Del IIII Hur går det för era 06:or?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Del IIII Hur går det för era 06:or?

KL

Idag var det markarbetsträning igen. Gick bra, skritten och traven börjar arta sig riktigt bra, galoppen däremot finns en del att jobba med:laugh:.
Men, men vi kämpar på...
Känner att jag börjar få lite bättre koll på "svaga" sidan och tränaren tyckte att vi gjort framsteg:).

Några bilder från träningen idag:

DSC00390.jpg

DSC00361.jpg

DSC00369.jpg

Åh vad fint det ser ut!

KL; Min gick sin första clearround idag på 80 och 90. Hon skötte sig galant.
Filmade 80 rundan men har glömt mitt lösenord till youtube, typisk mig;).
Några bilder från 90 iallafall;
31029114.jpg

31029127.jpg
[/IMG]
31029125.jpg

Ser ju jättefint ut, happyrider! Men är hästen väldigt stor eller du väldigt liten??:laugh:

Kanon polly! Vad ridbar hon är i galoppen? Gick det lika bra i 90-klassen?

Jag behöver hitta fler clear rounder...det är ju en sak att hoppa enstaka hinder då o då men att orka galoppera en hel bana o hoppa 90 cm utan att riva är värre!:D

Vad menar du med frågetecken efter galoppen;). Ja, hon ääär faktiskt väldigt ridbar i galoppen å 90 gick ännu bättre, korten är därifrån ( filmen från 80-rundan ).

Jag känner mig så glad över min fina allroundhäst. Som kompisen som hoppar henne uttryckte det så är hon som att rida en mkt äldre häst då hon har god balans.
( För den sakens skull gööör jag inte det, utan försöker rida utifrån hennes ålder..)

Sitter bara å funderar på vad målet är i framtiden, då jag bara är hobbyryttare och inte miljonär ;).
Men vi får se!

tappsveden: härligt att det går frammåt och att ni kommer mer och mer överens.

happyrider, jättefin häst. Ser väldigt spänstig och trevlig ut.

polly p; wow, den galoppen vill jag ha på min fröken. *avis* Jag som måste ta mig fram i trav till hinderna, annars blir det ormigt..:angel:

Måste skryta lite om min fröken. :D Igår tog jag vår premiär barbacka tur :bump:, så himmla härligt. Märkte att hon vart lite fundersam, men det gick så bra. Lyssnade toppen och barbacka känner man ju verkligen att dom jobbar genom ryggen :love:
Tog lite fin trav barbacka med och det flöt så fint. Rena lyxåket :bow:

(men hon är så liten bara 164cm, när jag skulle glida av så hade min hjärna memorerat mina barbackaturer med min förra häst på 170cm och backen kom mycket snabbare än jag väntat mig :rofl: min lilla "ponny")

Ikväll ska vi på hoppträning, ska bli jättekul!

Vad menar du med frågetecken efter galoppen;). Ja, hon ääär faktiskt väldigt ridbar i galoppen å 90 gick ännu bättre, korten är därifrån ( filmen från 80-rundan ).

Jag känner mig så glad över min fina allroundhäst. Som kompisen som hoppar henne uttryckte det så är hon som att rida en mkt äldre häst då hon har god balans.
( För den sakens skull gööör jag inte det, utan försöker rida utifrån hennes ålder..)

Sitter bara å funderar på vad målet är i framtiden, då jag bara är hobbyryttare och inte miljonär ;).
Men vi får se!

?-tecknet stod för att du har "gnällt" lite över galoppen tidigare ju!:D Men här såg hon så himla balanserad ut o orkade jättebra så därför...

Ska kompisen tävla henne ngt "på riktigt" i hoppning?

Måste du ha ett mål långt fram? Kan du inte bara hänga i nuet o utbilda henne o dig själv o ha roligt så blir det som det blir? Jag VILL ju rida 4-års championatet men jag måste ju inte...kanske inte hinner kvala henne o jag tänker ju inte forcera hoppningen så hon blir less. Om jag inte hade tävlingsambitionerna själv så skulle jag bara köra på o tycka att jag hade en härlig häst!:banana:

Huve´t på spiken, tack;)!
Jo, visst vill jag bara njuta å ha kul. Kompisen kunde visst tävla och ta henne på hoppeträningarna nu men det är ju lite hur mycket jag vill lägga för det "rinner" iväg kulor då om jag samtidigt vill träna dressyren själv.
Har nu en eventuell plan att synka med "min" tränare att hon och hennes man visar ( han är hoppryttare ).
När jag frågade så var väl hennes reaktion att det inte borde vara så mycket alls att "göra" på min häst.
Fördelen med henne är också att man kan ha en givande dialog i samarbetet+att hon kan lossa och fixa lite bitar där det behövs mer känsla än jag har vilket gynna fortsatt utbildning..
Skojade bara om frågetecknet, trodde du skrivit fel, sen har vi ju arbetat på det ( tack för bla dina tips om mycket skogsgalopp:).)
Förresten Novali, berätta storyn om din häst, jag kommer inte ihåg riktigt? Var det en Lipton eller vad var det?

Så fina ni är!:)

KL
Alla ni har väldigt fina hästar!
Min står där han står i sjukhagen:crazy:. Håller sig i skinnet o det är det enda jag tänker på nu ( o feberfri o magen ok ).
Men när man ser er känner jag att : åhh, vi kunde oxå vart på p&j... För en jäkla vrickning i hagen...Jag är inte bitter;).. Jag gläds med er!:laugh:

En i stallet frågade om jag ville hjälpa dem med deras dressyr ( D ) ponny. Tror jag skall nappa på det..Får jag va med o lägga in bilder här då?;)

Kul att ni håller er uppdaterade!:)

Jo jag förstod att du skojade, men det är ju så förbenat svårt att förmedla i text när man blinkar med bägge ögonen!:D

Låter som en bra plan för dig med din tränare/hennes man! Är ju kul att ha ett mål även om planen sen spricker. O vem vet, du kanske "förstår" till slut att du mycket väl kan visa henne själv!;) (för det tycker jag...har ju sett dig rida på film o det duger MYCKET väl till kvalitén!)

Storyn om Majken är följande:

Uppfödd av känd uppfödare som i många år avlat hopphästar men använt sig av egen hingst. Alltså en hingst med gröna papper har betäckt ston med gröna papper men han var ju inte godkänd. Så under perioden när uppfödaren fortfarande var pigg o kry så ID-kontrollerade han fölen som då fick grå papper men med registrerad stam. Han hade flera hingstar som han använde genom åren, en fullblods hingst som också lämnat mängder av hopphästar tillsammans med stona som alla var e Irco Marco-Mix. Den hingst som är pappa till min häst hade han köpt in som unghäst, den var e. Castor-Elberton (Nimmerdor) och mamman till min häst är då e. Irco Marco-Mix. Så hon har idelt ädelt hoppblod i ådrorna o bör nog kunna bli rätt käck i både hoppning o fälttävlan.

Men sen hände nåt så uppfödaren slutade ID-kontrollera fölen, jag gissar att han blev gammal o fick för många hästar på lager så pengarna räckte inte till. Min häst är inte ID-kollad men han hade järnkoll på vilka mammor o avkommor som hörde ihop och han visste även vilka hingstar som betäckt under det år som fölet avlats.

I november förra året hände nåt ytterligare o han fick djurförbud. Min häst o 1 till köptes av ett par som sen tidigare kände uppfödaren o tyckte det var synd att fina hästar skulle gå till slakt. Jag hittade henne på en liten annons på Hästnet o åkte dit o tittade....hon var så mager o ful att hur jag än försökte så kunde jag inte få nån känsla för att köpa henne...så jag åkte iväg...men efter 100 meter ringde jag o sa att jag skulle ha henne för jag kunde ju inte låta henne fara runt hos en massa folk bara för att hon var billig! Hos mig skulle hon ju få stanna iaf...hämtade henne dagen därpå, hon gick rakt på transporten o mitt hjärta smälte...har gillat henne skarpt sen dess!:love:

KL

Skulle lilla J idag. Hon kröp ur skinnet. Skulle galoppera på stället, nocka mig och jag vet inte allt hon höll på med.
Men det går iallafall att rida ut på henne utan problem nu ;)

Skönt ändå att det går åt rätt håll! Jag förstår verkligen om det känns frustrerande att läsa om andras 4-åringar på samma gång som man verkligen VILL läsa om andras 4-åringar!:D

Det är klart att du o ditt 06-substitut är välkomna här!;):D

Nja, inte boxvila men hon hade 1,5 & 2 grader på bakbenen och så var det nått med ryggen :(

Ser ju jättefint ut, happyrider! Men är hästen väldigt stor eller du väldigt liten??:laugh:

He, he tror inte att varken jag eller hästen är speciellt små/ stora.
Men när jag tittar på fotona får jag ändå känslan av att jag ser lite liten ut, men det känns absolut inte så... Jag= 166cm, Pållen= 170cm.:)

Ser hemskt trevlig ut din häst. Skulle nästan kunna ta den för äldre...
Mycket fin galopp och härlig inställning. Ser lovande ut inför framtiden!:)

Ok, vad skönt att du får börja rida! Men det är inte så lätt att hänga med när du skriver för sist skrev du att hon kanske inte skulle gå att rida mer pga skadans natur....

Var ju på hoppträning igår, gick riktigt skapligt. Det går frammåt för var gång och poletten ramlar ner bit för bit. ;)

Tränaren undrade om jag hade funderat någonting på kvaliten i höst. Det har jag naturligtvis gjort, (vem har inte det?) men jag talade om att jag lagt det på hyllan då jag inte tyckt att hon varit tillräckligt långt framme i sin utbildning och så.
Men tränaren höll inte med riktigt. Hon tycker visst vi kan satsa på det, ha det som mål och det är inte alls omöjligt. Varför inte frågade hon, " Hon hoppar fint och rör sig bra, det är en jättefin häst du har" :love::o:eek: Det vore skitkul rent ut sagt. Så gissa vem som ska "lägga om" sina planer.

Sen får vi se hur det blir när det närmar sig och allt. Framför allt så "måste" jag ha någon som vill ta hoppningen på henne. (jag tycker det är allderles för högt :angel: därav min skräckblandade förtjusning)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
56 57 58
Svar
1 147
· Visningar
82 098
Senast: gammalek
·
Samhälle Jag postar en ny tråd för ett inlägg som nedan bör man bemöta. Först så gav du mig en varning för att jag gav ett exakt referat av vad...
71 72 73
Svar
1 449
· Visningar
78 759
Senast: turbofling
·
Kropp & Själ Okej, lite kul att jag startar den här tråden direkt efter en tråd om favoritpasta, men jag har fnurlat länge på detta. Innan ni går...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
15 385
Senast: mrkarisma
·
  • Låst
Relationer :devil: Fortsätt här..... Vi vill läsa allt, så var inte blyga, sista sidan på förra tråden finner ni här...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
115 050
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar