Del VI hur går det för era 06:or?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Del VI hur går det för era 06:or?

Min har också fått mugg på ett bakben nu, svullen är hon med. Fast hon har ingen hälta och ingen feber så jag avvaktar och försöker behandla bäst det går så länge. Hon är ju öm av muggen , men blir mycket bättre (oömmare) när jag smörjer med någon fet salva så det mjukar upp ordentligt. Ska iväg på en jobbrast och inhandla en tub med idominsalva och en skillingaryd-burk också tror jag....

Jag har ridigt på som vanligt och efter ridturen är det alltid mindre svullet, så jag tror på motion så länge dom inte har feber så klart.

Verkligen, kan knappt tro det själv att det bara var några veckor sedan som vi var tre pers, två linor och "kämpade" med att få in en häst som inte alls ville in och som försökte alla knep att välta ut krpooen på sidan av rampen istället för att traska in. *peppar peppar*

Spännande med tävling, klart du kan anmäla er till den på lång bana med! Ni är ju jätteduktiga. :laugh:

Himla otur med Rosie. Först utslagen och nu mugg.:crazy:

Aramis; härligt att lastningen går bra, men du har tränat flitigt och det ger resultat.;)

Red en sväng i paddocken igår och det gick inte bra. Tycker mest hon är springig, svårt att hitta takten. Sen gör hon "dubbelstuds" i galoppen i hörnen, för att hålla balansen. Nåt är inte ok just nu.:confused:
Ska rida lektion idag så hoppas jag tränanaren reder ut problemen.

Visst behöver jag mer hoppning i kroppen. Var 30-år sedan jag hoppade LA;)
Går inte att hoppa unghäst nån gång då och då och tro att det ska flyta på.:(

Nu när paddocken är ridbar ska jag träna hemma, dottern får hjälpa mig. Kanske lånar hennes häst så det blir en rutinerad i ekipaget.:laugh:

KL

Angående terrängträning. Nu har Göteborgs Hästsportklubb publicerat träningar för Gunilla Fredriksson på banan i Säve. Sist vi var där två år sedan fanns inte så roliga hinder men de höll på att fixa fler och göra ett stort vattenhinder.

http://www.ghsk.se/GHSK/Traning_&_Kurs.html

Kanske vi kan åka dit och träna också?:laugh:

Oj det var dyrt? 400 för en lektion med anläggningshyra...:crazy: Sen får dom nog ha byggt väldigt många fler hinder för att det ska vara nåt att träna på? Lite som Hajjernas bana, jag trodde det fanns massor av hinder av olika karaktärer men det visade sig bara vara lite olika stockar av 80-tals karaktär...:cool:

Säve är ju för långt för mig att åka, Tranemo med egentligen men för att träffa er o ha trevligt tillsammmans på en bra bana så gör jag gärna det!:banana:

Är Hajjerna bra? Det ska tydligen vara aktiva där med träningar och kurser.

Som sagt sist vi var på Säve var det nästan bara stockar. Hoppas ju att de ska få ordning på den banan då det är Nära för oss.:)

Gällande terrängträningen!

Har pratat med Therese! Eftersom Tranemo tror att det ligger i Norrland så ligger det fortfarande snö på banan, dock så har Therese varit på semester 1v så jag hoppas att det försvunnit nu, hon skulle kolla idag. Isåfall kan jag meddela att det blir träning för vår del torsdagen den 7april, någon gång sen eftermiddag. Alltså redan nästa vecka.

Så den som vill har fritt fram att boka plats, jag har naturligtvis redan en ;)

Oj så spännande.:o

Ska vi anmäla oss direkt till Therese eller går det genom dig?
Nu måste jag köpa en väst.

Ja! En torsdag då kan ju jag! Anmäler mig direkt!:D

KL

Har nu varit ute o galopperat Majsan, pigg o glad. Men när jag kom in skulle jag kolla lite på det gamla såret...tror ni inte att även hon har fått 2 muggsår innanför detta???:mad: Ska iväg o köpa Virkon nu direkt. Hon hade ju boots länge pga den andra skadan så säkert fanns det nåt litet skav där som muggen kunde få fäste i. Ja ja, hon är varken halt eller svullen så får jag bara bukt med skiten direkt ska det väl gå bra.

*kl*

Förra helgen flyttade vi Baristo från mitt jobb med stort fint ridhus hem till lilla 2-hästarstallet och en lutande paddock :p, eftersom jag måste börja förbereda min treåring som ska visas i Maj.

Så nu får Baristo ha en lite lugnare period, kommer rida honom när jag är ledig och kanske åka hem och rida någon mer dag, så 2-4 gånger i veckan. Jag hoppas att han använder den lilla extra ledigheten till att tjocka på sig och bygga lite muskler :angel:

Innan vi körde hem passade vi på att filma lite!

http://www.youtube.com/watch?v=9anvd2Vdwp4

Ni är jättefina gabby men nu när du fått honom att gå fram ordentligt är det dags att fånga upp o få honom att vila mer på steget, hitta takten. Gör 1 miljon halvhalter (!) utan att ändra nåt annat så kommer du att ha en häst som bjuder på friskt framåt men sätter under sig o får en bra takt!:banana:

Jag hänger på med skräckblandad förtjusning:crazy:.
Har en pigg pålla för tillfället...
Red ut idag istället i dressyrsadeln och hon var ovanligt skvättig:eek:.
Först för ett gräsandspar säkert med huggtänder och sen gjorde hon helomvändning för en rotvälta eller en eldsprutande drake..

Sur e´ja för bilen är på lack fortfarande så ingen träning på måndag och hinner ingen annan dag heller i nästa vecka. Månda´n därpå blir inge bra heller för hon får stå fre, lö, sö.. Fredag tandis och så ska vi på Robert Gustavsson på Rondo:).

Är Hajjerna bra? Det ska tydligen vara aktiva där med träningar och kurser.

Som sagt sist vi var på Säve var det nästan bara stockar. Hoppas ju att de ska få ordning på den banan då det är Nära för oss.:)

Nej, som jag skrev där uppe så blev jag djupt besviken på Hajjerna. Dåliga hinder som flera stycken var nedfallna men ändå användes. Gammal bana med dåligt underhåll o ingen direkt nybyggnation.

Men ni har ju ganska nära till Hermanstorps fantastiska bana?

KL

Här är filmen från hoppningen:)
http://www.youtube.com/user/aamaziingsara#p/a/u/0/H7whvPRs0DA

Får korta lädren flera hål till.:o

Dressyrträningen idag gick bättre. Tränaren hade tittat på filmen från tävlingen. Kom fram till att jag ska rida långsammare så hon hittar sin takt. Fungerade bra. Kändes som om jag red i snigelfart men hade ändå bra bjudning så det kändes fint.:laugh:

Har lånat hem en K2 sadel och bara lagt den på henne. Ser ut att passa men skulle vilja he en som är djupare i sitsen:crazy: Vet du Nova om det finns?

Tessa; både jag och Sara anmäler oss till träningen.:D Spännande.

Men det var ju det jag försökte göra här, syns inte det menar du? :angel:

Ska tänka ännu mer långsamridning nästa gång vi rider på bana, när det nu blir... Om en vecka kanske? Till helgen blir det longering och uteritt...

Tycker det ser jättefint ut!

Kul att det känndes bättre på dressyrträningen.
Lite samma koncept min tränare har, att rida gga långsamt så man sätter takten. Funkar för oss:)!

Nej, K2 är rätt flat o SLK är ngt mer svängd men den är djupare. Skadar inte att prova om du kan hitta en sån? Men jag har haft en K2 o jag kan säga att man vänjer sig.

Men bilder på sadelprovningen?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 741
Senast: Anonymisten
·
Hundträning Jag har en okastrerad hane på 2,5 år av spetsras. Just nu mår jag väldigt psykiskt dåligt, vilket delvis har med hunden att göra. Så för...
2
Svar
37
· Visningar
6 227
Senast: Kraxa
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
4 245
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 129
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama