Sv: Del VI hur går det för era 06r?
Härligt att Majken mår bättre! Tänk vad lite vila kan göra
Nelliz, även här härligt att det går framåt! Gällande galoppfattningarna, nu vet jag ju inte vart Ni är men mitt tips är att ge er ut i skogen och få dem naturligt, lägg sedan till skänkeln när hästen kommer i galopp. I ridhuset så fatta ur en volt eller på volten, unghästar har ju oftast lättare att fatta galopp och dessutom rätt galopp då.
Avel, Deppa inte ihop nu! Det kommer med rutin! Hon var kanske mer taggad denna gången då hon visste vad som skulle hända osv.
Jempa, har dåligt minne. Har du ingen bild på hur din flicka ser ut? Kul att träningen gick bra!
Sunshine, Men vilken busunge du har! Jag vet en i byn som hade samma problem med sin äldre häst. Älskade att hoppa och eftersom det inte blev av på äldre dagar så valde han att hoppa ur hagen istället. De löste problemet genom att skruva upp en extra tråd på en pinne som stod lutad innåt hagen till.
\
l
l
l
Typ så. Han försökte men eftersom det blev ca 170 högt så orkade han inte riktigt över
KL
Igår var det hoppträning för mig och Rosie för första gången sedan, jag ni, oktober tror jag. Det var dessutom ute i det härliga vårvädret och gissa vem som var taggad då. Rosie var mer ovan mark än på alla fyra hovar. Hon är så härlig. Gick iaf över förväntan och vi fick hoppat en hel del. Ska bli roligt nästa vecka, då är det Bulans tur