Sv: Del II Hur går de för era 0.6or
*kl*
Tänkte bara hoppa in i de här med hoppa en 3 åring grejjet.
Ja de är ju upp till var o en, men varför hoppa för att den ska tycka de är roligare med ridningen eller de va inte därför?
Jag tkr att för att hästarna ska tycka det är roligare så behöver man nödvändigvis inte hoppa, det räcker enligt mig att ta en tur i skogen eller liknande.
Nu har jag en 3 åring som bara är precis skrittad på o aldrig löshoppad så jag ligger väl lite för långte efter i utvecklingen med honom kankse...
Men jag hade för många år sen en d.ponny korsningsponny som jag hoppade klubbtävlingar 30 cm på o hoppade en gå¨ng ett hinder på110cm, inget jag skulle göra om men man tyckte de va helt ok förut,jag hade i nuläget absolut inte hoppat så mkt med en 3 åring igen, han höll o blev en mkt treclig ridskoleponny så han tog ingen skada så vitt jag vet, men jag kan ju inte tro att det är bra att rida så på en 3 åring.
Känns som jag flummade iväg lite nu^^
Men so sagt i min mening så tkr jag inte man ska hoppa uppsuttet på en 3 åring, möjligtvis en gång bara för att kolla reaktionen på hästen men inte träna det. Då menar jag verkligen ett hinder på typ 10-20cm
Till alla i tråden: LYCKA TILL! med era fina hästar