Del VI hur går det för era 06:or?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Del VI hur går det för era 06:or?

Jag kommer med på terrängen den 21-e. Ska bli jättespännande.:D

Om det finns plats vill Sara gärna föja med och hoppa också.

Jag skriver upp Er, även Sara, skulle det bli alldeles för många så får hon kanske stanna hemma. :)

Jag jobbar egentligen till 17 den 21:a och vet att en kollega ska ha semester, men vill ju SÅ gärna vara med så jag försöker lösa det.:)
Så anmäl mig!!

Är på jobbet så hinner inte kommentera alla, men tycker det är så skoj med alla nya och alla "gamla" som är så på G, ingen nämd ingen glömd...:D

Han är sååå superfin tycker jag:love:!
Men hur e´de´med ditt flås;), skojjar..
Lustigt, min e´nog lite som din i vänster varv, dvs man får jobba med att hålla höger bogen på plats samtidigt som man skålar ur och kanske även rider lite svag öppna? Ja, fast grå är ju milsvidd längre i sin utbildning såklart.
Tyckker din tränare verkar väldigt tydlig och förklarande hela tiden, måste ju vara super.

Gott me´Majjsan också, härliga bussiga-men de´la hon som kommer me´på terrängen?

Tack!:) Ja han är himla bussig o så arbetsvilllig, vill alltid jobba mer! Mitt flås däremot....sen kan jag säga att det krävs en del ridning för att få honom såndär..annars blir han springig o får ponnytrav!:eek:
Precis, högerbog far iväg utåt o vänster sida blir stark, med svag öppna o STARK drivande innerskänkel så han verkligen går fram för den o halvhalter på höger tygel så åker allt på plats. Men sen får man ju fortsätta att rida in honom i halvhalterna hela tiden...annars får man snällt börja om!:cool:

Klart det blir Majsan som kommer på terrängträningen!:banana: Dvs om hon inte hittar på några dumheter som att skada sig för då blir det Stand-in för jag vill ju träffa er!:bump:

*kl*
Då kommer jag tillbaka med en liten miniuppdatering. Cosmonova har en liten lugn vecka nu, mest för att jag har mycket att göra i skolan för tillfället men det skadar inte henne att ta det lite lugnare heller i en vecka ;)
Veckans planerade schema ser iaf ut såhär:
Måndag vila
Tisdag rid
Onsdag vila
Torsdag rid
Fredag longering eller rid
Lördag vila
Söndag rid

Egentligen hade jag tänkt att rida idag men sen vaknade jag upp med världens huvudvärk och var sjuk så det fick bli en till vilodag. Sen ska jag hem på fredag och en kompis ta hand om henne på lördag så då får hon också vila.
Sen i lördags var min syster här och hoppade Cossi lite och då hon var jätteduktig! Här är en liten film från dess. Den är iofs filmade med min dåliga mobilkamera utan zoom men man ser iaf lite ;)
http://www.youtube.com/watch?v=NZfjSUpyiEc

Det låter så roligt med hoppträning för er allihopa!

Själv tragglade jag på med skritt och trav på rakt spår. Har börjat få ner henne till ett ganska lagomt tempo ute på vägen men jag har en liten fråga, min dam har en tendens att vika svansen åt t.ex. höger och växlar med rumpan från att gå "innanför" spår och "utanför" spår. Av min erfarenhet är det för att dom är starkare på ena sidan och därför lixom kompenserar och håller balansen genom att göra så - kan det stämma? Och hur gör man bäst för att avhjälpa det (bygga muskler - ja men hur?)

Det gör man genom att rakrikta hästen i dressyren. Svårt att fixa till på en grusväg...;)

KL

Igår blev det vila igen för Rivica. Ägnade kvällen åt att vara på hundkurs. Så mycket lättare det är med en hund.:D Bara att ta tag i dem om de inte gör som man vill.

Ja, visst är det smidigt med hundlydnad!
Fast "dk" har jag överfört till ridningen:D. Dvs dubbelkommandon..mkt bra om man som jag tror att hästen lyssnar på rösten:crazy:.
Ett litet lite jahoo i galoppfattningen, litet göööör halt i halten, sssss innan travökningen. Ha, ha.
Får hoppas jag rider för domhörda dommare:)he, he...

Pållan skodd igår å jag vet inte omjag känner för lite hästvila?? Tandis imorgon och lördag-söndag blir det Robert Gustavsson på Rondo.

Tyvärr är ridbanan ingenting att ha för ungefär 3 veckor framåt så grusvägarna får duga, men man ska inte förkasta dom. Det är svårt ja, men det går absolut :)

Hmm, lomhörda dommare menar jag.

Lundquist Jo, visst ska man inte förringa grusvägarnas nytta i ridningen, fast jag vill gärna ha med ett tänk från min tränare men nu är jag inte så erfaren. Annars jobbar jag också lite sidvärtes och bogen in eller lite tagen bakdel längs skogavägarna hemmavid.

KL

Har sagt till Therese nu att vi är 6st som kommer,

Emma (jag)
Beata & Sara (Avel)
Malin (polly)
Jenny (Happy)
Monika (Nova)

Ingen mer som är i närheten och är sugen på att hänga med :D

Så roligt det ska bli.:D Både att få hoppa terräng och att få träffa er andra.;)

Igår var det dressyrträning igen. Diskuterade att hon går bakom hand och tränaren sa att i galoppen får hon göra det. Är inte tillräckligt stark ännu att bära sig. Det är bara att fortsätta som innan så blir hon starkare undan för undan.:)

Tycker jag är rätt tänk! Det tar tid innan de är starka nog att bära upp sig o en kort period gör det inget om dom kryper bakom lite. Du är ju medveten om det hela o rider medvetet framåt för att motverka så då löser det sig med tid.

Tessan: 6 st är rätt lagom på en terrängträning så man inte behöver vänta för länge mellan sprången o blir kall!;)

Okej, Therese nämde nämligen att det kan komma någon extra till vår grupp...hmm vill ju enbart att det skall vara unghästar (och sara :) ) Vi får se hur hon gör..

Jag får väl tyvärr reservera mig lite till terrängen...
Bör rida bettlöst ett tag, kan iof. rida på bett när jag tävlar men ska försöka låta munnen vara så mycket som möjligt. Funkar hon dåligt på bettlöst hemma och jag känner att jag inte vill hoppa terräng så kommer vi upp ändå och hälsar på er:)..

Det var inge´roligt hos tandläkar´n..
Pållan har på vänster sida en knöl efter tandraden i underkäkensom som vid röntgen visade sig vara en övertalig tand..den kan ju orsaka irritation och det är väl troligen därför hon gapat, skummat och verkat vilja försöka spotta ut bettet. Raspade även lite lätt då hon har överbett och får lite hakar.
Ska avlägsna "tanden" relativt snart.
Surt, dyrt och stackars popplan som ändå är så himmla bussig och arbetsvillig.
Kan ju vara en trolig orsak till att hon lagt huve´på sne i vänster varv och inte velat ställa innåt riktigt..

Det var inte roligt Polly men är det åtgärdningsbart?
Samtidigt är det alltid skönt att få en förklaring till varför de gör som de gör de små hästarna...
Hoppas du kan vara med på terrängen, annars kanske du kan komma ändå och vara med och fika:).

Tessa: Ska bli såå roligt, är så glad över att du fixar och ordnar det för oss.

Kl
Galopptränade med min häst igår på ett jättefält som hade torkat upp. Pållen kändes fin och var pigg och positiv...
Börjar äntligen se hästen under all vinterpäls, är så skönt att den trillar av.:)

Jajjamen, det går att åtgärda genom operation. Är lite meckigare än med en vargtand vad jag förstod men förhoppningsvis bllir det bra på sikt:)!

Om inte pållan ska hoppa så kommer jag självklart ändå!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 738
Senast: Anonymisten
·
Hundträning Jag har en okastrerad hane på 2,5 år av spetsras. Just nu mår jag väldigt psykiskt dåligt, vilket delvis har med hunden att göra. Så för...
2
Svar
37
· Visningar
6 227
Senast: Kraxa
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
4 245
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 129
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp på vintern