Del II Valp 2022

Gullefjun ❀

wPXrzLk.jpg
 
Ă…Ă„h jag mĂ„ste bestĂ€lla ett till Stella😍

Tror de de vĂ€xer mycket mer? Hon Ă€r 9 mĂ„nader nu đŸ€“ fĂ„r ta nĂ„n cm tillgodo kanske

Knut Àr ocksÄ 9 mÄnader :)
Ja lite mer massa borde de fĂ„? Knut Ă€r ganska valpig fortfarande men jag TROR inte hans huvud blir mycket bredare t.ex 🙈 Men halsbandet Ă€r liiite för stort
 
Nu har vi fĂ„tt mer info och tid för bph, ska bli sĂ„ intressant! Undrar lite hur de definierar ”rymningsbenĂ€gen”. Min kommer ju pĂ„ inkallning om det inte hĂ€nder vĂ€ldigt mycket kul runtomkring 🙄 Har hon en leksak i munnen kommer hon inte heller alltid 😂
 
Nu har vi fĂ„tt mer info och tid för bph, ska bli sĂ„ intressant! Undrar lite hur de definierar ”rymningsbenĂ€gen”. Min kommer ju pĂ„ inkallning om det inte hĂ€nder vĂ€ldigt mycket kul runtomkring 🙄 Har hon en leksak i munnen kommer hon inte heller alltid 😂
Det Àr nog typ sticker efter vilt/lukt ur synhÄll. Jag lyckades göra det dÀr med min jaktsetter sÄ det Àr nog ingen fara :)
 
Det Àr nog typ sticker efter vilt/lukt ur synhÄll. Jag lyckades göra det dÀr med min jaktsetter sÄ det Àr nog ingen fara :)

Okej, dĂ„ kanske det funkar! FĂ„r se lite hur omgivningen ser ut kanske och avgöra pĂ„ plats. Vi Ă€r sist ut sĂ„ det lĂ€r ju inte vara sĂ„ mĂ„nga andra hundar i nĂ€rheten inbillar jag mig 😊
 
Knut Àr ocksÄ 9 mÄnader :)
Ja lite mer massa borde de fĂ„? Knut Ă€r ganska valpig fortfarande men jag TROR inte hans huvud blir mycket bredare t.ex 🙈 Men halsbandet Ă€r liiite för stort
BestĂ€llde ett đŸ€“ halvstryp och det finns nĂ„gra cm över sĂ„ det ska fungera Ă€ven om hon fĂ„r lite mer massa runt halsen đŸ‘đŸ»
 
Äntligen Ă€r vi igĂ„ng med spĂ„rkursen och det var precis lika roligt som jag förestĂ€llt mig! Nu har vi som mĂ„l att klara anlagsprovet 👍 Har kontaktat markĂ€garen till skogen hĂ€r bakom och det var helt okej att lĂ€gga spĂ„r dĂ€r sĂ„ nu ska vi bara hitta tiden sĂ„ Ă€r vi igĂ„ng 😊
 
Knut Àr ocksÄ 9 mÄnader :)
Ja lite mer massa borde de fĂ„? Knut Ă€r ganska valpig fortfarande men jag TROR inte hans huvud blir mycket bredare t.ex 🙈 Men halsbandet Ă€r liiite för stort
Min har inte vÀxt alls sen 10 mÄnader runt halsen, dock sÄ mÀtte jag halsen och sen högsta punkt pÄ "hjÀssan" (den dÀr "benknoppen" pÄ huvudet) och för att mÀta vad halsbandet behövde vara mindre för att inte kunna dra det över huvudet.
Sen tog jag ett mellanmÄtt av mÄttet pÄ halsen och att inte kunna dra det över huvudet mÄttet, blev helt ok.
Jag har bestÀllt pÄ valleydogs och kan rekommendera det! Skitsnygga halsband och koppel!
 
Min har inte vÀxt alls sen 10 mÄnader runt halsen, dock sÄ mÀtte jag halsen och sen högsta punkt pÄ "hjÀssan" (den dÀr "benknoppen" pÄ huvudet) och för att mÀta vad halsbandet behövde vara mindre för att inte kunna dra det över huvudet.
Sen tog jag ett mellanmÄtt av mÄttet pÄ halsen och att inte kunna dra det över huvudet mÄttet, blev helt ok.
Jag har bestÀllt pÄ valleydogs och kan rekommendera det! Skitsnygga halsband och koppel!
Okej de rekomenderade att mÀta runt huvudet och det tror jag inte blir bredare.
45-55 Ă€r halsbandet. Det Ă€r ganska grovt sĂ„ det kan va dĂ€rför de upplevs lite stort med 🙂

Jag tĂ€nker inte sĂ„ mycket pĂ„ att de inte ska gĂ„ att dra över huvudet nĂ€r de Ă€r som minst. Mina halvstryp brukar lĂ€mna nĂ„gra fingrar mellan som minst 😁
De Àr för DSGn Ànd har lika bred hals som huvud.
Men de gÄr alltid framför eller bredvid mig.
 
Okej de rekomenderade att mÀta runt huvudet och det tror jag inte blir bredare.
45-55 Ă€r halsbandet. Det Ă€r ganska grovt sĂ„ det kan va dĂ€rför de upplevs lite stort med 🙂
PoÀngen Àr att halsen oftast Àr smalare och det skiljer nÄgon cm emellan mÄtten. Och vill man inte att halsbanden skulle sitta vÀldigt tajt sÄ Àr det en bra idé att kolla vilket Àven max-mÄttet man mÄste ha innan det gÄr att ha.
Har trÀffat mer Àn en hund som har kunnat Äla sig ur sitt halsband. /krass
 
Lova Ă€r fortsatt skendrĂ€ktig och ett litet as nĂ€r vi Ă€r hemma. Ffa pĂ„ nĂ€tterna! Det Ă€r ett himla stökande, bökande, grĂ€vande, bĂ€ddande, pip och gnĂ€ll. đŸ€Ș

Idag har hon fĂ„tt vara pĂ„ Ă€ventyr med mig och en kompis. Först i stallet och leka med labben medan jag longerade hĂ€sten. Sen pĂ„ shoppingtur i flera olika butiker och en massa bilĂ„kande. NĂ€r vi kom hem, var hon helt slut och slocknade i sin ena bĂ€dd. Hehe. Ända tills jag lade köttet pĂ„ grillen.
"Sniff Sniff. Luktar mums! FĂ„r man smaka?"
 
I en av butikerna idag, fick jag och Lova gÄ och gömma oss bakom nÄgra hyllor. En dobermann som gjorde utfall och verkade allmÀnt vild. NÄgra minuter senare kom en Àldre dam bakom en hylla och sÄg inte dobbisen. Stackars tanten skrek högt nÀr hon helt plötsligt hade en stor hund uppe i ansiktet. Den hoppade rakt pÄ henne och hon höll pÄ att ramla omkull. Hundens matte skrattade och sa "han Àr ung". Jaha? Men hÄll koll pÄ jycken eller lÄt bli att ta med den in i butiker?
Hade det varit vi som kom dÀr, hade nog stackars Lova blivit traumatiserad. Hon Àr redan rÀdd för stora, skÀllande hundar. Att bli pÄhoppad av en "frÄn ingenstans" hade knappast gjort det bÀttre.
 

Liknande trÄdar

Kultur HÀr kommer ett rykande fÀrskt bokbingo att pÄbörjas i juni. Boken mÄste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
22 23 24
Svar
462
· Visningar
12 419
Hundavel & Ras Hej! Planen Ă€r att köpa en valp men jag Ă€r inte helt sĂ€ker pĂ„ ras eller uppfödare/förĂ€ldradjur Ă€n. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 033
Övr. Hund Vi Ă€r mĂ„nga hĂ€r pĂ„ Buke med trimmraser. Och trimpĂ€lsar Ă€r ju en hel vetenskap! SĂ„ jag tĂ€nkte vi kunde ha en trĂ„d med fokus pĂ„ deras...
2
Svar
30
· Visningar
2 034
Senast: Jeps
·
Tjatter Ny trĂ„d dĂ„ det första bingobrickan innehöll tvĂ„ rutor med samma text, detta Ă€r nu korrigerat och den gamla trĂ„den lĂ„st! Årets första...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
17 519
Senast: Mineur
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp