Sv: Del VI hur går det för era 06r?
Jo jag förstår precis, fast där är det samma problem som med vissa saker på träningen.
På backen gör hon ju inte så och då är det svårt att öva på det.
Som att hon på träningen inte svarar frammåt ibland (blivit mycket bättre med tiden dock), det är ju inte lätt att öva på det när man hemma har nästan motsatt "problem" att hon inte svarar tillbaka istället.
MEN igår hade jag med transporten upp till stallet igen och skickade på henne. Hon knata raka vägen HELT in tog en tugga mat och stod kvar och kika lugnt och fint. Jag backar ut henne innan hon tänkt en tanke bakåt och går in i stallet igen. GLAD
Sadlar på och tar en tur till grannens ridhus, där skötte hon sig så fint så trots att det var fyra hästar samtidigt i ett 20*40 hus. Lite exalterad till en början men helt okey, massor av energi åt rätt håll och det var skönt. är så stolt över min tjej.
Efteråt så gick jag ut och skicka in henne på transporten igen. Hon går åter igen rakt på och mumsar lite käk, kikar ut genom fönstret. Där står vi i säkert fem minuter utan ett enda backningsförsök ens
Om det håller i sig så ska jag börja fixa lite med bommen och väggen tills hon står still då med och sen tänkte jag stänga, vi får se...