Del IIII Hur går det för era 06:or?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Del IIII Hur går det för era 06:or?

Vad roligt att du tänkt om! Skönt när din tränare är så positiv och du får cred på att ni utvecklas.

Jag har också funderat fram och tillbaka må du tro, men nu är mitt mål kvaliten (med skräckblandad förtjusning här med) Är ju en glad amatör utan erfarenhet av det här, men nån gång ska ju vara den första, eller hur?
Jag ser det som ett delmål i min hästs utbildning helt enkelt.:)

Vilken tur för din häst!
Men tråkigt med sådana förhållande. Det konstiga är att det nog inte är jätteovanligt..Man vill ju gärna tro att allt sköts enligt konstens alla regler men det är nog vanligt med fall när det går över styr..

Solen lyser, luften är hög så nu blir det en härlig skogstur:d!

Tack, ja det lyfter en verkligen att höra sånt från sin tränare.

Exakt så är det för mig!
En glad amatör som inte har gjort annat än sett hur det såg ut på kvaliten förra året. Men aldrig visat någon häst eller så själv.

Så var det på 3-års testet med, men det gick ju ändå vägen. Sen tar jag att vi inte får så höga poäng som hon skulle fått om det var ett proffs som visade henne. Men det är ju så kul och spännande att få göra den här resan tillsammans.

Vi får väll peppa varandra så vi står pall mot alla erfarna unghästutbildare ;).

Kul att höra. Vi får hålla varandra uppdaterade...

Det jag är mest bekymrad över för vår del just nu är hoppningen. Har bokat in min första hoppträning nästa vecka så här ligger vi inte i framkant direkt;) Men samtidigt så finns det ju en möjlighet att visa löshoppning istället, så det löser sig nog.

Nu ska jag ta mig en tur i skogen... Här är klarblå himmel och alldeles vindstilla:love:

Till polly, aramis, happyrider o alla andra som har samma funderingar:

Om man inte köpt hästen för att sälja dyrt o tjäna pengar utan ska ha kul med den o utvecklas tillsammans så finns det ingen anledning i världen till att man inte skulle visa den själv! Det är ju så himla roligt att göra saker själv ihop med sin häst när inte poängen är hela världen. O tänk vilken egotripp efteråt när man har klarat av det hela!

Jag förstår om alla inte känner att dom klarar hoppningen själva men då kan man antingen leja bort just den delen eller köra löshoppning. Spelar ju ändå ingen roll. Men att visa upp kan man öva öva öva o öva igen hemma o att göra "dressyren" är ju inte mer märkvärdigt än att rida för tränare hemma för man rider ju efter anvisning iaf...

Jag har visat häst sen 80-talet på kvalitén o jag kan lugnt säga att inte mycket förändrats sen dess så GO GIRLS ni fixar detta o om någon vill ha fler tips så pm:a mig!:D

Fast det var så vet sa. Det skulle inte märkas fören hon satts igång ordentligt. Det är ju 14 tävlingskarens på Finadyne och hon sa att det skulle synas när det var över. Slutade äta finadyne den 16 maj.

happyrider; låter underbart med ridtur i fina vädret. (här sitter man inlåst på jobbet (jag har rast nu :o)) Lycka till med hoppningen. Det går säkert fin fint!!!

Novali01; tack för peppningen! Du är en härlig posetiv fläkt i den här tråden :laugh: Kan hända det kommer något PM framöver ;)

Du har helt rätt!!

Jag har köpt mig en tränings/ tävlingskompis som jag förhoppningsvis ska ha i många år så oavsett poäng på kvaliten är det ju samma häst, eller hur?
Samtidigt är det en rolig utmaning...Samma sak med själva inridningen och treårstestet. Jag funderade på att leja bort både inridning och visning men sen kände jag att någon gång i livet vill jag ha gjort detta själv, och så fick det bli!:D

Jag blir jätteglad varje gång jag rider och tänker på att jag faktiskt gjort allt själv. Det gör gott för självförtroendet (som inte är det bästa alla gånger)

Så nu kör vi...:banana:

kl.

Så här glad blev min häst när han släpptes på grönbete idag. :bump:

betesslpp2010008.jpg

betesslpp2010007.jpg

betesslpp2010021.jpg

Vad härligt det ser ut!

I förrgår var det dags igen för en ridtur på Myran. Denna gången hade vi med hennes storebror som lite draghjälp och det gick riktigt bra. Red nästan hela passet själv och travade flera varv:) Sedan gick vi ut för första gången. Hennes ägare var så stolt över det lilla monstret:D Lite synd att hon inte står i mitt stall bara för då hade jag haft tid att rida henne lite oftare. Men, men man får göra det bästa av situationen!

roligt att se era fina hästar!

mitt internet är utslaget som vanligt...pga åska. går så segt att surfa på annat när man är van med bredband ;)

min pålle har fått vila några dagar, idag tömkörde vi och det var ett tags sen och han tyckte det var jätteroligt. (och jag också...) imorgon ska han åka på utflykt och få göra ngt roligt, vi har inte bestämt för vad vi ska göra med honom men ngt roligt ska han få göra iaf...typ åka till ngn ny skog och få busa lite.

segt att ladda upp filmen...bläkh!

men idag va hästen på utflykt då och fick testa att hoppa terräng för första gången...

FILM

Men gud vilken underbar terrängbana! Vart ligger denna skog så jag kan åka dit och hoppa??!!:bump::bump:

Din häst har riktigt trevlig inställing! Ser jättefint ut:)

Himla mysig häst du har... Kul när man kan göra "allt" med sin häst. Han verkar passa till det mesta!
Men det är inte du som hoppar honom eller?

åhnej, jag undviker helst att hoppa nu för tiden, jag hoppar ngn träningstävling ibland faktiskt men det är inte ofta. jag är igentligen hoppryttare från början men krachade in i en trippelbarr och skadade ryggen och har därefter hoppat mycket sparsamt. Tog upp det med tränare med hästen jag hade innan denna för att se om jag ville fortsätta med det men efter krachen utvecklade ja en hopprädsla och dom få ggr jag hoppar så är det oftast meden klump i magen,,,men jag gör det ändå ibland, för att hästarn ska få göra ngt annat...och så har jag en extra ryttare som hjälpt till i ca 8 års tid på mina pållar som hoppar dom ibland när jag inte vill själv så dom får variation i sin träning.

javisst är det en mysig liten bana...jag kallar det för lilla terrängskogen...vi har en större fälttävlansbana i närheten där det anordnas större tävlingar imellanåt. vi ska se om vi kan boka in ngn träning på den banan för tränare! Pm:ar vart....

Senast ändrad av en moderator:

Känner att jag vill uppdatera lite här med har inte gjort det på väldigt lång tid :/
87019_1271014853.jpg

"Min" lilla 4 åring har blivit hela 158 nu haha och det går rätt bra för oss, dock har hon bara en framsko så har inte blivit så mycket skogsridning på sistonde vilket är väldigt synd tycker jag. Bara blivit någon barbacka tur lite då och då ^^ senast igår haha när vi klättrade lite och så och upptäckte att hon är en häst som stör sig galet mycket på flugorna så blev en liten stegring och så men räckte att jag röt till så slutade hon tur att jag var snabb på att hoppa av, inte så kul när hästen börjar hoppa runt inne på en brandväg bland alla granar haha. Är glad att jag alltid har ett grimskaft runt halsen när jag rider ut barbacka haha.

46361_1271015816.jpg

Visst bilderna är från april men ja har inga direkt bra bilder nu för tiden då min stallkamrat har flyttat till kristianstad och jobbar med hästar haha.

För övrigt ska jag och hästen antagligen vara i danmark hela sommaren och jobba i ett stall :D

Vilken jättefin liten häst! :love: Alldeles lagom storlek tycker jag!

Men vad är det för skumt underlag i paddocken?! :eek:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
56 57 58
Svar
1 147
· Visningar
82 098
Senast: gammalek
·
Samhälle Jag postar en ny tråd för ett inlägg som nedan bör man bemöta. Först så gav du mig en varning för att jag gav ett exakt referat av vad...
71 72 73
Svar
1 449
· Visningar
78 759
Senast: turbofling
·
Kropp & Själ Okej, lite kul att jag startar den här tråden direkt efter en tråd om favoritpasta, men jag har fnurlat länge på detta. Innan ni går...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
15 385
Senast: mrkarisma
·
  • Låst
Relationer :devil: Fortsätt här..... Vi vill läsa allt, så var inte blyga, sista sidan på förra tråden finner ni här...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
115 050
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar