Del II Hur går de för era 0.6or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Del II Hur går de för era 0.6or

kl
Igår galopperade vi för första gången, helt otippat. Jag fick "draghjälp" av en tjej och en häst i stallet. Vilda var lite småtittig och stirrig, brukar inte vara det, men det var mycket nytt på en gång:) Bara att få sällskap:)

Vi skrittade iväg på en grusväg. Vilda ville gärna trava och gjorde det för att komma ikapp efter "ätstopp".

Vi vek av och in på en åker. Jag kände hur hon spände sig och riktade hela uppmärksamheten framåt. (hjälp:eek:, nu bär det nog av, tänkte jag). Vilda började trava allt fortare. Jag försökte hålla in henne, be henne sakta av med röstkommandon, men hon ville sträcka ut, inget reellt sken dock, bara lycka!

-Äh vad sjutton, tänkte jag och sjönk ner i sadeln tog litet i tyglarna för att sakta av något, lättade så vä tygel, tog litet i höger samtidigt som jag trampade ner vä stigbygel och direkt en fin rullande galopp, vilken känsla:) Ingen istadig fröken alls. Till sist så tog dock åkern slut och jag fick saktat ned något och fick så vänt henne åt andra hållet där kompisarna kom skrittande.

Sedan tog vi en lite skogsstig och ut på vägen igen.

På vägen hem lyssnade hon mycket bättre, var lugnare(trött?) och uppförde sig exemplariskt när vi mötte bilar.

Idag har jag träningsvärk, så vi vilar båda.
Ledsen för långt "egoinlägg", men var tvungen att dela med mig av lyckokänslan.:)

Håller alla tummar för att det ska bli bra med hästen. :)

Ikväll har jag varit ut på en härlig tur efter 2 dagars vila. Moonlight var härligt framåt och kändes stark och spänstig. Han började trava själv flera gånger och så blev det 2 galopper :rofl:. Det är bara 2:a gången som vi galopperat och det är ju toppenkul. Det blev lite klättring utför i skogen sen. Han var mycket trevlig, avslappnad och fin :love:.
Hämtade en nystoppad dressyrsadel hos sadelmakaren också. Den är så skön och jag sitter så bra i den så jag rider mycket ut i den med.

Men titta en tråd där jag kan va med:P Mina hästar har ständigt varit för gamla för sådana här roliga trådar men nu har jag ju faktisk en 06:a :)

Han är på bete nu men innan han gick ut så påbörjades inridningen här är lite bilder på honom:
På denna bilden är han 2 år visserligen, han är e. Etrusco ue: Raldo Polo
http://www.pixbox.se/pic_show_id27982843.html

Första gången han blir longerad, är han inte duktig? :)

http://www.pixbox.se/pic_show_id27982852.html

http://www.pixbox.se/pic_show_id27982865.html

Och så en bara för att jag tkr han är så underbar:
http://www.pixbox.se/pic_show_id28028145.html

Jag länkar för jag lyckas inte lägga in bilderna så fint som ni gör;)

Fin häst!
Stor?
Ser ut att ha en härlig karamellig färg;).
Har en fuxa efter Figaro R.

Jaha, och vad hittar ni på med era små nu då?
Min skall väl vila och får ju göra detta ordentligt men det blir någon liiiten tur då & då..
Sist red jag och min 9åriga dotter ut ihop och det var så mysigt och hon e´sååå snäll, min lilla Loppsa..:love:.

Börjar nu bli sugen på att betäcka igen, velepanna, lade dom planerna på hyllan efter tre-årstest, men, men...

Fin häst!
Stor?
Ser ut att ha en härlig karamellig färg;).
Har en fuxa efter Figaro R.

Tack:)
Han är en liten plutt på 154cm :) hoppas han växer lite till iaf så han blir 158-160 hade varit bra:) (jag är 170cm)
Jaså :) Fuxar e fina:) hehe

Här kan ju jag vara med nu :D.
För några veckor sedan anlände min nya stjärna från uppfödaren i Holland.
Det är ett sto efter Numero Uno - Ekstein - Zeoliet.
Hon kom hit bra inriden men inte särskilt hanterad vad gäller t.ex. kratsa bakhovar etc. men det jobbar vi på och det går riktigt bra :).
Som ni ser på bilderna (om jag lyckas länka rätt) så är hon väldigt smal, så nu går hon på saftigt bete och blir tjockare varje dag ;). Bilderna är ett par veckor gamla, så om ni vill ka ja lägga in några nya någon dag framöver när jag lyckas komma ihåg kameran :d.

Då prövar jag att länka:

http://i14.photobucket.com/albums/a319/wajld_thing/2.jpg

http://i14.photobucket.com/albums/a319/wajld_thing/PICT2967.jpg

Du kan direktlänka från photobucket om du står med markören på bilden så får du främ länkvägar under. Om du klickar på IMG-koden och sen Ctrl C sen går du till det inlägget du håller på med och Ctrl V. När du förhandsgranskar inlägget så syns bilden, sen är det bara att skicka. Bara en :idea:
Då blir det så här
SL7400391.jpg

Ny bilder på min härliga kille :love:
dsc00616_42171630.jpg

dsc00618_42171730.jpg

dsc00621_42171871.jpg

Allt går som det ska, han är verkligen helt underbar, lugn och harmonisk.
har hittills inte haft några problem med honom. och så hoppas jag att det förblir.

min går på halv vila. Rids lite då och då lättare pass för att bli aktiverad, går ute dygnet runt vid bra väder och har fått en 06.a som kompis i hagen :)

Har fyttat till nytt stall, så ny omgivning men de klarar han elegant. red ut tillsammans med en i stallet en skrittrunda på ca 40 min, härlig runda :)

några nya bilder
28063731.jpg

28063734.jpg

28011142.jpg

och så grabbarna tillsammans, lille plutt skimmeln är efter Roderik
28011143.jpg

3 dagar sen din rapport. hur går det?

hoppas för allt att hon repar sig.

3 dagar sen din rapport. hur går det?

hoppas för allt att hon repar sig.

jo tack det går ok. det sjuka benet är mycket bättre och tempen har gått ned senaste dygnet:laugh: dock får hon ju antibiotika fortf så det kan såklart maskera en del, men jag tänker vara glad en stund iaf.

däremot är hon fortf snorig (kanske därför hon tempat??) och hon har tappat varenda muskel så nu har hon börjat haka båda bak... tråkigt men inte så mycket att göra åt just nu.
hon promeneras nu 5ggr/dag och då ca 300 mtr. hon har även fått varit ute och betat någon timme på förmiddagen om tempen inte varit alltför hög. hon förbättras markant när hon fått röra sig.

imorgon eftermiddag är det återbesök så då får vi se vad planen blir... både skönt och läskigt att få träffa veterinären.

så roligt att gå in här och kika på alla treåringar och hur de utvecklas!
många mysiga sommarbilder och fina betespållar!

Var ute och tränade min welsh idag från marken. Gick jätte bra. Övade lite galoppfattning i skogen. Tog en raksträcka så det inte skulle vara så jobbigt för henne. Desto jobbigare för mig som skulle springa med:). Först förstod hon inte allls vad jag ville utan travade på fortare och fortare. Sprang in i galoppen de första gångeran. Sista gången tog hon galopp med en gång. Då slutade jag övningen för dan. Hon tyckte det var så kul och galoppera lite. Jag har ingen paddock i närheten så det blir träning i skogen för oss. Bra och omväxlande träning för hästen, mycket motion för mig;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
290
Senast: Lavinia
·
Svar
2 001
· Visningar
98 575
Senast: pepp
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
39 40 41
Svar
819
· Visningar
46 196
Samhälle Jag har haft mycket i huvudet på sistone, och en sak jag tänkt mycket på är normaliserandet av sociala medier. Framför allt av min...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 622
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar