Delat boende på olika orter när skolan börjar - hur???

Sv: Delat boende på olika orter när skolan börjar - hur???

Jag är tveksam till det första pga tidigare kontakter i jobbet.
Det spelar ingen roll just nu.
För du måste ha hjälp och därför vända dig till alla ställen som du kan.
Så du måste börja där, de har dessutom öppet.

Advokat på måndag.

Och lärarna har tyvärr inte lärt känna V som något annat än det splittrade störiga barnet, de ser ju inte att det är NYTT. Han har ju inte varit så många dagar i skolan liksom :crazy:

Men det är inte det som de skall bry sig om.
Du skall bara säga att de inte får lämna ut honom eftersom han skall gå full tid på sin sexårsversamhet.
Och pappan har saboterat den tidigare.
Det är därför som Vidar inte kunnat vara där så mycket som han har behövt.

Du skall få dem att försvara sin verksamhet.
Det är enklare.

Nå.
Du är smart och du har fantasi.
Använd det nu.
Det behövs.
Vidars pappa får dig ju helt paralyserad.
Vakna upp!
 
Sv: Delat boende på olika orter när skolan börjar - hur???

Pappan säger ordagrant:

"Vi har ett barn ihop som vi har gemensam vårdnad om.
Jag har alltid följt våra gemensamma beslut och det tänker jag fortsätta med.
Nu ställer du villkor och krav på egen hand, informerar inte om vad som hänt i skolan, river upp alla hitintills gällande regler.
Det är inte så det ska fungera."

Se där har du ju formuleringen klappad och klar.
Använd den.

Dela upp den i bitar och anteckna vad av detta som inte stämmer.
Förresten.
Det uttalandet är hemskt för det gör honom till psykopat.
Den förvridna sanningen och hur du reagerar.
 
Sv: Delat boende på olika orter när skolan börjar - hur???

Om man vet allt ovanstånde och barnet bara varit hemma tre vardagskvällar i stöten sedan skolstarten, om man då KOMMER ÖVERENS OM att nästa pappatillfälle är på fredag så barnet kan få komma ikapp.

Tycker du då att det finns något utrymme för att tolka det som att barnet ska hämtas på måndagen?

Det skulle liksom inte hjälpa att få ett domstolsutslag på ett schema, det skulle ändå omtolkas v.b.

Jag tror att SÄRSKILT nu när det är viktigt för V att vi håller på överenskommelserna för att han ska kunna FÖRUTSE och överblicka sitt liv, särskilt nu är det viktigt för pappan att visa att han står över de behoven. :crazy:
 
Sv: Delat boende på olika orter när skolan börjar - hur???

Jag vill inte föringa vad Silverkedjan skriver men samtidigt så tycker jag att även hon behöver hjälp för att se den andra sidan av myntet!

Hon ser den andra sidan av myntet.
Tro mig.

Men vi har litet fakta att stödja oss på här.
Sådant som skolan kan verifiera.

Vidar har för hög frånvaro för att en sexårsverksamhet skall kunna fungera för honom.
Vilken förskollärare som helst vet vikten av närvaro och frånvaron finns antecknad i skolan.
Vidar måste få även ledig tid hemma hos sin boförälder.
Hur mycket han har varit hos umgängesföräldern kan umgängesföräldern själv intyga samt även dennes sambo.

Detta är inga subjektiva känslor.
Utan objektivt, välkänt och mätbart.
Sådant skall vi hålla oss till i ett sådant här fall.
Att kasta känslor på varandra hjälper inte.

I detta fallet verkar båda föräldrarna vilja sitt barns bästa utan att kunna se den andres ståndpunkt med resultatet att barnet slits mellan BÅDA föräldrarna!
Nej inte alls.
Den ena föräldern ser till sina egna behov och den andra till barnets behov.
Detta vet jag alldeles säkert genom annat som jag också vet.
Jag har t.ex. sett Vidars och hans pappas samspel.
Och har en del att önska där.
Det är inte det att han är ond.
Men han ser inte vad han borde se.
 
Sv: Delat boende på olika orter när skolan börjar - hur???

Men om du hade ett barn som haft med din nya sambo så länge han minns (1½) och själv TROTS allt som det kostar honom och att vi andra säger förnamnet och biologiska pappan slåss för ensamrätten om namnet ändå VILL kalla sambon också pappa?

Skulle du då kränka barnet som fått ett totalt sammanbrott pga detta och totalt tappat fotfästet i livet med att säga att han har FEL ?


Nej, det skulle jag absolut inte! Personligen skulle jag avdramatisera hans "pappande" till min sambo. Skulle varken säga bu eller bä och tror att barnet skulle sluta säga pappa själv med tiden.
Däremot så har jag poängterat för mina barn att de faktiskt bara har en biologisk far och att "den nye" inte kan ta den platsen oavsett hur kontakten med den "riktiga" pappan varit. (Min ena dotter ser min nye som sin starkaste bundsförvant inte fadern).

Jag tror att barnet blir tryggare om han/hon har klart för sig vilka roller de vuxna runt om det innehar. Barnet kan då fritt tycka jättemycket om sin styvfar eftersom han inte konkurrerar med den biologiske fadern. Inget dåligt samvete åt något håll alltså.

Min lilla dotter tycker otroligt mycket om hennes fars nya tjej som funnits i min dotters liv sen dottern var liten. Hon har genom åren ritat massor med fina saker till henne, köpt fina julklappar till, delat många intressen med osv men aldrig blandat ihop min roll med hennes.

Du tror inte att sonens behov av att kalla din sambo för pappa kommer sig av att ni har en gemensam son och att han vill ha det lika. Han kan ha kommit fram till att många av hans kompisar lever i kärnfamilj och han också vill låtsas göra detta?

Som en parentes så kallade vår äldsta oss föräldrar vid förnamn länge och väl(upp till 5-6 års ålder) tills hon insåg att andra barn inte gjorde så. Då vart det helt plötsligt jätteviktigt att säga mamma och pappa.
 
Sv: Delat boende på olika orter när skolan börjar - hur???

Det är just det här som ni måste ha hjälp med!
Precis så där uttryckte jag mig med men det leder ingenstans..

I Silverkedjans fall så stämmer det fullständigt med sanningen.
Problemet är väl att det i alla fall inte leder någonstans.
 
Sv: Delat boende på olika orter när skolan börjar - hur???

Tror du inte beror på om de vet att de öht varit tillsammans? Det här barnet har ju bara alltid sett oss gå omlott om honom. Vi bodde ju i separata delar av huset från början.

Det jag hört i den vägen är mer att V tycker att vi kunde bo tillsammans allihopa, inte att pappans nya familj skulle bort på något vis.

Och så de där enstaka attackerna i frustration över att han HAR två pappor men bara "får" ha en.

Min minsta dotters far och jag separerade när hon var spädbarn och hon har velat ha ihop oss ändå. Hon har också önskat sig storfamilj med alla i samma portuppgång! Inkluderat våra nya respektive.
 
Sv: Delat boende på olika orter när skolan börjar - hur???

Nej, det skulle jag absolut inte! Personligen skulle jag avdramatisera hans "pappande" till min sambo. Skulle varken säga bu eller bä och tror att barnet skulle sluta säga pappa själv med tiden. .

Precis så gör vi.

Och det vore så smart för den biologiska pappan om han också ville inse det :(
 
Sv: Delat boende på olika orter när skolan börjar - hur???

Nej.
Inte alls.
Det är en romantiserad bild som vuxna ägnar sig åt.

Jag har dock sett en undersökning som stödjer mitt påstående. Det var ett tag sen, då det här ämnet var mer aktuellt för mig. Någon annan kanske har färskare uppgifter.
 
Sv: Delat boende på olika orter när skolan börjar - hur???

Det skulle liksom inte hjälpa att få ett domstolsutslag på ett schema, det skulle ändå omtolkas v.b.

Jo det hjälper för om pappan inte följer beslutet så kan han bli av med den gemensamma vårdnaden.
Sådana som han vet när de skjuter sig själva i foten.
De är smarta nog att förstå det.

Det enda argument som biter är att se logiskt att det slår tillbaka på honom själv.
Om han däremot blir belönad med att få det som han vill ha det varje gång, så kommer han bara att fortsätta som förut.
Nå, hur vil du ha det?
 
Sv: Delat boende på olika orter när skolan börjar - hur???

Jag har dock sett en undersökning som stödjer mitt påstående. Det var ett tag sen, då det här ämnet var mer aktuellt för mig. Någon annan kanske har färskare uppgifter.

Jag kör med egen erfarenhet då för min del.
Och den ena av mina vill det då rakt inte.
Vilket omedelbart gör att det inte blir alla.
 
Sv: Delat boende på olika orter när skolan börjar - hur???

Jag kör med egen erfarenhet då för min del.
Och den ena av mina vill det då rakt inte.
Vilket omedelbart gör att det inte blir alla.

Finns alltid undantag som bekräftar regeln.

Självklart gäller aldrig allt för alla. I många fall kan det ju vara så att barnet inte gillar sin far för att han betett sig illa men kan ändå drömma om att ha en "riktig" mamma och pappa(som fungerar och är snäll) boende tillsammans.
 
Sv: Delat boende på olika orter när skolan börjar - hur???

Min minsta dotters far och jag separerade när hon var spädbarn och hon har velat ha ihop oss ändå.

Eller just därför.
Hon har inga referenser till problemen som fick förhållandet att spricka.
Ett av mina barn har samma problem med sin far som jag hade.
Och det andra har samma problem som fadern hade.
De förstår och tycker att det är skönt att kunna komma undan dessa.
De vill inte ha allt under samma tak.
 
Sv: Delat boende på olika orter när skolan börjar - hur???

I många fall kan det ju vara så att barnet inte gillar sin far .....

Gillar gör de.
Men de tycker inte att vi skall bo under samma tak.
Vi tycker bra om varandra också.
Men står inte ut att ha varandra under samma tak längre.
Det gick ett tag men sedan så blev det för påfrestande.
 
Sv: Delat boende på olika orter när skolan börjar - hur???

Precis så gör vi.

Och det vore så smart för den biologiska pappan om han också ville inse det :(

Men då så är han ju inte så smart faktiskt.
Om han låter prestigen gå före så att det motarbetar vad han vill uppnå.

Du måste stoppa hans bossande runt med dig och din familj.
Naturligtvis så vet han att han kommer åt dig på det här viset.
 
Sv: Delat boende på olika orter när skolan börjar - hur???

Precis så gör vi.

Och det vore så smart för den biologiska pappan om han också ville inse det :(


Är han rädd för att bli ersatt? Han verkar ha vaknat upp och insett att han tappat värdefull tid med sonen och vill ta tillbaka förlorad mark.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 230
Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
3 106
Övr. Barn Har en 15 åring som just nu driver mig till vansinne. Han har betygsvarning i SEX ämnen nu inför terminsavslutet i 8an och han skiter...
Svar
18
· Visningar
3 636
Senast: Tassa
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 730

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp