Del II Valp 2022

Poolhäng hos pudelkompis 😍
Imponerad att Klantus del Klumpensson inte ramlade ner i poolen 😂 Helt otroligt att en så liten hund som mest består av långa ben kan vara så himla lunsig 😆
Om två veckor blir han ett år 🎉
IMG_20230521_153833.jpg
 
Oskar har varit med på sitt första styrelsemöte.
Han hade tre barn att leka med i stora salen och varvade det med att tillbringa tid i ett par knän.
Men halvannan timme på möte slet ut honom. Nu ligger han under en fleece och sover djupt.
 
Sprungit på terrängbanan i solen ☀️💚
Helt underbart väder!
Träffade på våra kompisgrannar på vägen hem, Harry hälsade glatt och under tiden vi pratade passade han på att lägga sig ner och chilla.
Funderar på att anmäla oss till prova på viltspår på söndag, kanske kan vara roligt för lilla Sniff 😁
IMG_20230522_114453.jpg
 
Så skönt att Harry är en sjusovare 😍
Finns fördelar med att han aldrig sover på dagen. Slocknar i soffan klockan sju, sen en motvillig rastning innan vi går och lägger oss och så sover han tills vi väcker honom 😁
Igår var han ute 22.30 och sov som en liten gris till 9 på morgonen ❤️
Önskar jag kunde få sovmorgon 😆 Stella vaknar typ kl 04 så fort jag rör mig, då tycker hon vi ska gå upp😱
 
Önskar jag kunde få sovmorgon 😆 Stella vaknar typ kl 04 så fort jag rör mig, då tycker hon vi ska gå upp😱

Jag hade dött 😅
När jag jobbar dag går jag upp 05.15, då går Harry och lägger sig i katthuset i hallen och tjurar. Där ligger han under tiden jag gör mig iordning, tvingar ut honom på liten promenad vid 05.40, sen gömmer han sig under täcket tills husse ska åka och kör honom till hundvakten 😁
 
Jag hade dött 😅
När jag jobbar dag går jag upp 05.15, då går Harry och lägger sig i katthuset i hallen och tjurar. Där ligger han under tiden jag gör mig iordning, tvingar ut honom på liten promenad vid 05.40, sen gömmer han sig under täcket tills husse ska åka och kör honom till hundvakten 😁
Stella håller sig men sätter sig och viftar på svansen när jag rör mig. När klockan närmar sig 7 och jag rör mig lägger hon sig på mig 😂
Gladast är hon när jag går upp 4.30 och vi ska ut på promenad 🙈
 
Stella håller sig men sätter sig och viftar på svansen när jag rör mig. När klockan närmar sig 7 och jag rör mig lägger hon sig på mig 😂
Gladast är hon när jag går upp 4.30 och vi ska ut på promenad 🙈

Så fort jag vaknar till lite o vänder mig eller nått ser jag ett litet ansikte titta upp över kanten på sängen o hör svansen slå.
Vid det laget gäller det att ignorera om man vill sova mer eller så viskar man "hej"
Och då kommer han i full fart! Uppifrån från ett kaninhopp, rakt ner på mig, gnider hela sig utmed mitt ansikte. Pussas, sprattlar, tassar o svans i ansiktet 😂😂🤣
Och då är man vaken sen!
 
Stella håller sig men sätter sig och viftar på svansen när jag rör mig. När klockan närmar sig 7 och jag rör mig lägger hon sig på mig 😂
Gladast är hon när jag går upp 4.30 och vi ska ut på promenad 🙈

Det var ju snällt ändå 😁
Harry kan väcka oss ibland om han behöver ut och skita. Då slår han oss i ansiktet med tassen tills vi vaknar, då slickar han helt hysterisk, tjoho, du är vaken 🥳
Det gör svinont, konstigt att man vaknar 🙄😂
 
Lova väcker mig på natten ibland genom att hoppa ner från sängen, springa runt och skälla på mig. Ibland om det är panik och hon måste ut och ibland när det är något mystiskt utanför huset som hon måste ha hjälp att undersöka. 🙄

Numera sover hon (oftast) tills vi går upp och ibland ligger hon kvar längre, om hon tycker att vi vaknar för tidigt. T ex kan det vara ok att gå upp och umgås med husse en stund medan han äter frukost strax efter 05.00 och kanske tigga till sig något ätbart. Men sen vill hon sova några timmar till!
Om jag tvingar upp henne för att t ex åka till stallet runt kl 07.00... Då är hon INTE nöjd. 😂
Sen beror det mycket på vädret också. Nu när det är ljust ute och vi har fint väder, då går hon gärna upp tidigare. Är det mörkt, kallt och regnigt, då vill hon sova hela dagen. 😁
 
Screenshot_20230523-155242.png

Äntligen är hon sig lik! Har ätit bättre i någon dag och är full av energi. 🥰
Kompisen var glad över att skäggis ÄNTLIGEN ville leka ordentligt igen.

Jag var en sväng till klubben och tränade NW och lite lydnad tidigare idag. Snart ska vi tillbaka dit, för jag såg att det är skotträning idag. Bäst att passa på och vara med någon gång innan det är dags att göra MH/BPH. Några av Lovas syskon har redan gjort det, men jag ville vänta pga magproblemen och skendräktigheten. Nu kanske jag vågar anmäla mig. 😁
 
Mötte en Wachtel när vi var ute förut. Harry gruffade lite och den skällde tillbaka, då blev Harry rädd och drog igång en siren av ylskäll 😅
På vägen hem mötte vi en annan stor, röd hund. Harry spände sig direkt men denna var superlugn och snäll. Stannade och pratade lite med ägaren och Harry fick gå fram och hälsa. Den brydde sig inte alls om att Harry skällde lite och lät honom lukta och undersöka. Harry slappnade av och kunde sitta lugnt bredvid mig när jag pratade klart med ägaren.
Nu är ju såklart inte tanken att han ska få hälsa på alla men just idag när han blev så rädd kändes det jättebra att vi fick avsluta promenaden med ett trevligt möte där han fick positiva känslor 😊
 
Skotträningen gick super! När de första två skotten small till, vände hon på huvudet och tittade dit, vände tillbaka och fokuserade på godisen jag lagt framför henne. Efter fem skott med längre paus, körde de en serie med fem tätt efter varandra. Då kampade vi lite med favoritleksaken och hon sket fullständigt i allt vad skott hette. :love:
Men... Hjälp! Nu har jag anmält oss till MH om några veckor! 😱 Hur ska det gå? Jag har aldrig gjort sådant förut.
 
Så fort jag vaknar till lite o vänder mig eller nått ser jag ett litet ansikte titta upp över kanten på sängen o hör svansen slå.
Vid det laget gäller det att ignorera om man vill sova mer eller så viskar man "hej"
Och då kommer han i full fart! Uppifrån från ett kaninhopp, rakt ner på mig, gnider hela sig utmed mitt ansikte. Pussas, sprattlar, tassar o svans i ansiktet 😂😂🤣
Och då är man vaken sen!
Precis samma här 😂😂 dendär svansen 🙈 brukar muttra ”gå å lägg dig” så gör hon det iallafall 😁
Mina corgisar fick jag väcka 😂😂 denhär sover aldrig tror jag 😮‍💨
 

Liknande trådar

Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
22 23 24
Svar
462
· Visningar
12 428
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 033
Övr. Hund Vi är många här på Buke med trimmraser. Och trimpälsar är ju en hel vetenskap! Så jag tänkte vi kunde ha en tråd med fokus på deras...
2
Svar
30
· Visningar
2 034
Senast: Jeps
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
17 520
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp