Del IIII Hur går det för era 06:or?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Del IIII Hur går det för era 06:or?

Min plan för min häst är att visa på kvaliten den 5-6 sept (tror jag det var) i Skövde. Detta egentligen bara för att ha ett mål med min ridning och förhoppningsvis få bekräftat att man ligger någorlunda i fas med åldersgruppen.
Jag behöver något att träna inför eftersom jag vet att jag är lite "försiktig" med min häst. Det var likadant inför treårs, hade jag inte haft som mål då, godkänt ridprov så hade vi nog skrittat i lina fortfarande:D.
Sen tycker jag ju också att det är så fruktansvärt kul att träna...

Skulle man sen mot förmodan lyckas kvala in till 4:års championatet så blir det en rolig bonus helt enkelt.

:D. Me like!
Det är bara det att jag vill inte visa själv. Mina nerver håller inte för det..
Och visst är det underbart kul att träna!

Japp, 3 felfria(utav max 7 försök) 1meters-hoppningar :). Jag har inte börjat kvala än då jag har en import och måste fixa med ID-kontrollant, registrering etc... Men det är långt kvar så jag känner ingen brådska :D

Vad gäller kvalitén så vet jag inte...

Min plutta fyller 4 idag! Hurra, hurra, hurraaa! :banana:

Tog lite födelsedagsbilder, men tyvärr är hon ju 0% muskler och 100% fett just nu plus att jag inte är så bra på att ställa upp hästar så de visar sig från sin bästa sida och fotografen är min icke-hästkunniga sambo som inte vet vad som är en bra eller dålig hästbild... men här är iaf bilderna.

Fler bilder finns att se här: http://www.pixbox.se/alb_show_id1156880_page11.html

forts.

kl

Idag var det då tävlingsdebut för min lilla fröken. Lokal 80 cm i Surahammar. Hon hoppade felfritt utan problem, jag är sååå lycklig :bump: Visst finns det lite att slipa på, men mitt mål som var en enkel och okomplicerad runda lyckades vi verkligen nå. Film kommer!

När jag köpte hästen så tänkte jag att det kunde vara kul o visa i kvalitén, försöka kvala etc men nu är jag inte så säker på om jag vill det längre...Om man bestämmer sig för att göra det så får man ju en press på sig. Även om min häst tex inte är inriktad på hoppning så måste han ju sättas i träning regelbundet ifall han ska visas och i dagsläget är han ju helt färsk i det. Gångartsmässigt finns det ju en del att ta fram men är jag själv nervös så kommer det säkert bara bli pannkaka av visningen så jag vet faktiskt inte om jag kommer att visa eller inte. Poängen följer ju med hela livet och det är ju inte bara hästen som ska ha god dagsform, visaren/ryttaren bör ju ha det med :D och jag blir ju så nervöööööös inför sånt där.

supergrattis!! :laugh:

hopp_o_galopp - fin! är ju så fint med bläs och strumpor!

Tessalonica - vad duktiga ni är!

Idag fick han testa att hoppa igen (och det blåste massor ute samtidigt)

skutt skutt

Tack så mycket! :)

Vad duktig han är - din "lilla" skrutt! Blir nog en finfin hopphäst också (förutom dressyrhäst, menar jag)! :)

Shit va fin han är! Du kommer hinna få honom färdig till kvaliten! Du kan ju visa honom löshoppad annars om du inte tror han blir färdig.:)

Han e´ju bara så fiin:d.

Precis som du skriver så är det ju inte bara hästen som ska vara förberedd för kvalite´n.
Jag har inte ens en tanke på att visa själv utan det lejer jag bort OM det skulle vara aktuellt med visning..

Men vi får se..

Har idag varit ute och ridit på bettlöst. Ett sidepull som påminner gga mycket om en grimma, typ, ingen lysande ide´...
Hoppade på detsamma häromdagen, det funkade men styrbarheten är sisådär.
( Hade min dotter till att fota men där inte jag är mer än halshuggen så kom bara bakbenen i landningssprånget med, jag som tänkte bildbevisa att jag faktiskt vågar skutta, å nästan rätt högt med...)
Ja, ja, hon vart snäll men får inte till någon ändamålsenlig form tycker jag..hrmm..
Får väl rikta in mig på enbart mulleridning och kanske lite klättring när jag rider på det?
Ska testa lite med bett imorgon så det går att styra runt på clearrounden om hon ska vara med..
Men måste vila munnen lite iom vargtandsborttagning...

*KL*

Kul att läsa om alla hästar och hur det går för er! :laugh:

Har lite brydderier på hur jag ska göra med vila eller inte vila... och tänkte höra hur ni planerar att göra.

Hon rids inte hårt, kommer ut 4 dagar i veckan varav ridhus med tränare 1 gång av de fyra. Resten av tiden går dom ute dygnet runt när det är väder för det. Kommer in när det är regn eller så.

Men hon känns pigg och glad. Frågan är om jag kan köra på på samma sätt över sommaren också och bara peta in en vecka vila någon gång här framöver och sen låta henne få en längre vila senare i höst?

Hur planerar ni att göra? När hade er häst senast vila? Hur länge vilade den då och när kommer den få vila igen?

KL

Disa har trimmats av min stallkompis den senaste tiden då jag inte varit i ridbart skick, så här ser det ut när de hoppar för femte gången:

http://www.youtube.com/watch?v=mLZFQVafFRI

Om en vecka åker Disa till sina uppfödare för utbildning och uppladdning inför kvalitets, de kommer att sköta om visningen också. Vi siktar på uppsutten hoppning, men får se hur det blir när anmälan väl ska in. Får också se vilken visningsplats vi väljer.

Disa vilade tre veckor i början av februari, två veckor i april och kommer troligtvis att vila en period i juli också. Hon har arbetats cirka fyra dagar per vecka varav ett pass avsuttet (tömkörning).

Tack ni!

Idag när jag red på en annan utebana så stog det hinder framme på runt 120-130...jag höll på o dö när han tog sats mot det ena i full galopp (han trodde väl han skulle hoppa han) jag fick lixom dra iväg han därifrån så han bockade iväg åt en annan riktning. :o tror jag såg mitt liv passera i revy där...fy fasiken...jag som knappt vill hoppa 50 cm. Jag höll mig på ett säkert avstånd efteråt.

*kl*

Här kommer lite nytt från oss :) Bebis var otroligt trött i hagen haha!
Vi fortsätter att skrutta i skogen och leker bergsgetter och jobbar med att hitta bra tempon i trav och galopp vilket funkar rätt bra! Hoppade lite ris i skogen sist och satan ni! Min bebis hon tyckte minsann att det var sjuukt skoj! Tänkte travhoppa men nehe sa Fendi, när man hoppar ska det vara galopp :D

dsc01263_88907722.jpg

kl

Ni har så fina hästar allihop och ni är riktigt duktiga!
Jag håller ju mest till i 07 tråden men jag håller på att rida in en arab som är en 06. Red lite på henne i höstas men i vinter har hon stått så nu har vi börjat om från början igen så hon är ett år efter. Men mognads mässigt har hon inte riktigt varit redo förrän nu. Så nu har vi travat själva:)
Här är en liten bild på Myran.
31003640.jpg

Vilken mysig bild! :laugh:

Lycka till med inridningen, just de där första gångerna är gånger som i alla fall jag kommer ihåg särskillt bra. Första gången jag hoppade upp och skrittade utomhus, första traven, galoppen osv.

Fortsätt gärna att skriva om er här, bara roligt och bra att höra att alla inte är ute och tävlar för fullt med sina 06ór.

(Blir väll lätt så att dom som inte kommit så långt drar sig för att skriva, eftersom "alla andra" är så långt före.)

kl

Idag är jag så stolt öve rmin tjej att jag skulle kunna spricka! Jag och en kompis tog oss ut på en lång tur idag ca 1.5 timme. Hon har inte velat galoppera med mig på ryggen förut, kanske har hon iten haft styrkan att göra det. Men idag! Då tog vi hela 3 långa galoppsträckor och hon gjorde inget annat utan bara galopperade! Världens underbaraste känsla! Sen har vi hoppat jättehopp över ett dike. Idag är hon värd miljarder!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
56 57 58
Svar
1 147
· Visningar
82 097
Senast: gammalek
·
Samhälle Jag postar en ny tråd för ett inlägg som nedan bör man bemöta. Först så gav du mig en varning för att jag gav ett exakt referat av vad...
71 72 73
Svar
1 449
· Visningar
78 759
Senast: turbofling
·
Kropp & Själ Okej, lite kul att jag startar den här tråden direkt efter en tråd om favoritpasta, men jag har fnurlat länge på detta. Innan ni går...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
15 385
Senast: mrkarisma
·
  • Låst
Relationer :devil: Fortsätt här..... Vi vill läsa allt, så var inte blyga, sista sidan på förra tråden finner ni här...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
115 050
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar