Del IIII Hur går det för era 06:or?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Del IIII Hur går det för era 06:or?

Jag gillar också hennes storlek dock kanske hon inte går att kora i danskt varmblod för att hon är för liten :/ Vilket är det hennes ägare vill eftersom hon ska gå som avelssto senare.

Hahahaha tänkte nästan skriva det direkt för alla frågar, men ja det är gummiflis ^^

kl

Jag och Jackie hoppade vattenpölar idag :crazy: Hoppas det inte tog någon skada på ryggen.

Ok, klart då är det ju lite synd att hon blev liten. Men hur höga måste de va? Kanske att hon växer lite till?

Igår släppte jag O´Malley på bete. Tycker det är en sådan härlig känsla varje år att släppa ut de. Sedan är det oftast lika skönt att ta in de sen på hösten ;) Knäppte lite nya bilder idag iallafall!

DSC_0169.jpg

DSC_0144.jpg

DSC_0108.jpg

DSC_0088.jpg

DSC_0077.jpg

DSC_0063.jpg

DSC_0058-1.jpg

Oj gud vilken snygging du har där :D

Tror hon måste vara minst 163 :/ och det känns rätt omöjligt för hon ser väldigt färdigväxt ut :(
Men vi ska till en beridare och jobba i sommar som sagt och hon ska kolla på henne för kanske hon kan koras ändå trots att hon är liten. För hon är verkligen fin haha

Förstår att du låter bli att hoppa för högt när du varit med om en så pass allvarlig olycka.
Tycker själv att man blir försiktigare och försiktigare ju äldre man blir..:mad:
Men tror att "hoppsjälvförtroendet" kommer öka i takt med antal språng med pållen. (hoppas det i alla fall)

ja om man hoppar regelbundet så kan ju det dämpas lite. Ju mer man håller igång ju bättre blir det ju. Dock finner jag inget större intresse i det själv längre (även om det var det bästa jag visste förr) fast jag hoppade lite med gammeltanten hemma idag på småhöjder :D

Menade mitt eget självförtroende;)

Som ung(?) var det bara hoppning som gällde för mig, när jag sålde min dåvarande hopphäst började jag rida i ett rent dressyrstall så på ca 5-6 år hoppade jag i stort sett inte ett enda språng. Så nu gäller det för mig att hitta "hoppkänslan" igen. Men det är gräsligt roligt att börja hoppa igen!! Sen är det väl inte helt optimalt att börja på unghäst, men jag tror att det finns någonstans i ryggraden:D.

ja precis..menade jag också..att man kan bygga upp sitt självförtroende om man hoppar regelbundet, oavsett om det är ditt, mitt eller ngn annans :laugh:
ja det är roligt att hoppa, det tycker jag också...men på "rätt" häst då :laugh:
och personligen tycker jag det är roligare att hoppa terränghinder än banhopp.
jag har hoppat hindrerna som ses på filmen med min frieser tidigare...
haha...vilken kombination :-D

Nu var det alldeles för längesedan som jag var här inne. Gisses vad Ni hittar på mycket! :) Superkul att se alla dressyrnissar ta ett hoppsprång emellanåt. Det gillar hästarna.

Här hemma hoppar vi också för fullt. Hon går klockrent på banor 50 och 60. Nu tycker tränaren att det är dags att gå upp ett steg på tävlingarna. Vi ligger på runt 80-90 på träning men jag är en mes och kommer glida runt på den säkra höjden ett tag framöver. :D
I dressyren så går hon från klarhet till klarhet. Vi skall starta en LC:1 och en LB:1 om några veckor. Känns riktigt roligt att äntligen komma ut och visa upp en annan sida av oss.

Ingen som märkt av snubblighet? Rosie trillar konstant, i hagen, ibland när vi rider så stapplar hon till. Brukar unghästar göra så?

Vi skall starta en LC:1 och en LB:1 om några veckor. Känns riktigt roligt att äntligen komma ut och visa upp en annan sida av oss.

På 4-åringar så får man väl bara starta en klass? Eller är det klubbtävling, isf så brukar det ju inte vara så noga. :D Lycka till iaf! :laugh:

Men du menar väl inte att hon trillar omkull? För det är INTE vanligt, däremot om hon snubblar på sina egna fötter typ, kan ju vara för att hon växer o inte har kroppskontrollen helt 100 än.

Roligt att det går så bra för er. Lycka till på dressyrtävlingen.

Jag har inte märkt någon snubblighet alls hos min häst.
Om hon snubblar så pass så hon trillar omkull så hade jag nog kollat upp det hela...

Ser väldigt lovande ut! Han e så klar på ngt sätt, även i sin buslugg! ;) Ser ut att ha god ryggverkan, fina framben, skulle vilja se hur han ser ut över ett längdhinder i galopp. Har du löshoppat honom?

KL
Ikväll fick min häst nog. Sparkade av stolpen i sjhagen o gick ut. Sedan fick han SPELET ( vilket jag förstår mer än väl ). De ringde efter mig o jag kunde fånga in honom direkt. Han hade väl rejsat en 10 min! Shit så surt. Ingen skada, men hoppas han inte kommit på hur han skall ta sig ut bara. Skall ha honom ute endast halvdagar o se om han blir mindre rastlös. Som det är nu så får jag låna en box i stallet dagtid ( han står i kallstall m kompis nattetid ) så dt blir lite variation...Natt box, sjhage och stora stallet ( lite mer rörelse m folk o djur ).
I morgon skall jag ta stygnen. Har fått lugnande att ge oralt innan jag skall skritta förhand, vilket jag får börja med i morgon... Helt sjukt egentligen vad man utsätter dem för. Något han har behov av o inte får utlopp för är att rulla sig. Boxen ser ut som ett slagfält efter natten! Usch! Men jag är ändå konsekvent med vilan. Det är det enda som kommer läka honom!
/ C

Stackars både dig o hästen!:cry: Inte kul för nån inblandad men du gör ju verkligen ditt bästa för att ge honom den lilla variation han kan få. Klart du ska hålla fast vid de order du fått ang. vila o hagvistelse! Blir säkert bättre när du får gå ut o promenera honom, då kan han få beta gräs på vägen o se lite annat.

Vi var på terrängträning igår igen...Lilla Bruna är nu rutinerad Dam tycker hon o spelade överlägsen ända tills det dök upp får på banan!:eek: Tvärnit på en stock som hon hoppat flera ggr förut....:cool:

Men men här kommer iaf film på resten:

http://www.youtube.com/watch?v=wcNg5uzD2pI

Usch, ja, det är en ständig källa till dåligt samvete och oro när man har en konvalecent.
Man vill verkligen göra allt för dom!
Tänker på er!!!

KL

Vad fina era hastar ar! Jag ar valdigt avundsjuk, skulle helst producera min hast sjalv ocksa, men det ar svart med tvillingar och ingen familj i narheten som kan avlasta... han far sta kvar hos sin ryttare aret ut iaf.

Lite nya bilder pa min. Vi forsoker hitta en lamplig Hunter Trial men forst maste vi ut och plaska lite i vatten och hoppa lite diken - an sa lange har han bara hoppat de naturhinder som finns runt stallet. Men banhoppningen ar det inget fel pa! Valdigt frestande att ga for fort fram - Taaaaalamod...... :D
Vi ska inte gora de Young Horse classes som finns har i England denna sommaren/hosten utan i ar blir det lite av varje pa lag och rolig niva, sen far vi se vad han kan astadkomma under 2011/2012 beroende pa hur det gar.

Pa sista bilden ar det iaf jag som rider - star annars alltid bakom kameran sa fastnar valdigt sallan pa bild!

Joey006.jpg

Joey007.jpg

Joey008.jpg

Joey009.jpg

Joey011.jpg

Joey014.jpg

Joey019.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
60 61 62
Svar
1 233
· Visningar
86 920
Senast: skiesabove
·
Samhälle Jag postar en ny tråd för ett inlägg som nedan bör man bemöta. Först så gav du mig en varning för att jag gav ett exakt referat av vad...
71 72 73
Svar
1 449
· Visningar
78 865
Senast: turbofling
·
Kropp & Själ Okej, lite kul att jag startar den här tråden direkt efter en tråd om favoritpasta, men jag har fnurlat länge på detta. Innan ni går...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
15 598
Senast: mrkarisma
·
  • Låst
Relationer :devil: Fortsätt här..... Vi vill läsa allt, så var inte blyga, sista sidan på förra tråden finner ni här...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
115 154
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar