Del II Valp 2022

Enda bilden jag lyckades ta på henne 😆
IMG_20230518_163142.jpg
 
Kan du inte testa något supersmarrigt?
Harry fick RC mousse för valpar och digivande tikar när han dragit ut tänder. Bra energivärde och väldigt gott!
Hon får egentligen inte äta något annat än RC Gastrointestinal Low Fat eller Hill's i/d Low Fat pga pankreatiten. Det kanske är mer fett i valpmat?

Men snart blir jag desperat och testar vad som helst! Lite kokt kyckling funkade ok en kväll, men nu är det blä.

Kan tillägga att vi hade börjat vänja över henne på rå mat och färskfoder igen, men det rör hon inte alls just nu. Antar att det råa känns äckligt om hon redan mår illa? Men annars tackar hon aldrig nej till lite rå köttfärs.
 
Hon får egentligen inte äta något annat än RC Gastrointestinal Low Fat eller Hill's i/d Low Fat pga pankreatiten. Det kanske är mer fett i valpmat?

Men snart blir jag desperat och testar vad som helst! Lite kokt kyckling funkade ok en kväll, men nu är det blä.

Kan tillägga att vi hade börjat vänja över henne på rå mat och färskfoder igen, men det rör hon inte alls just nu. Antar att det råa känns äckligt om hon redan mår illa? Men annars tackar hon aldrig nej till lite rå köttfärs.

Ja, det är det säkert.
Så typiskt.
 
De där små segrarna! 🤩
Jag vi tränade lite nu på kvällen och jag lurade i henne några små bitar torkad lunga. Torrfoderkulorna tog hon bara in i munnen och spottade ut. Sen kom jag på att hon kanske tycker att bitarna är för stora och hårda (om hon nu är känslig för konsistenser och att ha saker i munnen just nu). Testade att krossa några stycken och fick i henne iaf ca 15 kulor! 🥳 Betydligt mer än ingenting. Sen ville hon inte ha mer, men men.
 
I morgon åker vi på mini-semester och lille hunden följer med!
Det blir första gången till fastlandet så 1 timme i bilen på färjan först (får se hur han reagerar om vi tar ut honom eller inte på deck, det är ju rätt bullrigt så tror inte det) och sedan ca 2h bilfärd norrut till en resort på stranden där vi bokat 2 motell-rum (min mamma med man är här i Aus på besök) i 3 nätter. Kul att hunden får följa med, motsvarande ca 100kr extra i städavift bara.

Ska bli så kul!

Foto, screenshot från video härom morgonen 🤣

Screenshot_20230520-131231_Video Player.jpg
 
IMG_20230521_125232681_HDR.jpg

I natt sov hon hela natten! 🥳 Inget bök, stök, springande eller gnäll. Så skönt för oss alla tre!

Nu verkar hon vilja hoppa över lagerblad i nosework och gå direkt på lavendel. Lär sig doften självmant genom att springa runt med torkad lavendel i mustaschen. 😂
 
Så skönt att Harry är en sjusovare 😍
Finns fördelar med att han aldrig sover på dagen. Slocknar i soffan klockan sju, sen en motvillig rastning innan vi går och lägger oss och så sover han tills vi väcker honom 😁
Igår var han ute 22.30 och sov som en liten gris till 9 på morgonen ❤️
 
IMG_20230521_145144247_HDR.jpg

Husse och matte fixar insynsskydd/rosenspaljé vid altanen (så mattes födelsedagsrosor har ordentligt med klätterställning att leka på).
Lova säger att vi fixar en rolig grävgrop för henne att leka i. Den är inte alls till för rosor, så det så! :mad:
 

Liknande trådar

Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
22 23 24
Svar
462
· Visningar
12 424
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 033
Övr. Hund Vi är många här på Buke med trimmraser. Och trimpälsar är ju en hel vetenskap! Så jag tänkte vi kunde ha en tråd med fokus på deras...
2
Svar
30
· Visningar
2 034
Senast: Jeps
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
17 520
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp