Del II Hur går de för era 0.6or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Del II Hur går de för era 0.6or

Fått ut en fotograf som har tagit ridbilder på oss :) 14.e gången jag rider min klippa.

Vinkar till fotografen :P
27938549.jpg

Vilken STOR häst :laugh: Vad har vi för size på denna skönhet? Ser kanon fint ut, måste kännas bra!!!

Här är lite kort på min som går på bete. Han NJUTER verkligen som ni kan se:laugh:
pappisover.jpg

pappidckat.jpg

pappiodoris.jpg

haha han är bara 171 :P fast han mättes snällt av dommaren på 3års så han är iegntligen 173 :P

tur är att han bara har lååånga ben och inte så stor kropp..

Ja jag är riktigt stolt över denna hästen faktisk haft han sen han fick lämna sin mamma, i hanteringen är han precis som jag vill ha honom, väluppfostrad som en gammal 20 åring :) och i ridningen är jag kanon nöjd han är trots allt bara i dag riden 15 gånger :) och de är alla gånger jag suttit på hans rygg..

haha han är bara 171 :P fast han mättes snällt av dommaren på 3års så han är iegntligen 173 :P

tur är att han bara har lååånga ben och inte så stor kropp..

Ja jag är riktigt stolt över denna hästen faktisk haft han sen han fick lämna sin mamma, i hanteringen är han precis som jag vill ha honom, väluppfostrad som en gammal 20 åring :) och i ridningen är jag kanon nöjd han är trots allt bara i dag riden 15 gånger :) och de är alla gånger jag suttit på hans rygg..

Bara... Haha! :) Min lilla mättes precis till 150cm. Det tycker jag är stort...;) Ska du rida in/utbilda själv?

knapplån..

IDAG kom min nya dressyrpålle från Tyskland.
efter att åkt transport sedan lördags morse.
Skriver snabbt, har bara vart hos honom en stund, måste åka på möte på jobbet nu :cry: Han rör sig såååå fint i hagen :love: Han är stor men han känns inte så stor för det är mest långa ben.

Har följt dina inlägg i tysthet men jag måste bara fråga hur det har gått för er nu när hon har kommit hem? Hoppas så att allt ska gå bra för er!

Det är en riktig snygging du har där alltså! Vad tjusiga ni är :) Och vad fin han är i brunt!

Idag var det ju då dags för Strömsholm igen. Ringde igår och fick tid kl 9 i morse så var bara att lasta vid 7. Hästen sprang på transporten i princip, han gillar det där med att åka.. Väl framme fick vi träffa en ny veterinär, sprang fram och tillbaka i hältgången och han tyckte att vi skulle prova med visitertången igen innan ev. spruta leder. Provade med tången och den här gången fick vi reaktion (3:je gången gillt eller).. Fick tid hos deras hovslagare som konstaterade att hela hältan berodde på att hästen varit fel verkad och belastat sprickan som han har i samma hov för mycket.. Nu är jag glad å hästen är glad för han fick på en special sko med tre tåkappor och efter det var han knappt halt och när vi kom hem fick han gå ut i stor hage igen. Såå nu blir det att byta hovslagare! Kan ju bara säga att skulle vi haft en annan hovslagare från början så hade vi förhoppningsvis sluppit dessa räkningar... Tur att man har hästen veterinärvårdsförsäkrad säger jag bara! Å tacka vet jag direktreglering.. Har tillräckligt jobbigt att få pengar till de två distrikts.vet räkningarna, men tur att skatteåterbäringspengarna borde dyka upp i veckan. :)

Tessalonica: Jo de kollade efter det på röntgen för de var de dom trodde det var först. Men som tur var så var det inte så. :)

Åh va skönt att han får gå ut igen! Och att ni hittade " felet "! Är glad för din o din häst skull!:laugh: Ha en skön sommar!

Senast ändrad:

haha de är ju ponny mått ju :P

japps ridit in han själv och vi ska satsa på kvaliteen, de är nästa mål tillsammans. Han får lovord av alla att "om ett år" han är väldigt sen i sin kropp men de kommer de också, för han är riktigt underbar att rida :)

tack tack..jo jag har alltid varit såld på brun också :)

Härligt att de är på rätt väg nu :)

Jätteskönt för Er, att det inte var "mer" än så. Det skall en kunnig hovslagare med lite tid kunna fixa till. :) Tänka vad glad han blev när han fick komma ut igen!!

kl
Har inte skrivit på ett tag, men läst tråden. Tråkigt och jobbigt för er som har sjuka hästar. Jag håller tummarna för att allt vänder och blir bra igen.

Själv har jag nu börjat rida allt oftare, dock korta pass. Jag har upptäckt att min lilla häst ibland är mer som en åsna. Vill inte gå framåt, men vi jobbar på detta. Måste rida ut mer, det är roligare än i paddocken.

Bilden är från häromdagen då hon segade sig åt ena hållet, men åt andra hållet satte hon full fart framåt, vilket jag inte var riktigt beredd på. "Pojkvännen" stod ju i hagen bredvid paddocken:D

Foto0019.jpg

Lite tråkigt att jag här tar lite hårt i munnen på henne och att jag lättat ur sadeln pga överrumplingen, men hon rör sig så vackert, tycker jag i alla fall:)

Hur går det för Hannacecilia?!?!?

vad gulliga ni är som tänker på oss:laugh:
det är både bu och bä. underbart att ha skruttan hemma:love:. vi gosar och umgås och jag känner att jag fått lite kontroll över situationen.
ang infektionen är det svårt att säga för hon är ej halt (stel men belastar helt och rör sig allt bättre när vi promenerar (3 x 5 min/dag) och hon äter, dricker, kissar och bajsar. MEN hon har feber som kommer och går. allt från 40,6 igår morse till feberfri med 38,5 igår kväll. har kommit överens med strömsholm att vi skall avvakta och så länge hon är opåverkad i allmäntillståndet och ej får ont i det infekterade benet kämpar vi på. hon är av segt virke min lilla skata...
återbesök på måndag.

carre10: dina bilder är helt underbara -det är så en häst skall ha det:bow:

Tack:)
Vad skönt att höra ändå att Skatan e ok i allmäntillståndet. Jag fortsätter att hålla tummarna att hon skall bli frisk igen!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
290
Senast: Lavinia
·
Svar
2 001
· Visningar
98 575
Senast: pepp
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
39 40 41
Svar
819
· Visningar
46 196
Samhälle Jag har haft mycket i huvudet på sistone, och en sak jag tänkt mycket på är normaliserandet av sociala medier. Framför allt av min...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 622
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar