Del II Valp 2022

Igår fyllde Harry ett år ❤️🥳🎉
Firade idag med sin bästis Putte 😁 Leka på fotbollsplan, sen hem och äta varsin liten tårta som jag gjorde 🍰
Blodpudding, leverpastej och krossade kattmat 😁
Vet man inte vad det är ser det faktiskt gott ut 😆
IMG_20230604_150453.jpg
 
Här firar vi ett år med världens bästa lilla Lova-bova idag! 🥳❤️
Hon som gör mig både gråhårig och förgyller mina dagar. På samma gång. 🥰

Idag har det varit varmt, men med lite kalla vindar.
Vi åkte iaf ner till ena hundbadet och plaskade en del. Lova var så söt! Jag filmade ena gången när hon simmade in mot stranden och upptäckte en pinne som höll på att drunkna. Då vände hon, räddade pinnen och tog med den upp på stranden. 😁
IMG_20230605_160115.jpg
 
Knutta är världens bästa hund ♥️
Sköter sig perfekt lös, perfekt med andra hundar, perfekt i koppel, perfekt med passivitet när vi möter folk o jag står o pratar, perfekt med katt, perfekt i stugan och sover i vardagsrummet♥️ ja ni förstår 😂🙈

Jag har målat stuga o han har roat sig själv med diverse. Insett hur skönt de är att bada o jag hör hur han plumsar runt i vattnet ensam o biter av vass 😅
Lekt fint med mosters setter och lärt honom bada 🩷 Även om hennes hund rymmer gör inte Knut det💜
♥️ Mitt hjärta ♥️
IMG_2865.jpeg
 
Idag börjar våran viltspårskurs! 🥳
Det ska bli jätteroligt, men jag är lite nervös för hur jag ska orka. När det började pratas om kursen, var förslaget 3 tillfällen á 4-5 timmar. Nu blev just den här nybörjarkursen på vardagar kl 18. Ska vi hålla på till 22-23 så kommer jag att vara en zombie de sista timmarna. 😂
Tur att det iaf bara är 1,5-2 mil bort.
Kanske får ta en power nap när någon annan är i spåret eller så? 😁

IMG_20230607_071827661.jpg


Lovis är taggad iaf!
 
Idag börjar våran viltspårskurs! 🥳
Det ska bli jätteroligt, men jag är lite nervös för hur jag ska orka. När det började pratas om kursen, var förslaget 3 tillfällen á 4-5 timmar. Nu blev just den här nybörjarkursen på vardagar kl 18. Ska vi hålla på till 22-23 så kommer jag att vara en zombie de sista timmarna. 😂
Tur att det iaf bara är 1,5-2 mil bort.
Kanske får ta en power nap när någon annan är i spåret eller så? 😁

Visa bifogad fil 120688

Lovis är taggad iaf!
22-23?en vardag? Herregud då sover jag i sängen... verkar inte vara en person som jobbar om dagarna dom tänkt ut det där...
 
Idag börjar våran viltspårskurs! 🥳
Det ska bli jätteroligt, men jag är lite nervös för hur jag ska orka. När det började pratas om kursen, var förslaget 3 tillfällen á 4-5 timmar. Nu blev just den här nybörjarkursen på vardagar kl 18. Ska vi hålla på till 22-23 så kommer jag att vara en zombie de sista timmarna. 😂
Tur att det iaf bara är 1,5-2 mil bort.
Kanske får ta en power nap när någon annan är i spåret eller så? 😁

Visa bifogad fil 120688

Lovis är taggad iaf!

Oj vad länge 😂 Jag går ju också en nybörjarkurs i viltspår, den börjar 18 och vi brukar sluta runt 20-20.30 och då är vi fyra stycken deltagare.

När vi kommer till vår kurs brukar vi först lägga varsitt spår åt varandra och sen har vi lite teori och sen får vi gå våra spår. Alla följer med bakom i spåret för att lära sig, väldigt nyttigt! Men att hålla på så länge som ni eventuellt ska göra, då måste det vara för att spåren ska ligga till sig i ett par timmar…?
 
Oj vad länge 😂 Jag går ju också en nybörjarkurs i viltspår, den börjar 18 och vi brukar sluta runt 20-20.30 och då är vi fyra stycken deltagare.

När vi kommer till vår kurs brukar vi först lägga varsitt spår åt varandra och sen har vi lite teori och sen får vi gå våra spår. Alla följer med bakom i spåret för att lära sig, väldigt nyttigt! Men att hålla på så länge som ni eventuellt ska göra, då måste det vara för att spåren ska ligga till sig i ett par timmar…?
Jag vet inte om det kanske var fortsättningskursen som var längre (dagtid på helger), men att det inte framgick någon exakt info om kvällskursen för nybörjare? 😅
Det var lite rörigt ett tag och jag hängde inte med helt pga blev tillfrågad att vara med som utfyllnad. Egentligen är det en rasklubb som anordnar, så diskussionen skedde i Facebookgruppen för rasen och där är jag inte med. 😁
Så jag och Lova kommer att sticka ut bland de andra deltagarna. Det gråa fåret bland alla aussies. 😁
 
Jag vet inte om det kanske var fortsättningskursen som var längre (dagtid på helger), men att det inte framgick någon exakt info om kvällskursen för nybörjare? 😅
Det var lite rörigt ett tag och jag hängde inte med helt pga blev tillfrågad att vara med som utfyllnad. Egentligen är det en rasklubb som anordnar, så diskussionen skedde i Facebookgruppen för rasen och där är jag inte med. 😁
Så jag och Lova kommer att sticka ut bland de andra deltagarna. Det gråa fåret bland alla aussies. 😁

Det blir säkert bra oavsett 😊 Spår är kul ju, och jag upplever min hund så himla nöjd efter ett spår 👍
 
Vi höll på till kl 21, så jag ligger i sängen nu. Bara en timme senare än vanligt. 😁

Lova var lite osäker första spåret och ville tillbaka och sniffa på samma ställe flera gånger samt försökte söka bekräftelse av mig, men jag var tråkig och stirrade på nästa snitsel, så hon fattade snabbt att det var roligare att börja spåra igen.
Klöven var lattjo lajban efter att hon hade fått leka lite med den.

Andra spåret fick vi lägga själva. Det var lite knepigt att hålla koll på alla moment och hjärnan var fullproppad med info och därmed lite överhettad. 😂
Men Lova var superduktig! Helt tvärsäker från början till slut och sista biten travade hon t o m. Sen fick hon bära klöven och var väldigt stolt över sig själv.
received_1289204035344516.jpeg
 
Skaffa valp.. det blir kul 🙄😅


Herregud vilken jobbig trotsålder hon är i nu! 😩 Hon åker på ”time out” minst tre gånger om dagen för varken jag eller de andra hundarna orkar med henne. Hon bits och rivs konstant! Det känns som det kryper i hela kroppen på henne. Måtte detta gå över snabbt!
 

Liknande trådar

Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
22 23 24
Svar
462
· Visningar
12 432
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 035
Övr. Hund Vi är många här på Buke med trimmraser. Och trimpälsar är ju en hel vetenskap! Så jag tänkte vi kunde ha en tråd med fokus på deras...
2
Svar
30
· Visningar
2 035
Senast: Jeps
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
17 520
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp