Är i lite samma läge här. Jag checkade ju ut för ett tag sedan då jag inte orkade gå runt i den där eviga känslostormen, och det är lite skönt. Men som sagt, jag känner väldigt mkt för honom, men jag kan distansera mig från det och börja tänka nyktert. Känslorna kan såklart när som helst blossa upp men jag kan hantera det genom att gå utanför mig själv och se på det utifrån. Det gör det lättare. Jag mår verkligen inte bra av hur det var för ett par veckor sedan.
Jag var till honom igår kväll, och vi hade faktiskt ett bra samtal kring vår status, känslorna och allt det där. Eller rättare sagt så tvingade han mig till det. Det var bra för nu slipper både han och jag fundera utan det är mer tydligt med allt. Känner mig dränerad idag, det är jobbigt för mig att komma i kontakt med sånt där, men det var välbehövligt.
Vi är lika i det att vi trivs väldigt bra med våra liv utan en partner, men att vi gillar varann och vill umgås. Men inte alltid. Det är liksom inga konstigheter. Varken han eller jag kan lova nåt eller säga nåt om framtiden, mer än att intentionerna nu är att fortsätta träffas såsom det är. So far so good. Men jag vet inte riktigt vad det är jag hakar upp mig på. Det är ju precis så som jag vill ha det. Jag tror att jag fastnar i att övertänka kring detta, att han eg skulle mena att han inte vill nåt annat än ha det såhär alltid. Trots att vi igår var väldigt överens om att vi ser vad det leder till, och när det isf leder till nåt kan ingen säga. Vi har samma syn på hur vi vill att det ska funka i en relation osv. Detta är ju eg det bästa, ingen som kväver mig och vill ha en tidsplan för när jag tänker "foga mig" i en relation och liksom sänka garden och ge mig hän. Jätteskönt. Men-jag-kan-inte-sluta-övertänka. Kanske är det så att jag alltid varit den innan medan min partner varit den som stått och trampat och väntat på nån tydlighet från mig. Och nu dansar vi mer på lika villkor och det gör mig osäker. Antagligen är det exakt precis så.
Jag är så trött nu. Just nu känner jag bara för att gräva ner mig. Jag är arg på hela situationen. Jag behövde verkligen inte träffa nån öht, jag har ju inga behov av det egentligen. Men nu när jag träffat nån jag faktiskt gillar på riktigt så känner jag bara.... att fyfan vad jobbigt det blev. Jag vill inte.
Det är samma för mig, jag vill verkligen inte känna att jag ”sitter fast” i något, och jag är jättenöjd att ses 1-2 dagar varannan vecka under låååång tid tills man vet att det är värt att satsas på och man då kanske börjar ses lite på barnveckor också. Men det är lååångt dit.
Jag hade absolut kunnat ha det som nu för det känns alldeles lagomt, OM han kunde vara tydlig och bättre på att kommunicera, om jag fick raka svar på vad vi har, om det inte hade pendlat mellan ”hjärtat” och vara kallt. Att slippa dessa höööga toppar och djuuuuupa dalar. Att vi kunde komma överens om VAD vi ska ha och hålla oss till det.
Jag hade även absolut kunnat tänka mig helt kravlöst kk också, men nu har det ju gått så långt så det är nog för mycket känslor för det.
Det handlar inte om att jag vill ha mer och mer tid av honom, utan att det ska bli klart och tydligt, och att vi iallafall kan ses dom dagar vi sagt, eller om det blir förhinder, planera en annan dag.
Det är den här förvirringen över allt som gör att jag blir dum i huvudet, det är enbart den som förstör och inte att vi har för lite tid.