Del VI hur går det för era 06:or?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Del VI hur går det för era 06:or?

Klart du ska vara med polly! Jag kommer med en hel bett arsenal så provar vi nåt som du kan låna!!! Har gummipelham mm som säkert går bra att rida en terrängträning med.

Vad otäckt Pollyp, men det måste ju vara skönt att veta orsaken så att säga? Hade problem på en häst (nordsvensk) där dom som hade henne tidigare krossat en vargtand och sedan låtit den vara, det ingreppet var inte så roligt...

Lite konditionsträning med pållebus idag, riktigt härlig! Har inte galopperat så mycket med henne då jag känt att det är viktigare att jobba lite i skritt och trav men idag var vägen så inbjudande att jag tog mig någon galopp, gick riktigt fint, märks att galoppen är hennes bästa gångart. Hon var lugn och hade en "kontrollerad" framåtbjudning, gick i stadigt tempo och bar faktiskt upp sig bättre än i trav. Börjar vara dags att lägga upp några bilder/film snart känner jag för jag är som sagt lite tveksam över hennes trav... Får ta tag i det.... :)

Så tråkigt Polly. Hoppas allt går bra. Tur att ni hittade problemet ändå.

Rivica hade problem med en tandrot när hon var yngre. De funderade på att rotfylla den men hittills har vi sluppit.

Fick en härlig tur i blåsten och solskenet idag. Mjuka fina skogsvägar.;)

Hipp hipp hurra det blev terrängträning idag!!! Kl 1300 styr vi ut på hemma banan för årsdebut, Majken o jag!:banana::bump::banana:

Låter kul, kul!:) Hoppas ni får en härlig träning. Här är vädret perfekt för uteridning...

Hos mig har dragbilen lagt av:mad:, antagligen en gång för alla...
Maken och jag har bestämt att åka och titta på andra i em.:D. Får försöka förhandla mig fram till en riktigt bra.

Men men??!?? Vart är denna då?? Jag vill också ut!!! :)

Hoppas ni får det riktigt underbart, här hemma är det redan +10 och strålande sol med klarblå himmel.. Yummi!!!

Japp! Underbart var bara förnamnet o Majsan var så duktig! Hon fick gå först överallt o hoppade mycket mycket bättre än förra året. Hon har verkligen mognat sen dess!:banana:

Ett litet stopp på ett räcke före ett uthopp det var allt.

Filmen har ni här:

http://www.youtube.com/watch?v=ZSIxckEa6m8

Helt makalöst vad fint hon hoppar! Hon har verkligen utvecklats som du skrev, hon går ju spikrakt på de flesta:).
Sen vilket fantastiskt väder att premiärträna i, sånt vill vi ha i Tranemo också!!

Tessa: Tack för erbjudandet:) men nu är det nästan helt bestämt att vi monterar dragkrok på vår andra lite nyare bil:) och köper oss en något mindre bil. Känns väl bra att ha två stora bilar...
Så nästa vecka ska den in på verkstaden.

Kl
Underbar ridtur på stort fält idag. Mycket galopp, pållen fin och lyssnade bra. Tycker iof att han blir trött efter ett par ordentliga galopper, märker ni något sådant? Nästan så att bensinen tar slut efter ett tag...

Tack! Ja precis som du säger är hon mycket rakare o hon hoppar ju så väldigt mycket bättre! Roligt, sa hon, o spetsade öronen mot hindren!

Kul med galopp på fälten o ja, visst har mina dålig kondis också efter vintern! Det får man tänka på, att fast det är stora starka djur så orkar de ju inte så långt efter vinterns inomhusridning. Av just den anledningen väljer ju jag att inte starta någon fälttävlan i april, behöver den tiden på mig att göra galoppjobb o få upp flåset på dom!

*kl*

Bläää, nu har Baristo ont i sin rygg igen :(

Red ett lite längre dressyrpass igår, kanske 45 minuter, provade även att sitta ner i korta perioder, han kändes fin och var inget öm varken före eller efter att jag red. Lät honom stå utan täcke i natt för det var så skönt väder. Kom ut i morse och skulle fodra och släppa ut, då har han två stora (7-8 cm) blöta fläckar, mitt på ryggen, en på var sida. Är jätteöm när man trycker där. Måste ju vara som han svettats :confused:
Någon som varit med om liknande??

Kan ju säga att dagens skogrunda är officelt inställd... blir på sin höjd lite longering...

Så tråkigt att han har ont i ryggen. Konstigt med två svettfläckar.:crazy:

KL

Har varit iväg och tävlat igen. 3-e gången gillt.:D Nu fick vi ihop 69,63%, en poäng från 70 jämnt.:laugh:
Var en bra domare som tyckte att hon hade en härlig galopp och gav 8 trots att hon var lite bakom. Sara var med och filmade så det kommer. Ledde efter 6 ryttare men vi fick tillstånd att åka hem. Inte kunde hon stå i transporten i 4 timmar och bara vänta.;) Får se vad vi hamnar.

Så lätt det såg ut.;) Hon hoppar jättekäckt. Var var du och tränade?

Vi slutade på delad 6-e plats i LC:1. De lovade att skicka rosett och plakett hem till mig.:laugh: Håller på att ladda upp filmen, men det tar sådan tid.

Här är en film från ritten. Sara var bussig och filmade fastän vi fick åka hemifrån kl 7.;)

http://www.youtube.com/watch?v=pY1QyM9eOpc&feature=channel_video_title

94207.jpg

Vi slutade på delad 6-e plats i LC:1. De lovade att skicka rosett och plakett hem till mig.:laugh: Håller på att ladda upp filmen, men det tar sådan tid.

Grattis! Hon ser riktigt fin ut, kollade lite andra klipp också, en riktig pärla :)

Ja, konstigt är ordet... var ute och kände på honom nu igen, han var inte svettig men nu var han nästan lite svullen där fläckana var och väldigt öm.

Jag vet inte vad det kan vara, kan sadeln ha tryckt där :confused:

Tittade på din film, jättefin häst! Nu har jag ju precis kommit så jag har inte riktigt koll, vad är det för stam på henne?

Hon är import från Tyskland. En oldenburgare efter Riverside - Krack C.

Visst är hon fin min lilla pärla.:D

Låter märkligt med din hästs "fläckar". Det första jag tänkte på var just om sadeln hade punkttryckt på just de ställena. För det var exakt samma på båda sidor eller?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 738
Senast: Anonymisten
·
Hundträning Jag har en okastrerad hane på 2,5 år av spetsras. Just nu mår jag väldigt psykiskt dåligt, vilket delvis har med hunden att göra. Så för...
2
Svar
37
· Visningar
6 227
Senast: Kraxa
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
4 245
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 129
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama