Del II Hur går de för era 0.6or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Del II Hur går de för era 0.6or

hehe..ser möjligen så ut..men uhh vad jag kämpade...jag vart helt svett...han höll emot en hel del. Han va typ rädd för skuggorna på marken...

min stora bebis, FÖRSTA gången jag rider honom.

film

Vilken snygging, älskar de där frambenen! Ser ut att vara ett ordentligt gung i honom :)
Med det jag undrar nu så är det endast en fundering och avundsjuka, så jag vill INTE ha en massa kommentarer till det.
Är det verkligen första gången han rids? Är det inte bara första gången du rider honom? Om jag nu inte missförstått det du skriver så ska du vara väldigt rädd om den hästen. Tror aldrig jag sett en förstagångs ritt på en unghäst häst bli så bra!! Superkul för Er!!! :)

Det står ju Första gången hon rider honom :D han e ju import om jag inte minns fel..Och jag tror nog han e riden innan :angel:

Det står ju Första gången hon rider honom :D han e ju import om jag inte minns fel..Och jag tror nog han e riden innan :angel:

Precis detta jag menade med kommentarer. Men... Det som Stilett skrev kan ju verkligen misstolkas, dessutom hade jag ingen koll på att det var en import (man har ju inte riktigt koll på alla i tråden :( ) Känns lite som om carre10 även trott som jag.

Men...
Stilett Du har fått en kanonfin häst :love:, och jag hade blivit rädd för din kunskap som ryttare om du redan första uppsittningen kunde framhäva/visa en unghäst på det viset.
Lycka till med killen! :)

det är första gången jag rider honom. Han är inriden runt feb månad... (vet dock inte hur ofta han blivit riden, men inriden är han iaf...) fast han känns jättefärsk, kan knappt svänga i skritt :o och svänga i höger varv i trav va nästan omöjligt. Men vi får kämpa vidare! ska upp idag igen *pust*

Senast ändrad av en moderator:

kl
I Söndags skickade jag min äldsta dotter och sambo till stallet, då min yngsta dotter spelade fotbollsmatch. Väl hemkommen ringde min sambo: - Du måste komma hit snabbt! Oj, tänkte jag nu har Vilda slängt av A och är ute och springer på vägarna:eek: -Det går jättebra fortsatte min sambo, kom och titta.

Jag åkte snabbt dit, men då hade A suttit av. Hon satte upp igen, men nu var Vilda lite trött på ridlektionen. Det hade gått bättre innan.

Men eftersom jag har så dåligt med filmer så slänger jag in de sista minutrarna här.
http://s567.photobucket.com/albums/ss113/Vivwi/?action=view&current=MOV00426.flv
Lite istadig ibland och vill helst stå och "prata" med kompisarna i hagen.

I Måndags lekte vi följa John i hagen väldigt kort film, men bättre kvalitet än den andra dock.

http://s567.photobucket.com/albums/ss113/Vivwi/?action=view&current=DSCN2190.flv

det är första gången jag rider honom. Han är inriden runt feb månad... (vet dock inte hur ofta han blivit riden, men inriden är han iaf...) fast han känns jättefärsk, kan knappt svänga i skritt :o och svänga i höger varv i trav va nästan omöjligt. Men vi får kämpa vidare! ska upp idag igen *pust*

Då är det bara att gratulera dig till att vara en väldigt duktig ryttare. :bow:
Lycka till!!! :)

Uppdatering; Det gick riktigt bra med hovlsagarbesöket! Hon var lite orolig när han tog bak men efter mycket lugn och tålamod från vår sida så gick det med! Jag har haft den här hovslagaren i flera år nu och han har aldrig gjort mig besviken! Han har en ängels tålamod, har aldrig sett han bli arg - han bara pratar lugnande med hästarna och kanske tar 2 hovar idag och 2 imorgon istället om hästen tycker det är obehagligt. En häst jag hade, en 5-åring var riktigt jobbig till en början, då åkte han förbi en dag bara för att hälsa på henne och lyfta fötterna utan att göra något, sedan koma han en dag och tog fram, och en annan dag och tog bak.... :D

Nu går damen på bete tillsammans med ett äldre sto och hennes läckra föl :). Hon kommer få gå där och bli tjock (förhoppningsvis) några veckor framöver :).

tack alla!!

han är e. Riccione ue. Prestige Pilot (e. Pilot)

Var ute och red mitt Welshsto i skogen idag också. Hon är så duktig. Tyvärr är hon rätt överviktig. Hon har varit det sen hon kom till mig för en månad sen. Hur får man ner vikten på en unghäst utan att det blir negativt för dom?

Om hon går på bete? så kanske du kan flytta till någon hage med mindre gräs i halva dygnet :idea:

kl
Idag kommer en spekulant och tittar på min kille. Jag har fått inse att dygnet bara har ett visst antal timmar och jag hinner inte med att ta hand om alla hästarna på det sätt de förtjänar:cry:

Om hon går på bete? så kanske du kan flytta till någon hage med mindre gräs i halva dygnet :idea:

Vi har knappt nåt bete så jag får stödfodra med hö. Jag är ute och går med henne i skogen. Det märks att hon har några kilo för mycket. Hon blir lätt anfådd när jag jobbar med henne.

Men hinder på 30 - 45 cm är mkt hinder för en 06.a kropp och psyke. Tycker att de finns massor med andra sätt att stärka och träna uthålligheten på en 06.a än att hoppa hinder med den. Ärligt talat ja, jag hade i skritt låtit hästen kliva över den om man i skritt kan på ett säkert sätt kliva över den, aldrig hoppa. Jag strävar efter en hållbar häst och vill tyvärr inte riskera ngt, jag ser ingen mening med att inbjuda dom till hinder uner ryttare för tidigt, dom är i ett stadie där dom änu måste lära sig att hitta sig själva på marken, tycker de är nog mkt för en 06.a att klara av. Sen att i ställer inbjuda dom en härlig tur i skogen i stället för att hoppa tror jag alla hästar uppskattar mer i den unga åldern.

såg filmen när du hoppade första gången två hinder efter varandra, de var ju inte heller bara lite språn utan för mig var de allderles för mkt.

Vare sig markeringen är på böjt spår eller i en tvär vändning finns den väl ändå där? kanske mer oroväckande att den bara dyker upp i en tvär vändning.

Fick de bekräftat att de alltså inte är lagligt att starta en 3 åring och i och med de så sätter jag stora tvivel på din tränare. vad är de då för tränare som inte vet om en sådan regel? Är då tränaren kapabel till att dömma om din häst är redo att hoppa ens?

Fortfarande inget illa menat men tycker att detta kan fortsätta som en öppen och snällt prat.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
290
Senast: Lavinia
·
Svar
2 001
· Visningar
98 575
Senast: pepp
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
40 41 42
Svar
820
· Visningar
46 225
Senast: Mirre
·
Samhälle Jag har haft mycket i huvudet på sistone, och en sak jag tänkt mycket på är normaliserandet av sociala medier. Framför allt av min...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 626
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Bolån, hur ska man tänka?
  • Valet i USA