Del II Hur går de för era 0.6or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Del II Hur går de för era 0.6or

Va duktiga ni är. Känslan när man rider själv första gången är obeskrivlig!!:laugh:

härligt att höra från dig :) jag har ju också en lille e. santino :) fast din var liten va? min är 171 +

Här kommer bilder på min 06 (hingst) han njuter av en välförtjänt semester efter 3-årstestet:) (med GODKÄNT ridprov:D:banana:). Ska försöka ta mig till betet nu till helgen. Han går med 2 andra 06or hingstar som också har gått 3-års. Det var första gången dom träffades men släppningen gick hur bra som helst.:laugh: min är den mörkbruna :love: Ni får ursäkta det blev många bilder.
28201032.jpg

28200975.jpg

*kl*

härligt med alla bilder och berättelser -märks att alla är småförälskade i sina bebisar:laugh:

min lilla skata går från klarhet till klarhet -idag har hon glatt travat! hon var knackig, men hon brydde sig inte om det utan travade glatt ut i hagen. i skritt kan man knappt se någon störning så rörligheten förbättras verkligen för varje dag. stabil temp 37,4.
hoppas innerligt att det fortsätter så!
skall ringa strömsholm imorgon för rådgivning inför resten av sommaren. min plan innan skadan var ju att betäcka direkt efter treårs, vilket jag fortf hemskt gärna vill göra. men jag vill ha grönt ljus från veterinären att det är ok.
fast ffa vill jag veta när jag kan andas ut ang infektionen... är det över nu?? eller kan den blossa upp?

oj! Dom blev lite små:mad:. Är det någon som vet hur man får dom större, kommer inte ihåg:crazy:

Så skönt att höra!!! Verkar som att ni kan få en skön sommar ni oxå tillslut! :)

ja den är fantastisk :)
Det är dottern som rider och hon strålade som en sol :)

Hej hej ,ja äntligen har jag lärt mig lite om bild och film och framförallt skaffat en kamera :)
Har ju varit lite här inne och smygsnokat och sett din stora fina bebis:)
Våran är ca 158-159 just nu. Landar väl vid 160 skulle jag tro, men det är rätt lagom.
Han är så fantastiskt snäll med allt och det är ju så roligt med ens egen uppfödning.
Det är kul att läsa om alla andra i samma ålder.
Hade du visat din? Hur gick det?

*kl*
Tänkte bara hoppa in i de här med hoppa en 3 åring grejjet.
Ja de är ju upp till var o en, men varför hoppa för att den ska tycka de är roligare med ridningen eller de va inte därför?
Jag tkr att för att hästarna ska tycka det är roligare så behöver man nödvändigvis inte hoppa, det räcker enligt mig att ta en tur i skogen eller liknande.

Nu har jag en 3 åring som bara är precis skrittad på o aldrig löshoppad så jag ligger väl lite för långte efter i utvecklingen med honom kankse...

Men jag hade för många år sen en d.ponny korsningsponny som jag hoppade klubbtävlingar 30 cm på o hoppade en gå¨ng ett hinder på110cm, inget jag skulle göra om men man tyckte de va helt ok förut,jag hade i nuläget absolut inte hoppat så mkt med en 3 åring igen, han höll o blev en mkt treclig ridskoleponny så han tog ingen skada så vitt jag vet, men jag kan ju inte tro att det är bra att rida så på en 3 åring.
Känns som jag flummade iväg lite nu^^

Men so sagt i min mening så tkr jag inte man ska hoppa uppsuttet på en 3 åring, möjligtvis en gång bara för att kolla reaktionen på hästen men inte träna det. Då menar jag verkligen ett hinder på typ 10-20cm :)

Till alla i tråden: LYCKA TILL! med era fina hästar :)

*kl*

skatan är nu friad från sin infektion!!! strömsholm ger tummen upp och vi kan andas ut!
:banana::bump::banana::bump:

forts rehabilitering och betäckning står på programmet!

Vad skönt att höra:)
Ett stort hurra, för att hon mår bra!
/ Vivo

ÅÅÅh va skönt. Jag är glad för er skull!!! Grattis ( el vad man skall säga ):bump:

Massor med varma grattis till er. :rofl:
Ha´nu en riktigt skön sommar :bump:

Härligt när det går åt rätt håll :banana:

Istället för att starta ny tråd tänkte jag fråga här då det rör "di små".
Läste någonstanns att man skall vänta med dressyrsadel till unghästen, hade med muskulatur och uppbyggnad att göra.
Vad tror ni om detta och hur gör ni själva?
Rider just nu i en hoppsadel men tanken är ju att mestadels rida dressyr så det kanske är o.k att börja leta i höst efter en prisvärd och passande sadel?
Hinner med mycket funderingar nu när min sommarlovar;).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
290
Senast: Lavinia
·
Svar
2 001
· Visningar
98 575
Senast: pepp
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
40 41 42
Svar
821
· Visningar
46 264
Samhälle Jag har haft mycket i huvudet på sistone, och en sak jag tänkt mycket på är normaliserandet av sociala medier. Framför allt av min...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 626
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar