Del VI hur går det för era 06:or?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Del VI hur går det för era 06:or?

Ååå jag hoppas dom startar i en "Startfälttävlan" i Tranemo. Hade varit skoj att testa..

Men behöver man verkligen inget typ test för att få starta "startfälttävlan"?? Om inte så är jag absolut på!!! :D

Jag tror vissa kör så, att har du tidigare tränat för den arrangerande klubbens tränare så får man vara "med" utan fältävlanskortet..
Men jag vet inte säkert heller vilka regler som gäller eller som ska gälla..
Men som Nova beskrev så är det ju en "träningstävling" för att få fler att få upp ögonen för fält-tävlan..

*KL*

Hoppar in och uppdaterar lite från oss!

Jag och Blomman har varit på hingstvisning för kvalitetsboken. Så nu är han godkänd med poängraden 88798=40p. Var hur kul som helst att visa honom, och han skötte sig med den äran hela helgen! Var lite matt under ridprovet, men det är rätt förståligt faktiskt. Det är ju mycket för honom både fysiskt och psykist att dagen innan ha stått 8 timmar på transporten.

Här är några filmer och en bilder på min stjärna :love:

Visning för hand
http://www.youtube.com/user/snigeleffekt?feature=mhum#p/a/u/1/LqrrthHN0SA

Ridprov
http://www.youtube.com/user/snigeleffekt?feature=mhum#p/a/u/2/5oE2im0-2VE

Uppläsning av kritiken
http://www.youtube.com/user/snigeleffekt?feature=mhum#p/a/u/0/sxsOn5zUN3A

32296403.jpg

32296402.jpg

32296404.jpg

32296407.jpg

32296408.jpg

Avel: Det är Majken som ska tävla först nu i vår, när Grå kommer ut vet jag inte än, vill ha ordentlig kondition på honom först.

Ang. startfälttävlan så behöver man inget FT-kort för det! Är en superkul tävlingsform med endast Märke 2 i dressyren o man får rida lätt om man vill. Det är bara någon volt här o där o galoppfattning o sen avsaktning på rakt spår. Sen är det 60 cm hoppning och 60 cm terrängbana!:bump:

Här är jag o Majsan förra året när hon "debuterade":

http://www.youtube.com/watch?v=YyTk9ddk_sc

Ok jag kollar efter en helg som kan passa men jag tror inte han har träning på lördagar så det får nog bli en söndag?

STORT GRATTIS!!! Han är verkligen superfin! Bra jobbat :D

Tycker mig känna igen hingsten som kom efter dig, kan han heta något Prince?

Nova, söndag fungerar för min del :)

En söndag funkar för mig!!
Såg också att ni har start-ft på din bana både i april, maj och juni.
Tänk vad roligt om vi kunde åka på den i juni allihopa.
Tror jag ska försöka satsa på det...:o

Snigeleffekt: Stort grattis. Har inte hunnit se filmerna men på dina bilder är han magnifik, hur snygg som helst.:love:
Måste vara jättekul med godkänd ponnyskrutt.:bow:

Så roligt det såg ut ;) Det måste vi bara göra. (om träningen i Tranemo går bra)

Jag står över träning i Skövde, är lite långt att åka. Är dessutom tävling så gott som varje helg nu för Sara eller mig.

Vet att Hermanstorp hade startfälttävlan förra året men även att det var en Askim. Tror att Säve ska försöka ha några till sommaren. Nackdelen är att det är svårt att hitta dem då de tydligen inte hamnar i TDB.:crazy:

Grattis till godkände ponnyn. Han ser stilig ut på fotona. :laugh:

KL
Hittade lite info om startfälttävlan på Ridsports hemsida. Har en cup så det finns många tävlingar.
2011-04-16 Ljuslingsbacken
2011-04-25 Bollnäs Ridsällskap
2011-05-01 Hofors Ridsällskap
2011-05-07 Nynäshamns Ridklubb
2011-05-07 Plönningeryttarna
2011-05-07 Ljuslingsbacken
2011-05-14 Kinda Ryttarförening
2011-05-15 Bollnäs Ridsällskap
2011-05-22 Ljuslingsbacken
2011-05-22 Hofors Ridsällskap
2011-06-06 Göteborg Hästsportklubb
2011-06-06 Hofors Ridsällskap
2011-06-12 Ljuslingsbacken
2011-06-17 Hofors Ridsällskap
2011-06-19 Bollnäs Ridsällskap
2011-06-23 Hofors Ridsällskap
2011-07-16 Hofors Ridsällskap
2011-08-07 Göteborg Hästsportklubb
2011-08-14 Bollnäs Ridsällskap
2011-09-04 Bollnäs Ridsällskap

Det är bara att gå in på respektives hemsida och titta på propparna.;)

Anmälningstiden går ut 26 april så vi kan bestämma efter träningen i Tranemo.
Deras bana i Plönninge är fin.:)

Om det är någon som anmäler till startfälttävlan här o jag är hemma så kommer jag gärna o peppar o hjälper till!:banana:

Idag har vi haft uppstart på FT säsongen i vår klubb! Superroligt med terrängträning för känd skåne profil, JJ, inom fälttävlan! Majsan uppförde sig som vanligt..så svårt att fatta att hon bara är hanterad i 1 år o så himla cool...:cool:

Film här:

http://www.youtube.com/watch?v=aNDuy6DuW6Y

Snigeleffekt: Grattis till väl utfört ridprov o du har verkligen utvecklat din ponny sen du fick honom!:bow:

Vet att jag skrivit det tidigare men det tål att upprepas: Rent makalöst vad säker och fin hon ser ut, tycker mig tom se att hon börjar bli "hinderklok". När man känner till hennes bakgrund blir jag än mer imponerad. Himla bra jobbat.:bow:

Jag vill gärna komma i juni och tävla på din hemmabana, kan behöva lite erfaren hjälp då.;)

GRATTIS fina pållen som fyller 5 år idag.:love::love:

aslansommar-09002.jpg

:love::love:

Jag får se, har ju lillebrors flickvän som är från Tibro, kanske kan stanna där över natten isåfall. Hade ju varit så himla roligt :)

Hon är så himla duktig lilla Majsan! Och du med! :) Har du bara haft henne ett år? Det måtte väl vara mer? Iaf, roligt med utvecklingen!

KL

Fick en bild på mailen idag från söndagens hoppning

4444833-jlVpq.jpg

Fina lilla bulis

Åhh tack!:bow: Jag blir så himla glad när ni berömmer mig o Majsan, kan inte höra det för ofta!:laugh:
Jag tycker också hon är bättre nu men å andra sidan har jag också lärt mig att rida rätt in i hindret o låta avsprånget bli där det blir...då lär sig hästarna att backa av själva o man kommer mer rätt även om det ibland blir fel iaf.

Tessa: Majken kom till mig den 10 januari, då hade hon stått i ett stall i 3 veckor i hela sitt liv. Innan dess gick hon på lösdrift o hade aldrig ens haft grimma på sig. Den 24 januari satt jag på henne första gången o sen har allt gått på räls...:banana:

Happy igen: Vilken underbar bild på dig o din fina pålle!:love: Grattis på födelsedagen Pållen!

Glömde...Tessa! Superfin bild o där ser man ju verkligen vad du tagit dig sitsmässigt!:bump:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 736
Senast: Anonymisten
·
Hundträning Jag har en okastrerad hane på 2,5 år av spetsras. Just nu mår jag väldigt psykiskt dåligt, vilket delvis har med hunden att göra. Så för...
2
Svar
37
· Visningar
6 227
Senast: Kraxa
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
4 245
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 129
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpcykel
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30