Del II Valp 2022

Andra löpet är på sluttampen också, skönt när det är över för jag tycker det är så trist. Henne märker man ingenting på som tur är.

Kanske att hon blivit lite lugnare och går undan lite och lägger sig? Men tolkar det också som att hon bara blivit lite äldre och inte följer oss vart vi än går längre 😄

Hon lär väl vara i höglöp nu om hon nyligen har slutat blöda?
 
Kom en hare skuttande mot oss idag, när den var typ 10 meter ifrån vek den av och drog ut på åkern. Harry såg den inte öht 😂
Hunden med koll 😁
IMG_20230526_195008.jpg
 
Nu är jag lite nervös in för kursen i morgon :nailbiting:
Tänk om det är massa stora hundar med så Harry ballar ur fullständigt, ylskäller, skapar kaos och stör alla 😅
Han är ju alltid smått hysterisk och överexelterad på nya platser.
Tur det är en gammal klubbkompis som är kursledare, hon vet ju att jag åtminstone haft bra ordning på mina hästar 🙄
 
Det har varit en väldigt intressant och lärorik dag!
Harry var så duktig 😍
Han var tvärtemot de andra hundarna. När vi stod och pratade utanför bilarna ylade han konstant, när vi gick iväg drog de andra hundarna igång konsert och Harry var tyst. Meningslöst att yla om ingen är utanför ju 😁

Var lite tveksam första spåret men när han fattade vad han skulle göra gick det jättebra! Klöven var dock äcklig och ointressant. Andra som var lite längre gjorde han superbra, blev mer självständig och fick upp lite tempo, tills jag trodde vi gått fel och ledde av honom åt fel håll 🙃
Men tillbaka igen så tog han upp spåret och hittade klöven, han visar oss den bara, vill inte röra den själv 😆
Men det var så kul och så bra med en aktivitet som bromsar honom. Han vill ju annars bara skena rätt fram.
Fick ta med oss en klöv hem och i veckan ska jag köpa blod. Sen ska vi lägga spår 😁
Min morbrors lilla skog kommer vara perfekt för oss.
Image.jpeg
 
Det har varit en väldigt intressant och lärorik dag!
Harry var så duktig 😍
Han var tvärtemot de andra hundarna. När vi stod och pratade utanför bilarna ylade han konstant, när vi gick iväg drog de andra hundarna igång konsert och Harry var tyst. Meningslöst att yla om ingen är utanför ju 😁

Var lite tveksam första spåret men när han fattade vad han skulle göra gick det jättebra! Klöven var dock äcklig och ointressant. Andra som var lite längre gjorde han superbra, blev mer självständig och fick upp lite tempo, tills jag trodde vi gått fel och ledde av honom åt fel håll 🙃
Men tillbaka igen så tog han upp spåret och hittade klöven, han visar oss den bara, vill inte röra den själv 😆
Men det var så kul och så bra med en aktivitet som bromsar honom. Han vill ju annars bara skena rätt fram.
Fick ta med oss en klöv hem och i veckan ska jag köpa blod. Sen ska vi lägga spår 😁
Min morbrors lilla skog kommer vara perfekt för oss.
Visa bifogad fil 120001

Kul att ni gillade det! Håller med om att det är en bra aktivitet, min hund är aldrig så nöjd som efter ett spår 😍
 
Kul att ni gillade det! Håller med om att det är en bra aktivitet, min hund är aldrig så nöjd som efter ett spår 😍

Ja, det var verkligen jättekul 🤩
Har fått okej från morbror att använda hans skog för spår. Bor nära så det blir ju perfekt!
Harry kanske inte kommer ha uthållighet att få så långa spår som krävs för tävling men det gör inget. Det räcker bra att ha det som en rolig aktivitet hemma 😊
 
Ja, det var verkligen jättekul 🤩
Har fått okej från morbror att använda hans skog för spår. Bor nära så det blir ju perfekt!
Harry kanske inte kommer ha uthållighet att få så långa spår som krävs för tävling men det gör inget. Det räcker bra att ha det som en rolig aktivitet hemma 😊

Jättebra att ni har en skog ni kan lägga spår i, det ska vara så enkelt som möjligt. Det är lite tidskrävande bitvis tycker jag men man behöver ju heller inte göra det så krångligt 😊 Jag la ett spår förut som vi ska ta ikväll, ska bli kul att se hur hon tar sig an det.

Vi har också bara tänkt använda det som en aktivitet hemma, har dock tänkt gå anlagsprov så får vi se sen om vi fortsätter men det beror nog mest på mina helt obefintliga tävlingsnerver 😄
 
Jättebra att ni har en skog ni kan lägga spår i, det ska vara så enkelt som möjligt. Det är lite tidskrävande bitvis tycker jag men man behöver ju heller inte göra det så krångligt 😊 Jag la ett spår förut som vi ska ta ikväll, ska bli kul att se hur hon tar sig an det.

Vi har också bara tänkt använda det som en aktivitet hemma, har dock tänkt gå anlagsprov så får vi se sen om vi fortsätter men det beror nog mest på mina helt obefintliga tävlingsnerver 😄

Ja, det är ju ett litet projekt. Men jag får passa på att ta en fika eller hålla en träning för kusin med ponny under tiden 😁

Harry sov en timme när vi kom hem, nu är han lika vild som vanligt igen 😆
 
Harry har träffat damerna igen 😁
Gick så himla bra idag, han har varit lite mesig men idag lossnade det ordentligt. Blev bästis med schnauzern 😍
Vavvan är lite surare men Harry kom på att om han är tillräckligt irriterande blir hon arg och jagar iväg honom och det är ju superkul!

IMG_20230529_200050.jpg
 

Liknande trådar

Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
22 23 24
Svar
462
· Visningar
12 431
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 035
Övr. Hund Vi är många här på Buke med trimmraser. Och trimpälsar är ju en hel vetenskap! Så jag tänkte vi kunde ha en tråd med fokus på deras...
2
Svar
30
· Visningar
2 035
Senast: Jeps
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
17 520
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare
  • Föräldrar till barn som rider

Omröstningar

Tillbaka
Upp