H
Havregryn
Sv: Del II Hur går de för era 0.6or
Håller tummarna för er
Håller tummarna för er
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ärligt talat ja, jag hade i skritt låtit hästen kliva över den om man i skritt kan på ett säkert sätt kliva över den, aldrig hoppa.
alla har vi olika åsikter om allt, de är ju de som gör allt så mkt roligare annars hade man ju inget att diskutera med andra. Att vad du väljer att göra med din häst är klart upp till dig, MEN är du offentlig i ett forum får man vara beredd på att ta kritik men också beröm. En välutbildad tränare i hoppning som inte vet att de är förbjudet att hopptävla en 3årig, de låter väldigt märkligt, samt att den tränaren måste veta som dommaren att de är lika förbjudet att tövla dressyr på en treåring. För att dömma högt dressyr och inte veta att de är förbjudet, då kan de ju absolut inte vara en seriös dommaren för 5 öre? OCHJ jag tror verkligen INTE att om de är sant att hon/han dömmer högt dressyr att han/hon inte vet om att de är förbjudet. Har du kanske glömt bort att berätta dina planer? Eller är de nått som inte stämmer?
Svar fick du visst:
Klart du ska följa vet råd, men för MIG som läst och följt att din häst varit halt, pch sen "nu markerar den inte, nu drar vi på hopptävling" Tror knappast att de rekommenderat att du ska hoppa och åka på hopptävling 5 dagar efter (om de nu var 5 dagar. minns ej)
Vad jag hakar upp mig på? Nja först och främst att du är villig att göra något förbjudet med din häst, sen att jag undrade varför du hoppar så mkt med en sån ung häst och tycker mig inte fått ett vettigt svar utbildningmässigt. Men alla gör vi olika och de är ju bara att acceptera, men glr man något som inte så stor mariotet av hästfolket gör får man också vara beredd på att stå till svars för de också!
Avensjuk? verkligen inte, vad har jag att vara avensjuk på? har en mer välriden 06.a än din, skulle mer än väl kunna hoppa med han lika mkt som du gör med din lille, MEN jag tittar på framtiden också inte bara nuet.
Och jag ifråga sätter faktiskt dig lite mer efter att svarat i tråden där du ville hitta ett skarpare bett till din häst, vilket jag inte tycker ät ok på en 3åring.
Du tycker nog att jag är elak, men är man med i leken får man leken tåla.
provade att tömköra min 06:a idag. Han är aldrig tömkörd förut.
film i bättre kvalité
eller välj:
film på youtube, välj HQ