Del II Valp 2022

Harry fick träffa sin pudelkompis igår igen 😁
Lite dåligt drag i henne men roligt ändå!

Kom igen nu tanten!
IMG_20230513_211035.jpg


Hon har en leksak i fårskinn som han älskar! Måste försöka hitta något liknande till Harry.
https://www.instagram.com/reel/CsMc3G-otcs/?igshid=MzRlODBiNWFlZA==
 
IMG_20230515_130507396.jpg

På fm gick vi runt en sjö i närheten. Jag lyckades peta i fröken typ 0,5 dl torrfoder under promenaden. 🥳 Woho!

Det där med att "dra ner på maten när hunden är skendräktig", det sköter hon visst själv. :meh:
Alldeles för bra. Suck. Hon behöver inte gå ner i vikt. Snarare tvärtom.

Ikväll är sista tillfället på noseworkkursen. Undra om hon kommer ha lust att göra något eller om hon kommer vara som hon är hemma; totalt osugen på all form av träning. 😂
Igår kväll fick jag iofs till några sök när husse hjälpte till att gömma doften. Då var hon taggad och ville söka, men inte äta sin belöning.
För några dagar sedan tittade hon bara på mig som att jag är dumt i huvudet när jag tyckte att hon skulle leta eukalyptus. "Varför då? Jag vill bara ligga hemma och tycka synd om mig själv och banta, för jag är en ätstörd mupphund."
 
Inspirerad av vår kurs har jag lagt två spår idag som vi tog nu på kvällen. Tyckte det gick bra förutom att vi trasslade in oss i linan och jag ramlade och slog benet i ett nedfallet träd 😅 De har nyligen gallrat ur skogen och lämnat all sly och småträd kvar, inte helt optimalt för oss och vår långa lina 🤣
 
Inspirerad av vår kurs har jag lagt två spår idag som vi tog nu på kvällen. Tyckte det gick bra förutom att vi trasslade in oss i linan och jag ramlade och slog benet i ett nedfallet träd 😅 De har nyligen gallrat ur skogen och lämnat all sly och småträd kvar, inte helt optimalt för oss och vår långa lina 🤣
Mitt "gillande" gällde bara den första delen. Ogilla på att du ramlade och slog dig. 🥺
 
Tjoho! Vi fick diplom för genomförd kurs och fick prova på hur ett doftprov går till. Det var alltså inget officiellt doftprov, men med samma förutsättningar. Hade det varit på riktigt, hade vi blivit godkända! 🥳
Hon jobbade på bra idag. Träningslusten vaknade till liv när vi kom till Brukshundklubben. 😍
 
Jahapp. Nu är vi hos doktorn igen. Jag kan inte peta i henne tillräckligt med mat och idag har hon kräkts pga tom mage. Gått ner en del i vikt senaste veckorna. Nu väntar lite vätska, medicin mot illamående och ev galastop, om veterinären vågar ge det. Hon skulle läsa på om det är dumt att ge när Lovis nyss hade akut pankreatit, för den är tydligen oljebaserad.
 
IMG_20230516_144440710_HDR.jpg

Min lilla Quasimodo. ❤️
Nu är vi hemma med ordentligt med vätska i nacken, sprutan mot illamåendet fungerar och hon har ätit lite mat. Det blir Galastop också, så jag hoppas att det fungerar och att hon blir sig själv och börjar äta normalt igen. 💕
 
Tränar ”rally” en gång i veckan, dvs åker till klubben, tittar på skyltarna, jobbar på att han ska lugna ned dig och inte nosa/skälla/kolla på andra som tränar. Slutar när det går okej att kommunicera och åker sen hem. Skyltarna står där de står, men vi går lite bakom och framför och runt omkring istället.
 
Tränar ”rally” en gång i veckan, dvs åker till klubben, tittar på skyltarna, jobbar på att han ska lugna ned dig och inte nosa/skälla/kolla på andra som tränar. Slutar när det går okej att kommunicera och åker sen hem. Skyltarna står där de står, men vi går lite bakom och framför och runt omkring istället.
Vi hade också en sån period i vintras, typ lasta ut, leka på parkeringen och stoppa in i bilen igen. Möjligtvis så kunde vi leka oss fram till grinden där man går in på plan. 😅
Men vi såg ljuset så småningom och kom igenom det. Kul med unghund o.s.v.
 
Tagit en cykeltur på 25 minuter. Perfekt väder för det! Så skönt att kunna aktivera på det sättet när tiden inte riktigt finns för en längre promenad i eftermiddag 👍
 
När en strumpa är försvunnen..
IMG_2632.jpeg

Han har börjat sprätta efter han bajsat/kissat 😁 ser ut som han joggar på stället och jag börjar typ skratta varje gång 😅
Han är verkligen ALLT jag önskat ♥️ (sorry jag tjatar)
Min mor sa igår ”blir du aldrig arg på honom?”
Nej, varför skulle jag? Kärlek räcker. Blir aldrig arg på min äldre hund heller. Det ger inget.
De gör aldrig nått för att vara dumma.
 
Här får jag gråa hår när det gäller min gråhåriga hund och matsituationen. Jag vet att Galastop kan ge aptitlöshet som biverkning, så jag hoppas verkligen att den funkar som den ska när det gäller att stoppa skendräktigheten och att matlusten återvänder om någon dag. Men det är skitjobbigt!
Igår åt hon lite mindre än hälften av den mat hon bör äta på en dag. Idag har vi hittills inte varit i närheten av det. Totalt ca 3 tsk blötmat och då har det mesta av det varit när jag gett medicin eller tvångsmatat genom att kleta fast lite i gommen på henne. Senaste försöket (när hon fick Cerenia) så åt hon faktiskt nästan 1 tsk frivilligt efter att jag tvingat i henne lite först.
Torrfoderkulor tar hon ibland in i munnen innan hon spottar ut dem. Är de blöta, smakar hon inte ens på dem. På kvällspromenaden igår kunde vi få i henne ca 0,5 dl torrfoder genom att kasta en kula i taget så hon fick jaga ikapp den. Det funkade inte alls idag.
Förlåt för gnäll, men det är så frustrerande när skrället inte äter! :arghh:
 
Här får jag gråa hår när det gäller min gråhåriga hund och matsituationen. Jag vet att Galastop kan ge aptitlöshet som biverkning, så jag hoppas verkligen att den funkar som den ska när det gäller att stoppa skendräktigheten och att matlusten återvänder om någon dag. Men det är skitjobbigt!
Igår åt hon lite mindre än hälften av den mat hon bör äta på en dag. Idag har vi hittills inte varit i närheten av det. Totalt ca 3 tsk blötmat och då har det mesta av det varit när jag gett medicin eller tvångsmatat genom att kleta fast lite i gommen på henne. Senaste försöket (när hon fick Cerenia) så åt hon faktiskt nästan 1 tsk frivilligt efter att jag tvingat i henne lite först.
Torrfoderkulor tar hon ibland in i munnen innan hon spottar ut dem. Är de blöta, smakar hon inte ens på dem. På kvällspromenaden igår kunde vi få i henne ca 0,5 dl torrfoder genom att kasta en kula i taget så hon fick jaga ikapp den. Det funkade inte alls idag.
Förlåt för gnäll, men det är så frustrerande när skrället inte äter! :arghh:

Kan du inte testa något supersmarrigt?
Harry fick RC mousse för valpar och digivande tikar när han dragit ut tänder. Bra energivärde och väldigt gott!
 
Vi har varit på kalas idag, för träffade vi även en jättestor Rhodesisan Ridgeback, måste vara den största til jag någonsin sett 😅
Men den är extremt snäll och ännu fegare än Harry 😁
Han tyckte att den var lite läskig i början och skällde lite. Efter en promenad gick det över och då ville han istället leka med henne. Hon tyckte dock att han var extremt obehaglig och ville absolut inte leka med honom 😂
Så istället så stal han hennes ben och töntade runt med, sen snodde han hennes leksak 🙄

Kom och ta den den fegis!
IMG_20230518_160751.jpg
 

Liknande trådar

Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
22 23 24
Svar
462
· Visningar
12 419
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 033
Övr. Hund Vi är många här på Buke med trimmraser. Och trimpälsar är ju en hel vetenskap! Så jag tänkte vi kunde ha en tråd med fokus på deras...
2
Svar
30
· Visningar
2 034
Senast: Jeps
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
17 519
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp