Sv: Del VI hur går det för era 06r?
ojoj vad det var längesen jag skrev här! Varit mycket nu... Men för det första så måste jag hålla med alla andra, vilken otäck reaktion. Hoppas dock att det är bättre nu!
Kiri har äntligen blivit bekväm i flocken, då jag kom till stallet så låg 2 av 4 hästar bredvid varandra och resterande 2 stod och halvsov bredvid dem så det är skönt att dom har smält ihop lite. Precis som vi trodde så blev det ett sjuhelsikes liv när vi släppte ihop hästarna, valacken släppte inte "sina" ston nära Kiri och Kiri hon skulle bestämma men efter några bitmärken och trots att Kiri bestämde över honom så fick hon ändå inte komma nära tjejerna men som sagt så har det blivit tusen gånger bättre nu och jag är lite stolt över min gumma som är så snäll med dom andra hästarna - bra ledare!
Löshoppat henne nu 3 gånger. Damen hade ju aldrig hoppat tidigare när hon kom till mig. Förstod först ingenting men när hon väl fattade då jäklar fanns det ingen hejd på damen. Hon suger verkligen hinder och hoppar riktigt fint - nästan synd att jag är dressyrryttare.
Jag har fått ändra åsikt om henne, till en början trodde jag att hon var en dum häst - både IQ mässigt och dum på ett elakt sätt men igår när hon kastade av mig fick jag se motsatsen! Hade satt foten i stigbygeln och skulle just svinga mig upp när hon blir "rädd" för någonting och jag flyger all världens väg. Tappar luften rätt bra och står länge och försöker andas igen, Kiri kommer då fram med sänkt huvud, blottar halsen och står sedan med huvudet sänkt mot min mage - bara står gör ingenting alls precis som "menmenmen det var inte tänkt att du skulle flyga matte, förlåtförlåtförlåt". Sen när jag skulle sitta upp efter det stod hon alldeles stilla och gick inte ett steg förrns jag satt där jag skulle och sa till (annars har hon en "unghäst" tendens att bli lite för ivrig och gå iväg när jag NÄSTAN sitter i sadeln).
Nu är jag lite rådvill, vad blir nästa steg. Hur borde jag lägga upp träningsprogrammet kommande veckor när det är lite halvisigt på vissa ställen och bra på andra ställen.