkar lite billigt att dra upp en massa gammal skit som pappan gjort tidigare, det behövs liksom inte.
Ja.
Just därför att han bor 25 mil bort.
De dömer nämligen till barnets bästa.
Varannan vecka går ju inte med förskoleverksamheten.
Och varannan helg är mammans.
Gemensam vårdnad är en sak.
Boende är en annan.
Det är dock möjligt att den gemensamma vårdnaden ryker på samma gång.
Nu så måste jag gå och sova.
Den här tråden dödar mig.
Jag får ont i magen av den.
Timmisen verkar inte vara här nu, men kan hon vara skraj för att HAN vill ha hela vårdnaden?
Sen får du hålla fast vid, utan att skulbelägga biopappan, mer som fakta, att pappa har flyttat så långt bort att det fungerar bäst om V är där varannan helg. När han gick på dagis fungerade det att vara där oftare, men inte nu!
.
Betsy, du har bra koll.
På allt
Jag tror risken är att ju mer myndigheter, ju mer "utslag" och domar, ju mer problem.
Alla är inte lika intresserade av att följa lagen.